רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » מחקרים וסקירות » שינויי מחירים והשפעת גל התחלואה באומיקרון על העסקים בישראל

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

שינויי מחירים והשפעת גל התחלואה באומיקרון על העסקים בישראל

סקר הערכת המגמות בעסקים הוא סקר חודשי שבו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים.

במהלך חודש מרץ נשאלו המנהלים בפרק המתחלף בשאלון הסקר על שני נושאים שונים. הנושא הראשון עסק בשינוי במחירים, והוא כלל שתי שאלות – אחת לגבי השינוי במחירי מוצרים/שירותים בשנה האחרונה (2021) והשנייה לגבי הצפי לשינויים בשנה הקרובה (2022). הנושא השני היה השפעת ההתפשטות של גל האומיקרון על פעילותם הכלכלית של העסקים בתחומים האלה:

  1. ירידה במספר הזמנות או במספר לקוחות
  2. היעדרות עובדים בגלל בידוד
  3. קשיים בהשגת תשומות או חומרי גלם.


אחוז ההשבה לפרק זה עומד על כ-70%. מדגם הסקר מייצג אוכלוסייה של כ-55 אלף עסקים במגזר העסקי המעסיקים כ-5 משרות ומעלה.

שינויים במחירי המוצרים/שירותים

בהתייחסות לשינוי במחירי המוצרים בשנה האחרונה, כ-53% מהעסקים דיווחו שמחירי מוצריהם עלו (כ-47% ציינו שמחירי מוצריהם עלו וכ-6% ציינו שמחירי מוצריהם עלו מאוד). בענף המלונאות כ-70% מהעסקים ציינו שמחירי מוצריהם/שירותיהם עלו, בענפי שירותי מזון ומשקאות (מסעדות ואולמות) – כ-73%. בנוסף על כך, כ-65% מהעסקים בענפי התעשייה דיווחו שחלה עליית מחירים בשנה האחרונה.

כ-60% מהעסקים צופים שמחירי מוצריהם/שירותיהם יישארו ללא שינוי בשנה הקרובה (2022) וכ-31% צופים המשך עלייה במחירים. יש לציין שבחודש ינואר כ-58% מהעסקים צפו שמחירי מוצריהם יעלו בשנה הקרובה (ייתכן שחלק מהעסקים העלו המחירים בחודשים אלו, ולכן כעת הם צופים יציבות במחיר).

פגיעה בפעילות הכלכלית בעקבות התפשטות גל האומיקרון

בבחינת האומדנים עבור השאלה על פגיעה בעסק בעקבות ירידה במספר הזמנות או במספר הלקוחות בגלל גל האומיקרון, ניכרת שונות בין הענפים השונים. בענפי התעשייה כ-81% מהעסקים ציינו שגל האומיקרון פגע במידה מועטה או מועטה מאוד, לעומת כ-44% בענפי המסחר הקמעוני. בנוסף על כך, כ-50% מהעסקים בענפי המסחר ציינו שגל התחלואה פגע במידה רבה או במידה רבה מאוד בהזמנות ובפעילות הלקוחות.

כ-33% מהעסקים בכלל אוכלוסיית הסקר ציינו שבידודי עובדים פגעו במידה רבה או במידה רבה מאוד בפעילות חברתם. ניכר שפגיעה זו התרחשה במרבית ענפי הכלכלה באוכלוסיית הסקר.

בענף שירותי מזון ומשקאות כ-88% מהעסקים ציינו שבידודי עובדים פגעו במידה רבה ובמידה רבה מאוד בפעילות חברתם, לעומת כ-3% בענפי שירותי מידע ותקשורת (שירותי הייטק). אפשר להניח שהמסוגלות לעבודה מרחוק בפעילות כלכלית זו מיתנה את הפגיעה בעקבות הבידודים.

כ-22% מהעסקים באוכלוסיית הסקר ציינו שקשיים בהשגת חומרי גלם הנובעים מגל האומיקרון פגעו במידה רבה/מידה רבה מאוד בפעילות הכלכלית של חברתם. בענפי התעשייה כ-35% מהעסקים ציינו זאת.​

לתוצאות הסקר המלאות

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

אנטגוניזם מקצועי חיובי בקבלת החלטות: התגברות על הטיות קוגניטיביות

ברשת הסבוכה של קבלת החלטות, המוח שלנו מתמודד עם מספר עצום של הטיות קוגניטיביות, ולעתים קרובות מוביל אותנו שולל מבחירות רציונליות. עם זאת, בתוך המבוך הזה שוכן מושג מסקרן כמו שהוא מבטיח: אנטגוניזם מקצועי חיובי. תארו לעצמכם תרחיש שבו חילוקי דעות ונקודות מבט מגוונות לא

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

בקרת איכות בארגונים – יישום QMS

הבנת המהות של מערכת ניהול איכות (QMS) מערכת ניהול איכות (QMS) היא קבוצה של מדיניות, תהליכים ונהלים המיושמים על ידי ארגון כדי להבטיח שהמוצרים או השירותים שלו עומדים בעקביות בציפיות הלקוח או עולות עליהן. הוא נועד לספק מסגרת להשגת יעדי איכות, שיפור היעילות והפחתת סיכונים.

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות

אבחון ארגוני לניהול שינויים אפקטיבי

בריקוד הסבוך של הדינמיקה הארגונית, פענוח המורכבויות הנסתרות המכתיבות הצלחה או כישלון דומה לפיתוח חידה סתמית. בחיפושנו אחר ניהול שינויים יעיל, ישנו כלי מרכזי אפוף מסתורין אך שופע פוטנציאל טרנספורמטיבי: אבחון ארגוני. דמיינו את זה – הנוף הארגוני דומה לאורגניזם חי ונושם, עם דופק, מוזרויות

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק

ללקוחות היקרים של חברת פתרונות אפקטיביים,

אנו שמחים לאחל לכם שנה טובה ומוצלחת! שתהא זו שנה של צמיחה עסקית, חדשנות ושגשוג. שתצליחו להגשים את היעדים שהצבתם לעצמכם, לפתוח דלתות חדשות להזדמנויות ולהמשיך להוביל בתחומכם.

שתהיה שנה של שיתופי פעולה פוריים, פתרונות יצירתיים והישגים מרשימים. אנו מעריכים את האמון והשותפות שלכם, ומתחייבים להמשיך ולספק לכם את השירותים המתקדמים והאיכותיים ביותר.

שנה טובה ומתוקה!
מכל צוות חברת פתרונות אפקטיביים.

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה