הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה:
האשראי שנתנו הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים עלה במחצית הראשונה של 2021 ביחס לשנת 2020 – עדין הגידול באשראי לעסקים קטנים מהווה כשליש בלבד מהגידול באשראי לעסקים גדולים
- האשראי לעסקים קטנים ובינוניים עלה במחצית הראשונה של 2021 ב-3.6% ביחס לשנת 2020 – גידול של כ-8.5 מיליארד ₪. האשראי לעסקים זעירים עלה בשיעור של 5% במחצית 2021, עלייה של כ-3.3 מיליארד ₪, זאת לאחר ירידה בשיעור של 6% בשנת 2020 (ירידה של כ-4.6 מיליארד ₪), כך שסך האשראי לעסקים זעירים עדיין נמוך מסך האשראי בסוף שנת 2019.
- שיעור האשראי לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי המשיך במגמת הירידה בשנים האחרונות וירד לכ-44.4%, ירידה של 1.4 נקודות אחוז לעומת שנת 2020, שיעור זה דומה לרמה הנמוכה של שיעור האשראי לעסקים הקטנים והבינוניים בסוף הרבעון הראשון לשנת 2020, טרם הפעלת הקרן המיוחדת בערבות מדינה שהוקמה עם פרוץ משבר הקורונה.
- היקף האשראי החוץ בנקאי (נתוני חברות מדווחות) רשם עלייה חדה של כ-29% והגיע לכ-6.7 מיליארד ש"ח, זאת לאחר ירידה של כ-10% בשנת 2020.
שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "התחרות בתחום האשראי מהותית על מנת להעמיד בפני בעלי העסקים הקטנים והבינוניים את האפשרות לתנאי אשראי סבירים, שיאפשרו להם להמשיך לפעול ולהוות את מנוע הצמיחה של המשק. אנו נמשיך לעודד תחרות זו כדי לאפשר לעסקים לפעול בסביבה הוגנת ככל הניתן"
עיקרי הממצאים:
- האשראי לעסקים קטנים ובינוניים (עד 100 מיליון ₪) עלה במחצית הראשונה של 2021 ב-3.6% ביחס לשנת 2020 – גידול של כ-8.5 מיליארד ₪ (לאחר גידול של 2.8%, כ-6.5 מיליארד ₪, בשנת 2020). הגידול באשראי לעסקים קטנים הוא כשליש מהגידול באשראי לעסקים גדולים (מעל 100 מיליון ₪) שגדל ב-26.4 ממיליארד ₪ – 9.5%.
- האשראי לעסקים זעירים (עד 2 מיליון ₪) עלה בשיעור של 5% במחצית 2021, עלייה של כ-3.3 מיליארד ₪, זאת לאחר ירידה בשיעור של 6% בשנת 2020 (ירידה של כ-4.6 מיליארד ₪), כך שסך האשראי לעסקים זעירים עדיין נמוך מסך האשראי בסוף שנת 2019.
- בעוד האשראי לעסקים בינוניים (25-100 מיליון ₪) עלה בשיעור של 8% (תוספת של 5.8 מיליארד ₪) במחצית 2021, האשראי לעסקים קטנים (2-25 מיליון ₪) דווקא ירד בשיעור של 1% (ירידה של 546 מיליון ₪), כאשר את עיקר הירידה (6%) חוו עסקים עם מחזור שנתי של 5-10 מיליון ש"ח.
- במחצית הראשונה של שנת 2021 בנק ישראל העמיד לבנקים הלוואות מוניטריות בריבית שלילית 0.1%-, בהיקף של כ-17.6 מיליארד ₪, בהמשך להלוואות בהיקף של כ-20 מיליארד ₪ בשנת 2020. הלוואות אלו משמשות את הבנקים למתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים[1].
- שיעור האשראי לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי המשיך במגמת הירידה בשנים האחרונות וירד לכ-44.4%, ירידה של 1.4 נקודות אחוז לעומת שנת 2020, שיעור זה דומה לרמה הנמוכה של שיעור האשראי לעסקים הקטנים והבינוניים בסוף רבעון 1 2020, טרם הפעלת הקרן המיוחדת בערבות מדינה שהוקמה עם פרוץ משבר הקורונה.
- האשראי החוץ בנקאי:
- היקף האשראי חוץ בנקאי (נתוני חברות מדווחות) רשם עלייה חדה של כ-29% והגיע לכ-6.7 מיליארד ש"ח, זאת לאחר ירידה של כ-10% בשנת 2020.
- כ- 77% מיתרת האשראי לפרעון הוא לתקופה של עד חצי שנה.31 Kb
הדו"ח המלא להורדה
עוד מאמרים בנושא...

ביקורת שכר ומשאבי אנוש – איך לגלות פערים ולתקן אותם
בעידן שבו עובדים מודעים יותר לזכויותיהם, והרגולציה הולכת ומחמירה, ניהול ביקורת שכר הפך להיות חלק בלתי נפרד מתפקידי משאבי אנוש. שילוב נכון בין חשבות שכר ל־HR מאפשר לזהות טעויות מוקדם, לספק שקיפות פנימית ולחזק את אמון העובדים. במאמר זה נציג כיצד לבצע ביקורת אפקטיבית, אילו

הכשרת מנהלים ביניים – איך להפוך אותם למנוע ההצלחה המרכזי של הארגון
בכל ארגון צומח, מנהלים ביניים הם שכבת ההנעה המרכזית: הם מתרגמים אסטרטגיה לביצוע, מציפים בעיות מהשטח, ומתאמים בין יחידות עסקיות, תפעול ושירות. כדי להפוך אותם ל־“כפלי כוח” אמיתיים, הכשרה אפקטיבית חייבת לשלב בין מיומנויות רכות (Soft Skills) שמייצרות אמון, שייכות ומוטיבציה – לבין בקרה תפעולית

ניהול משאבי אנוש בעידן הבינה המלאכותית – איך מגייסים, שומרים ומפתחים טאלנטים בעולם משתנה?
בעולם עבודה תנודתי ומרובה שינויים, ניהול משאבי אנוש הפך מניהול אדמיניסטרטיבי לליבת האסטרטגיה העסקית. ארגונים מובילים עושים שימוש ב־בינה מלאכותית כדי לשפר גיוס עובדים, להעלות שימור טאלנטים, ולהאיץ פיתוח קריירה מותאם־אישית. המפתח הוא חיבור נכון בין נתונים, תהליכים ותרבות: לאמץ טכנולוגיה שמעצימה אנשים, ולא מחליפה

שיווק מבוסס בינה מלאכותית: התאמת מסרים אישיים ללקוח בזמן אמת
שיווק הוא עולם דינמי שבו התחרות הולכת וגדלה והלקוחות הופכים מתוחכמים יותר. כיום, צרכנים מצפים שהמותגים יכירו אותם לעומק, יבינו את הצרכים שלהם ויגישו להם מסרים מותאמים אישית בדיוק ברגע הנכון. כאן נכנסת לתמונה בינה מלאכותית (AI) – טכנולוגיה שמסוגלת לנתח כמויות אדירות של נתונים

שימור לקוחות פנים־ארגוניים: הדרך לביצועים ארגוניים מושלמים
למה “לקוחות פנים־ארגוניים” הם מנוע הצמיחה הבא לקוחות פנים־ארגוניים הם העובדים, המנהלים והשותפים הפנימיים. כשמטפלים בהם כמו בלקוחות חיצוניים—עם סטנדרטים, הבטחות שירות ומדידה—הם מייצרים ערך עקבי. חיבור ישיר לביצועים: ממוטיבציה ל־ROI הקשר בין חוויית עובד לשביעות רצון לקוחות ולרווחיות הוא ישיר. ארגונים עם מחוברות עובדים

ביג דאטה ודשבורד חכם לניהול השכר
פתיחת נתוני השכר ב־Real Time משנה את המשחק: מזהים חריגות מוקדם, מתקנים טעויות לפני שהופכים לכותרת, ומקבלים החלטות על בסיס אותות — לא תחושות בטן. הנה תכנית בנייה זריזה לדשבורד חכם שמחבר נתונים, ויזואליזציות והתראות שעובדות בשבילכם. מטרות הדשבורד לרכז תמונת מצב עדכנית של תלושי
מאמרים קשורים לנושא.


