רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
מאי 2025
אבגדהוש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
פתרונות אפקטיביים

מבוא

בעידן שבו עלויות הדלק רק הולכות ומאמירות, והתלות האנושית במקורות אנרגיה מתכלים מעוררת דאגה גלובלית, ההתייעלות בתצרוכת הדלק הפכה לעניין מהותי עבור עסקים וארגונים. בין אם מדובר בצי רכב, ציוד תעשייתי כבד או התקני תדלוק לשימוש מסחרי, מציאת דרכים להקטנת צריכת הדלק יכולה לתרום לא רק להפחתת הוצאות ישירות, אלא גם להשגת יעדי קיימות סביבתיים. התקני תדלוק יעילים ואסטרטגיות ניהול תצרוכת הדלק מהווים כלי חיוני למנהלים, אנשי רכש ומנהלי תחבורה שמבקשים למזער עלויות ולנהל בצורה טובה יותר את צריכת האנרגיה בארגון.

במאמר זה נבחן את הפתרונות והטכנולוגיות הקיימות, כמו התקני תדלוק חכמים, מערכות לניהול תצרוכת הדלק, טכניקות אופטימיזציה וכלים למדידה ולמעקב אחרי צריכת הדלק. נציג דוגמאות לשימוש באסטרטגיות אלו במגוון תעשיות, נדון ביתרונות ובאתגרים של כל פתרון ונציג טבלת השוואה שתפרט את השימושים והיתרונות של טכנולוגיות שונות בתחום. בנוסף, נספק המלצה על חברת "פתרונות אפקטיביים", המתמחה במתן פתרונות לחיסכון בתצרוכת הדלק וניהול אנרגיה חכם בארגונים.

אסטרטגיות להתייעלות בתצרוכת הדלק

ההתייעלות בתצרוכת הדלק כוללת שילוב של התקני תדלוק חכמים, מערכות לניהול וניתוח נתונים, טכניקות נהיגה חסכונית, שימוש בטכנולוגיות חדשניות ובקרה תדירה אחר הביצועים. השיטות המרכזיות כוללות:

  1. התקני תדלוק חכמים: התקני תדלוק חכמים משמשים לניהול ומעקב מדויק אחר צריכת הדלק של כל יחידה או רכב בארגון. התקנים אלו מאפשרים מדידה מדויקת, תיעוד אוטומטי של כמויות התדלוק, ותובנות על יעילות השימוש בדלק. מערכת תדלוק חכמה יכולה לעקוב אחרי הרגלי נהיגה של העובדים ולזהות תבניות שגורמות לבזבוז דלק מיותר.

  2. מערכות לניהול צי רכב: מערכות אלו מציעות כלים לניהול חכם של צי רכבים, המשלבים תכונות של מעקב GPS, ניטור דלק ודיווחים על ביצועים ויעילות. המערכת מאפשרת למנהלים לקבל תמונה מלאה של תצרוכת הדלק בזמן אמת, לשפר את יעילות העבודה של הצי ולהפחית הוצאות.

  3. אופטימיזציה של נתיבי נסיעה: לתכנון מסלולים חכם יש פוטנציאל משמעותי לחיסכון בתצרוכת הדלק. בעזרת מערכות ניתוב מתקדמות, ניתן לתכנן את נתיבי הנסיעה כך שיקצרו את המרחק והזמן, ובכך לחסוך בכמויות הדלק.

  4. נהיגה חסכונית: הכשרת נהגים לנהיגה חסכונית משפרת את תצרוכת הדלק לאורך זמן. קורסים לנהיגה חסכונית מלמדים את הנהגים טכניקות להקטנת צריכת הדלק, כגון נהיגה במהירות אחידה, שימוש יעיל במזגן ובדיקת לחץ אוויר בצמיגים.

  5. מערכות בקרה ותחזוקה שוטפת: תחזוקה נכונה של רכבים והקפדה על תקינותם יכולים להפחית את צריכת הדלק ב-5% עד 10%. המערכות האלו מתריעות בזמן על בעיות שדורשות תחזוקה, כמו מסנני דלק וצמיגים, ומסייעות להבטיח שכל הרכבים יעבדו בצורה היעילה ביותר.

התקני תדלוק חכמים – יתרונות ואתגרים

התקני תדלוק חכמים מתוכננים לעקוב אחרי תצרוכת הדלק של כל יחידה או כלי רכב, ומספקים נתונים בזמן אמת על כמויות התדלוק והתנהגות הנהגים. מערכות אלו כוללות חיישנים שמותקנים ברכב או במערכת הדלק ומדווחים על נתונים בצורה אוטומטית.

יתרונות התקני תדלוק חכמים:

  1. דיוק במדידת דלק: מבטיחים מדידה מדויקת ותיעוד מלא של כל תדלוק, כולל נתונים על תדירות התדלוק וכמות הדלק הנצרכת.
  2. חיסכון בעלויות תחזוקה: מאפשרים מעקב אחרי תצרוכת הדלק ואיתור בעיות תחזוקה בזמן אמת.
  3. איסוף נתונים אוטומטי: חוסכים בזמן ומשפרים את יכולת המעקב, כיוון שכל הנתונים מועברים אוטומטית לדוחות המרכזיים.
  4. הקטנת התלות בדיווח ידני: חוסכים טעויות אנוש ומספקים נתונים אמינים להנהלת החברה.

אתגרים של התקני תדלוק חכמים

  • עלות התקנה גבוהה: רכישת התקנים והתקנתם כרוכה בעלות ראשונית משמעותית.
  • תלות בטכנולוגיה: לעיתים עלולות להתרחש תקלות טכניות שמחייבות תמיכה טכנית או שירות תחזוקה נוסף.
  • שמירה על פרטיות: במקרים מסוימים, איסוף הנתונים עלול ליצור תחושה של חוסר פרטיות עבור העובדים.

דוגמאות לארגונים שהשיגו התייעלות בתצרוכת הדלק

  1. חברת לוגיסטיקה: חברה זו התקינה התקני תדלוק חכמים בכלי הרכב שלה, דבר שאפשר לה לעקוב אחרי תצרוכת הדלק של כל רכב ולבצע תיקונים מונעים בהתאם לנתוני השימוש. כתוצאה מכך, החברה השיגה חיסכון של כ-15% בתצרוכת הדלק, מה שסייע לה להפחית את ההוצאות השנתיות ולשמור על קיימות סביבתית.

  2. חברת תחבורה ציבורית: החברה הטמיעה מערכת לניהול צי רכב המשולבת עם מערכות בקרה מתקדמות, כולל ניתוח מסלולים ונהיגה חסכונית. החברה הצליחה לחסוך כ-10% מתצרוכת הדלק השנתית בזכות שילוב של התקני תדלוק עם הכשרות נהיגה חסכונית לנהגים.

  3. מפעל תעשייתי: מפעל אשר משתמש בכלי רכב כבדים לצורך הובלת חומרים הטמיע התקני תדלוק משולבים במערכת בקרת תחזוקה. השימוש במערכת הביא להפחתה של 8% בתצרוכת הדלק הכוללת.

טבלת השוואה בין פתרונות לחיסכון בתצרוכת הדלק

פתרוןיתרונותאתגריםשימוש מומלץ
התקני תדלוק חכמיםדיוק במדידה, איסוף נתונים אוטומטי, חיסכון בעלויות תחזוקהעלות התקנה, תלות בטכנולוגיהכל סוגי הארגונים
מערכות לניהול צי רכבמעקב אחר רכב, תכנון מסלולים חכם, ניתוח דוחותהשקעה גבוהה ברכישת מערכתחברות עם צי רכב גדול
אופטימיזציה של מסלוליםצמצום מרחקים, חיסכון בכמויות הדלקדורש תכנון שוטף ועדכונים תדיריםחברות לוגיסטיקה
נהיגה חסכוניתהקטנת תצרוכת הדלק, צמצום בלאי רכבדורש הדרכות חוזרותארגונים עם צוות נהגים
תחזוקה שוטפתהפחתת תצרוכת דלק, שמירה על תקינות רכביםהוצאה שוטפת על תחזוקהכל סוגי הארגונים

חברת פתרונות אפקטיביים

חברת פתרונות אפקטיביים מתמחה בייעוץ וליווי ארגונים בשימוש נכון ויעיל בהתקני תדלוק ובשיטות לחיסכון בתצרוכת הדלק. החברה מספקת פתרונות מותאמים אישית לכל לקוח, כולל יישום התקני תדלוק חכמים, הטמעת מערכות לניהול צי רכב ופיתוח אסטרטגיות לייעול תצרוכת הדלק.

שירותים ייחודיים שמציעה פתרונות אפקטיביים:

  1. ניתוח תצרוכת דלק והמלצות מותאמות: החברה מבצעת ניתוח מקיף של תצרוכת הדלק בארגון ומספקת המלצות מעשיות לחיסכון.
  2. התקנת מערכות בקרה וניהול תדלוק: החברה מסייעת בהתקנת התקני תדלוק ומערכות ניהול ומעניקה ליווי צמוד לשיפור התוצאות.
  3. קורסים לנהיגה חסכונית: קורסים והדרכות לנהגים שמטרתם לשפר את יעילות הנהיגה ולצמצם את צריכת הדלק.
  4. דו"חות מנהלים מותאמים: החברה מספקת דוחות תקופתיים המאפשרים למנהלים לעקוב אחר הביצועים ולהבין את השפעת השינויים על תצרוכת הדלק.

סיכום

שימוש נכון בהתקני תדלוק וטכנולוגיות לניהול תצרוכת דלק יכול לחולל מהפכה בניהול האנרגיה בארגונים, להפחית עלויות ולתרום לקיימות סביבתית. השקעה במערכות חכמות, תחזוקה שוטפת והדרכות לנהיגה חסכונית הם צעדים הכרחיים בדרך לחיסכון משמעותי בתצרוכת הדלק.

חברת פתרונות אפקטיביים מציעה לארגונים את כל הכלים הדרושים להטמעת תהליכים אלו בצורה מיטבית, והיא מהווה שותפה אמינה להשגת חיסכון עלויות וניהול אנרגיה יעיל.

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/תמריץ.d110a0.webp
התמריץ שממריץ

תוכן עניינים התמריץ שממריץ – מה אנחנו רוצים? (פרק1) הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/10/דירקטוריון-ניהולי.d110a0.webp
לבד בצמרת? –דירקטוריון ניהולי (חיצוני) יעשה זאת אחרת

כדי לנהל ארגון לצמיחה ושיפור מתמיד – נדרש לעבוד בתוכנית עבודה, תקציב, בקרה ומדידה וגורם מקצועי חיצוני...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/10/4-על-4.d110a0.webp
נוסחת ה 4X4 שיטת ניהול מנצחת

כמנהלים מובילים בארגון אנחנו צריכים לאחוז ביכולת לא טריוויאלית היכולת לחיות בין החזון הגרנדיוזי לבין...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/02/4.d110a0.webp
עושים סדר בעסק: 10 טיפים לניהול וארגון יעיל שמוביל להצלחה

ניהול עסק הוא משימה מורכבת שדורשת לא רק יצירתיות וחדשנות, אלא גם סדר וארגון. עסק מסודר מתבקש בתוספת גבוהה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/10/businessman-working-in-a-cafe-862TC3J.b197b0.webp
ייפוי כוח מתמשך כי חובה לדאוג לעתיד

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/09/IMG_7559-2159.b197b0.webp
בנייה והתאמה של מערך השכר והתמריצים

על פי העיקרון הפיטרי (לורנס ג'יי פיטר וריימונד האל) כל עובד מוצלח יקודם בתפקידו לאור הצלחתו, עד אשר יתקבע...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/05/בקרת-שכר-14.b197b0.webp
השיטה המדויקת לניהול עובדים שתגדיל את הרווחים בארגון

לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/05/76.b197b0.webp
גלו את אחד הסודות היעילים ביותר להגשמת יעדי העסק שלכם

במהלך יותר מ- 18 שנות פעילות, הבנו שכמו בחיי היום-יום, גם עולם הניהול מתחלק לשניים: יש מנהלים ששורדים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/01/car-ULDXB8J.b197b0.webp
חברת ליסינג הסתירה מלקוח שהמנוע הוחלף – ההסכם בוטל

בפסק דין שמטיל צל כבד על התנהלות חברות הליסינג מתח בית המשפט ביקורת חריפה על חברת ״דומיקאר״ שלא גילתה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/01/car-ULDXB8J.b197b0.webp
ליסינג

ליסינג תפעולי הינה שיטת חכירה של רכבים בכמות משתנה, החל מרכב בודד ועד לצי של אלפי רכבים לחברה. המשך&...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/01/שווי-רכב.b197b0.webp
ליסינג - שווי רכב

מבוא בישראל, אחד הנושאים המרכזיים בתחום הליסינג לעובדים הוא שווי השימוש ברכב – ערך הכספי של טובת ההנאה...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime