נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

זכויות עובדים בפורים: האם מגיע לי יום חופש – ומה התשלום ליום עבודה בחג? – פורסם ב mako

חופשת פורים

חג הפורים הוא ייחודי מבחינת ההתייחסות אליו בדיני העבודה: אומנם זהו חג בלוח השנה היהודי, אך מדובר ביום עבודה "רגיל" שלא מקנה יום חופש. מה עושים אם לא רוצים ללכת לאירוע של העבודה, האם ניתן לחייב אותי להשתתף בחגיגות – והאם גובה השכר ביום הזה הוא 150%?

חג הפורים הוא חג מיוחד לכל הדעות, גם מבחינת דיני עבודה. בשל אופיו הייחודי של החג (באווירת ה"ונהפוך הוא" המפורסמת), עורכי דין נתקלים בלא מעט שאלות מיוחדות שאין בשום חג אחר. אלה הסוגיות העיקריות שעולות בקרב עובדים בנוגע לזכויותיהם בחג – והתשובות להן:

האם העובדים רשאים להיעדר מהעבודה בחג הפורים?

אומנם פורים הוא אכן חג בלוח השנה היהודי, אך מדובר ביום עבודה "רגיל". לכן, אם בהסכם העבודה (האישי או הקיבוצי או בצו ההרחבה) לא נקבע שמדובר ביום חופש, ומקום העבודה שלכם עובד כרגיל בפורים – עליכם להתייצב לעבודה. למרות זאת, בפורים כמו בפורים, אפשר להפוך את המצב. בדיוק בשביל ימים כאלה נקבעה בחוק חופשה שנתית הזכות של "ימי בחירה". ימי בחירה הם בדרך כלל שני ימים שהעובד רשאי לנצל כימי חופשה (האחד לבחירה חופשית, והשני לבחירה ממספר מועדים ספציפיים הקבועים בחוק, כמו פורים, תשעה באב, חג הסיגד ועוד), ולמעסיק אסור לסרב לחופשה.
 

פתרונות אפקטיביים

פורסם ב mako

לכתבה המלאה לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/09/ניהול-משאבי-אנוש-בעידן-הבינה-המלאכותית--איך-מגייסים-שומרים-ומפתחים-טאלנטים-בעולם-משתנה.png
ניהול משאבי אנוש בעידן הבינה המלאכותית – איך מגייסים, שומרים ומפתחים טאלנטים בעולם משתנה?

בעולם עבודה תנודתי ומרובה שינויים, ניהול משאבי אנוש הפך מניהול אדמיניסטרטיבי לליבת האסטרטגיה העסקית....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/09/שיווק-מבוסס-בינה-מלאכותית-התאמת-מסרים-אישיים-ללקוח-בזמן-אמת.png
שיווק מבוסס בינה מלאכותית: התאמת מסרים אישיים ללקוח בזמן אמת

שיווק הוא עולם דינמי שבו התחרות הולכת וגדלה והלקוחות הופכים מתוחכמים יותר. כיום, צרכנים מצפים שהמותגים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/09/שימור-לקוחות-פניםארגוניים-הדרך-לביצועים-ארגוניים-מושלמים.png
שימור לקוחות פנים־ארגוניים: הדרך לביצועים ארגוניים מושלמים

למה “לקוחות פנים־ארגוניים” הם מנוע הצמיחה הבא לקוחות פנים־ארגוניים הם העובדים, המנהלים והשותפים הפנימיים....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/09/ביג-דאטה-ודשבורד-חכם-לניהול-השכר.png
ביג דאטה ודשבורד חכם לניהול השכר

פתיחת נתוני השכר ב־Real Time משנה את המשחק: מזהים חריגות מוקדם, מתקנים טעויות לפני שהופכים לכותרת, ומקבלים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/09/ניהול-פיננסי-חכם-בעידן-הבינה-המלאכותית.png
ניהול פיננסי חכם בעידן הבינה המלאכותית

מהפכת הבינה המלאכותית בעולם הפיננסי בעשור האחרון, ארגונים מכל הגדלים גילו כי ניהול פיננסי חכם אינו נשען...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/08/2.png
3 מודלים להגדלת רווחיות מיידית – בלי לגייס עוד לקוחות

רוב המנכ"לים והמנהלים מחפשים להגדיל רווחים על ידי שיווק אגרסיבי, הגדלת כוח מכירות או גיוס לקוחות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/08/1.png
תרבות של למידה – איך בונים ארגון שלא מפחד להיכשל ולהשתפר

במציאות ארגונית שמשתנה בקצב מואץ, ארגונים שלא לומדים פשוט מפסיקים להיות רלוונטיים. תרבות של למידה כבר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/08/3.png
אוטומציה בפיננסים – איך לחסוך משכורת שלמה בצוות השכר/רכש

מנהלי כספים, חשבים ומנכ"לים מתמודדים עם עומס גובר של תהליכים חוזרים, חישובים מורכבים, והעברת נתונים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/07/4.png
דאטה וחדשנות במשאבי אנוש – כך תהפוך HR ליחידת על

העידן הדיגיטלי הפך את תחום משאבי האנוש ליותר דינמי, חכם ומבוסס נתונים מאי פעם. ארגונים המשלבים בינה מלאכותית,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/07/3.png
HR אסטרטגי – שותף להנהלה ולא רק “מחלקת רווחה”

בעשורים האחרונים עבר עולם משאבי האנוש מהפכה שקטה אך רבת עוצמה. כיום, מחלקת HR איננה עוד גוף תפעולי העוסק...

1 2 3 4 5 6 7 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.