משבר הקורונה תפס את כולנו – ברמה האישית וברמת החברה – לא מוכנים.
חלק מהעובדים יצאו לחל"ת, חלקם עובדים מהבית ומי שנשאר עובד לעיתים יותר בגלל צמצום כוח האדם.
רווחת עובדים תמיד נתפסה בעיני המעסיקים כדבר חשוב, אך אף פעם לא בין המקומות החשובים בניהול חברה. משהו שעושים כ"מותרות" – כשיש זמן, יש כסף ויש רווחים.
תקופות משבר כמו הקורונה/ כלכלי/ בטחוני מוכיחות לנו כי רווחת עובדים היא זאת שמשמרת את העובדים לאורך זמן בחברה.
מחקרים מראים לנו כי וותק עובדים לא מושפע בעיקר משכר העובדים, אלא גם ובעיקר מיחס ועניין בעבודה, סביבת עבודה ורווחת עובדים.
מעסיקים שיבינו זאת בזמן ויפעלו לטובת העובד, ירוויחו עובדים לויאליים יותר! כל זאת בעלות נמוכה הרבה יותר מאשר בשגרה. אם בשגרה היינו מוציאים עשרות אלפי שקלים על ימי גיבוש , סדנאות או נופשים – היום העובד יכול להיות מסופק מהרבה פחות.
בשגרה "רווחת עובדים" הוא תחום העוסק ב"כיף": ימי גיבוש, מסיבות, ימי הולדת. "כיף" שהוא חשוב לבניית האמון והמחויבות, "המחוברות הארגונית" בין העובד והחברה ותחזוקתן.
כעת זה הזמן לדאוג לשלוותם הנפשית של העובדים , מחוברות לחברה ולחברי הצוות ואפילו למשפחה שלהם.
מה כדאי לכם לעשות כבר עכשיו?
הנה כמה כלים ורעיונות שבהשקעה נמוכה מייצרים תשואה גבוהה מאד לאורך זמן בחברה –
- ייצרו מפגשי "סיעור מוחות", "שולחנות עגולים" ב"זום" – המלצתנו על 3 קבוצות שונות , הנהלה , מנהלי צוותים ואף ערבוב של שניהם יחדיו.
- כתובת אחת שניתן לפנות אליה בכל בעיה – "המבוגר האחראי".
- הורידו מהעובדים בירוקרטיה והנגישו להם במקסימום את הדרך למילוי טפסים מול משרדי הממשלה (חל"ת). אנו ממליצים לייעד עובד שימלא ביחד עם העובד את הטפסים ויהיה איש הקשר לכל שאלה בנושא. בתקופה זו קיימת אי וודאות גדולה ועזרה שלכם תחסוך לעובד טרטור מיותר.
- הציעו לעובד ובני משפחתו אפשרות לפניה למוקד פסיכולוגי. כיום ישנם ארגוני "חינם" או בעלות נמוכה עבור הארגון.
- מומלץ לבצע אחת לתקופה מפגש "זום" חברתי בשעות הערב ואף להפתיע עם סדנא כמו סדנת בישול, ברמן, כלכלת בית או כל אומן אחר.
- ניתן לשלוח שוברי קניות להצטיידות במזון וכו'.
- מנוי לטלוויזיה Netflix – כן, כן. רעיון יצירתי שיקנה את עולמכם בקרב העובדים. הם לא יפסיקו לספר על זה למשפחה, לחברים ולסביבה.
- בימים כאלה החיבור לבית חשוב ואף חשוב לנו לחבר את העובדים עם בני המשפחה , ניתן לשלוח אליהם משחקי חברה כמו טאקי , מונופול וכו'.
אם עשיתם את כל זה אין לנו ספק שהנגיעות ה"קטנות" ישפיעו על העובד כאשר נחזור לשגרת עבודה רגילה, והחברה תרוויח בענק לאורך זמן.
רוצים עזרה וכלים כיצד ליישם את הרעיונות הללו?
רוצים לקבל תשואה כפולה על השקעה קטנה?
רוצים להגדיל הכנסות ורווחים ולצמצם הוצאות?
דברו איתי עכשיו – שראל – 054-332-3522
או שלחו מייל ל- israels!@esg.co.il (אפשר גם בתגובה לדיוור הזה)
ונחזור אליכם בהקדם ובשמחה.
שמרו על הבריאות.
שלכם,
רפי ישראל
מומחה במשאבי אנוש וניהול משברים – "פתרונות אפקטיביים"
עוד מאמרים בנושא…
תפקידו של יו"ר הדירקטוריון: איך מנהיגים מועצת מנהלים?
תפקיד יו"ר הדירקטוריון הוא מהחשובים והמשמעותיים ביותר בכל ארגון, שכן הוא משמש כמנהיג מועצת המנהלים ומכוון את דרכה של החברה לעבר הצלחה. יו"ר הדירקטוריון מחזיק בתפקיד ייחודי המשלב סמכות, אחריות והשפעה אסטרטגית. התפקיד דורש איזון עדין בין הנהגת מועצת המנהלים, שיתוף פעולה עם ההנהלה והובלת
ניהול קונפליקטים בדירקטוריון: איך לשמור על דיון מקצועי?
מבוא דירקטוריון הוא גוף מנהיגותי קריטי המכתיב את המדיניות והכיוון האסטרטגי של כל ארגון. עם זאת, השונות בין הדירקטורים, השפעות אישיות ומקצועיות, ותהליכי קבלת החלטות מורכבים עלולים להוביל לקונפליקטים בתוך מועצת המנהלים. במאמר זה נעמיק בדרכים לניהול קונפליקטים בדירקטוריון, נבחן את האתגרים המרכזיים הניצבים בפני
משאבי אנוש ודאטה: שילוב בין אנשים, היסטוריה טכנולוגית ותובנות
בעידן שבו הדאטה הוא אחד המשאבים היקרים ביותר, מחלקות משאבי אנוש אינן יכולות להישאר מאחור. הפעלה בנתונים מאפשרים למנהלים לקבל החלטות בסיסיות, לשפר ביצועים ארגונים ולחזות מגמות עתידיות. פוסט זה יספק מבט מעמיק על האופן שבו דאטה משמשת לניהול כוח אדם , כלים דיגיטליים שמעצימים
ניהול והובלת צוותים: מדריך מעמיק לבניית הצלחה ארגונית
ניהול צוותים בארגונים מודרניים הוא אומנות מורכבת המחברת בין אנשים, תהליכים ותוצאות. בעולם שבו יש הצלחה עסקית תלויה בשיתוף פעולה, יצירתיות ומוטיבציה, מנהלים לא רק להיות מומחים בתחומם, אלא גם להוביל צוות בצורה מעצימה ומקצועית. פוסט זה יספק לכם כל מעשיים לבניית צוותים מנצחים ,
פיתוח ארגוני והכשרות עובדים: המפתח להצלחה עסקית מתמשכת
הקדמה בסביבה העסקית הדינמית של ימינו, ארגונים לא רק ונהלים בקצב השינויים אלא גם להוביל את השוק בו הם פועלים. הכשרת עובדים אינו רק כלי להתאמת הידע המקצועי למצרכים המשתנים, אלא גם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הארגונית. במאמר זה נעמיק בשאלה למה הכשרות עובדים הם
בקרת הסכמים – כלי מרכזי לשיפור הארגון
מבוא בקרת הסכמים והתקשרויות בארגון היא פעילות חשובה לשמור על תפעולית, לשפר את תנאי ההסכמים ולחזק את הבקרה הכלכלית על פעילות הארגון. על ידי בדיקת שוטפת ואישור מחדש של הסכמים, הארגון יכול לזהות בעיות, לשפר את התנאים המסחריים ולוודא שהוא פועל בתנאים התחרותיים ביותר בשוק.
מאמרים קשורים לנושא.