פקיד השומה החליט לפסול ספרי שותפים במשרד רואי חשבון לשנת 2017 לאחר ביקורת בה נמצאו העברות בנקאיות שלא דווחו. בית המשפט אישר הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים ומתח ביקורת על התנהלות פקיד השומה.
לפני כשנה ערך פקיד שומה ביקורת במשרדם של שני רואי חשבון. הוא מצא העברות בנקאיות שלא דווחו והחליט לפסול את ספריהם. השניים ערערו על ההחלטה והסבירו כי בשל פגרת חג סוכות לא ראו את התקבולים. בשלב מתקדם של ההליך הסכים פקיד השומה להמיר את הפסילה באזהרה. בית המשפט אישר את ההסכם וחייב את פקיד השומה ב-20,000 שקל.
בערעור שהגישו רואי החשבון באמצעות עו״ד אלי סרור הם סיפרו כי באוקטובר 2017, שלושה ימים בלבד לאחר פגרת סוכות, התקיימה במשרדם ביקורת ניהול ספרים. באותה עת לרגל החגים נדחו מועדי הדיווח לרשויות מס הכנסה ולמע״מ מה-15 לחודש למספר ימים לאחר מכן. במסגרת הביקורת נמצאו ליקויים בגין אי רישום 29 תקבולים שהועברו לחשבונם בהעברה בנקאית בסך כולל של 17,435 שקל.
לדבריהם, החוק מציין כי רישום תקבול שעובר בעקיפין לחשבון הבנק ייערך ביום שנודע למקבל על ביצוע הפעולה. הם הדגישו כי הפעם הראשונה שבה נודע להם על התקבולים הייתה ביום הביקורת כשהתבקשו על ידי המבקרים להיכנס לחשבון.
עוד לדבריהם, בהתנהלות המשרד לא נמצאו ליקויים אחרים ויתר התקבולים שקיבלו בשיקים או במזומן נמצאו רשומים באופן תקין. הם הוסיפו כי על פי חוזר מס הכנסה עצמו אין זה נכון לבודד מקרה של אי רישום תקבול משאר התנהלותם השוטפת, שהיא ללא רבב. זאת ועוד, לא התקיימו התנאים לפסילת הספרים שכן אין חשש להעלמת מס או שיטת דיווח לקויה.
פקיד שומה חיפה, שיוצג על ידי עו״ד דנה ונדרוב, עמד על פסילת הספרים וטען כי רואי החשבון לא הוכיחו שלא נכנסו לחשבון הבנק שלהם לאחר שחזרו מפגרת סוכות. עם זאת, לאחר שלב ההוכחות והסיכומים הוא הסכים לפשרה שלפיה הפסילה תומר באזהרה.
ב״כ המערערים טען כי יש לפסוק למרשיו הוצאות לנוכח התנהלות פקיד השומה, שנציגיו סירבו להיפגש עמו ואף לא התייצבו לדיונים, מה שיכול היה לייתר את ההליך.
פקיד השומה טען מנגד כי אין מקום לפסיקת הוצאות שכן המערערים לא הביאו ראיה ממחשבי הבנק שמוכיחה מתי צפו בתנועות החשבון כך ש״נפל פגם בהתנהלותם״.
לא התייצב
השופטת אורית וינשטיין נתנה תוקף של פסק דין להסדר הפשרה. היא הבהירה שחוזר מס הכנסה קובע כי מטרתו לצמצם את מספר המקרים של פסילת ספרים עקב אי רישום תקבול אשר יובאו בפני בית המשפט. החוזר מתייחס למצבים שבהם פקיד השומה יכול להסתפק באזהרה ומציין שתי נסיבות בהן ניתן לפסול ספרים: האחת, חשד שהנישום ניסה להעלים מס והשני כי קיימת אצל הנישום שיטה לקויה לרישום התקבולים.
השופטת כתבה כי במקרה זה נטען כי למערערים שיטת דיווח לקויה אך לא התייצב אף גורם מטעם פקיד השומה במטרה להוכיח חשד זה. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות זו ופסקה לטובת המערערים הוצאות בסך של 20,000 שקל.
- ב״כ המערערים: עו״ד אלי סרור
- ב״כ המשיב: עו״ד דנה ונדרוב

יתרון הגודל: כך החברה שלנו ממנפת את הכוח הקולקטיבי כדי לחסוך לך בעלויות
בעידן הנוכחי, תחרות מוגברת ושינויים תכופים במחירים הופכים את תהליך רכישת המוצרים והשירותים העסקיים למאתגר במיוחד. בין אם מדובר בהוצאות שוטפות של משרד, צריכת אנרגיה, שירותי תקשורת, שילוח, תחבורה או ביטוחים – השאיפה של כל עסק היא לצמצם עלויות ולהישאר רווחי. אולם, עסקים רבים מתקשים

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון בתחבורה וליסינג
מבוא ניהול צי רכב והתקשרות בהסכמי ליסינג או תחבורה פנימית יכולים בקלות להפוך לאחד מסעיפי ההוצאות הגדולים ביותר בארגון. התשלומים על ליסינג תפעולי או מימוני, עלויות ביטוח ותיקונים, דלק וכבישי אגרה – כולם מצטברים לסכומים נכבדים שפוגעים ברווחיות. מצד שני, כלי רכב הם אלמנט קריטי

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בחשמל
מבוא צריכת חשמל היא מרכיב בסיסי ובלתי נמנע בפעילותם של רוב העסקים, בין אם מדובר במפעלים תעשייתיים, חנויות קמעונאיות, משרדים או חברות הייטק. תשלומי החשמל יכולים להצטבר להוצאה מהותית, בייחוד בארגונים שבהם תשתית מיזוג אוויר ומחשוב עובדים סביב השעון. במקביל, העלאת תעריפי החשמל והידוק הרגולציה

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון באנרגיה
אנרגיה מהווה משאב יסודי והכרחי לכל ארגון, בין אם מדובר בצריכת דלקים לרכבים, גז למטבח תעשייתי, דלק במכלים גדולים למפעל, או שימוש בהתקני תדלוק חכמים לצורך תחזוקת צי הרכב. בעידן שבו עלויות האנרגיה עולות באופן מתמיד, וחשיבות הקיימות הסביבתית גדלה, בעלי עסקים ומנהלים מגבירים את

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתקשורת
בעידן המודרני, תחום התקשורת מהווה נדבך קריטי בפעילות העסקית של מרבית הארגונים והחברות. בין אם מדובר בסלולאר, חיבורי אינטרנט, מרכזיות או שירותי מיקור חוץ בתחום ה־IT, עלויות התקשורת עשויות להצטבר לסכומים משמעותיים ולהכביד על תקציב הארגון. עם זאת, רבים אינם מודעים למרחב האפשרויות לצמצום ההוצאות

כיצד להפחית עלויות ותפעול בעסק שלך
מבוא הפחתת עלויות תפעול היא נושא מהותי לכל ארגון המעוניין לשמור על רווחיות גבוהה, לייעל תהליכים ולהקצות יותר משאבים לצמיחה ולחדשנות. במציאות התחרותית של ימינו, עסקים נדרשים להיות קשובים תמיד למציאת דרכים לחסוך בהוצאות, מבלי לפגוע באיכות השירות או המוצר שהם מציעים ללקוחותיהם. בשנים האחרונות
מאמרים קשורים לנושא.