פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » עדכונים, פרסומים, חקיקה, פסקי דין » פסקי דין » הבנק התרשל: לאן נעלמו שישה מיליון שקל?

קטגוריות
ארכיונים
יוני 2024
אבגדהוש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

הבנק התרשל: לאן נעלמו שישה מיליון שקל?

בית המשפט המחוזי קבע שהבנק נהג ברשלנות פושעת כשאפשר לאדם לא מורשה למשוך כספים מחשבון החברה.

חברה נוסדה כדי להקים מפעל . בהיא פתחה חשבון בבנק הפועלים, בסניף נווה חן שבתל אביב, כשהוסכם שמורשי החתימה בחשבון יהיו שני בעלי המניות, ישראל רוכביץ ויעקב ישראל.

במשך כשלושה חודשים הופקדו לחשבון כ-6.5 מיליון שקל, שיועדו להשקעה במפעל.

ביוני 2001, קיבלו בעלי החברה פירוט של חשבון הבנק, וגילו שבחשבון התבצעו העברות של סכומי כסף לא מבוטלים. בתחילה הם חשבו שמדובר בהעברות לטובת הפק"מ, כפי שהוסכם מול מנהל הסניף, אולם לאחר שהתקשרו אליו והוא החל לגמגם, הם פנו לברר את העניין מקרוב.

יום למחרת גילו בעלי החברה שהכספים נמשכו על ידי איש אמונו של אחד מבעלי החברה שלא היה מורשה לבצע פעולות בחשבון. לבנק לא היו תשובות, לכן הם התלוננו במשטרה.

לאחר בירור, הבנק פיטר את מנהל הסניף והעובדים שאפשרו את המשיכות.

כעבור כמעט שבע שנים, הגישה החברה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענתה, הבנק התרשל כשנתן לאדם לא מורשה להוציא את הכספים ולכן הוא צריך להחזיר לה את הכספים שהוצאו מהחשבון שלא כדין, בצירוף ריבית, פיצוי על הפרת הסכם ועל הרס החברה. בסך הכל היא תבעה כ-10.5 מיליון שקל.

מטעם הבנק נטען שהעובד היה בעל ייפוי כח בחשבונותיו הפרטיים של אחד מבעלי המניות, ולכן התייחסו אליו כמי שבא בנעליו בבחינת "שולחו של אדם כמותו".

לטענתו, כל הפעולות נעשו בהתאם לרצונה של החברה, ובפועל היא זו שהונתה את הבנק כשגלגלה כספים בהיקף אדיר באמצעות חשבונות בנקים שונים למטרות בלתי כשרות. לכל הפחות, נטען, שהחברה נהגה ברשלנות, ולכן אין להטיל על הבנק אחריות כלשהי.

הבנק גם שלח הודעת צד שלישי נגד בעלי החברה, בטענה שרימו אותו ולכן עליהם לפצות אותו על כל מה שייפסק לרעתו בתביעה.

בעלי המניות טענו שלא נהנו בשום דרך מגלגול הכספים לו טוען הבנק. לטענתם, הבנק יכול לבוא בטענות אך ורק לעובד, שניצל את ייפוי הכח שהוענק לו, ואף ישב בכלא על כך.

הוצאות הולמות

השופטת אביגיל כהן קבעה שההתנהלות שנחשפה בסניף היא בגדר רשלנות פושעת. "סניף הבנק בו התנהל החשבון פעל בחוסר שיקול דעת תוך התעלמות מ'נורות אדומות מהבהבות' ומכל אמת מידה סבירה המצופה מבנקאי", כתבה השופטת בפסק דינה.

השופטת קבעה שהבנק לא הוכיח שהעובד פעל כשליח של החברה, ולכן התרשל כשאפשר לו לפעול בחשבון הבנק של החברה ללא הרשאה.

השופטת – שסברה שהבנק לא הוכיח שלבעלי החברה היה חלק בגלגול הצ'קים הנטען – גם דחתה את הודעת הצד השלישי שהגיש.

לפיכך קיבלה השופטת כהן את התביעה באופן חלקי. היא פסקה שהבנק ישיב לחברה את הכספים שנמשכו מהחשבון בסך 6,466,835 שקל.

עם זאת, השופטת סירבה לפסוק לחברה ריבית חריגה משום שהתמהמהה בהגשת התביעה. גם את הטענה לפיצוי בגין הפרת הסכם היא דחתה, וסברה שאת מורת הרוח מהתנהלות הבנק ניתן לבטא בדרך של הוצאות הולמות, אותן העמידה על 200 אלף שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד אבי זילברפלד
  • ב"כ הנתבע: עו"ד שאול פלס,
  • ב"כ צד ג': עו"ד ניר סרוק, עו"ד אבי זילברפלד, עו"ד צבי רוטמן

* עו"ד לירן שגב עוסק בדיני בנקאות

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
המומחים של פתרונות

חשוף את הסיבות השורשיות עם דיאגרמת עצם הדג: כלי סיעור מוחות קלאסי

תארו לעצמכם יכולת לדמיין את הרשת המקושרת של גורמים התורמים לנושא מסוים, מהמובן מאליו ועד לא ברור, במסגרת אחת ומובנית. דיאגרמת עצם הדג מאפשרת לך לעשות בדיוק את זה, מאפשרת צלילה עמוקה לתוך המורכבות של כל בעיה ומנחה אותך לעבר פתרונות יעילים. ההיסטוריה והמקורות של

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מעסיקים

ניהול קשרי לקוחות: ניתוח משוב, שיפור והמלצות

בנוף העסקי המהיר של היום, שבו התחרות עזה וציפיות הלקוחות מתפתחות ללא הרף, המפתח להצלחה בת קיימא טמון בשליטה באמנות ניהול קשרי לקוחות (CRM). תארו לעצמכם שיש לכם את היכולת לפענח את הרשת הסבוכה של אינטראקציות עם לקוחות, העדפות ומשוב כדי להתאים את האסטרטגיות שלכם

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

10 האתגרים הגדולים ביותר של מנכ"לים

בעולם העסקים עתיר ההימור, תפקידו של מנכ"ל הוא כמו להיות בסיר לחץ – כל הזמן בבדיקה, צפוי לספק תוצאות, ומתמודד עם אתגרים הדורשים כישורי קבלת החלטות ללא דופי. תארו לעצמכם שאתם עומדים בראש ספינה המנווטת בים סוער, שם צעד שגוי אחד עלול להוביל לתוצאות הרות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

פענוח חדירת שוק עסקי: מקסום אסטרטגיות שיווק להצלחה

בנוף העצום של העסקים, שבו התחרות עזה כתמיד, המפתח להצלחה טמון בשליטה באמנות החדירה לשוק. חברות שואפות לפענח את הפאזל המורכב של הצרכים וההעדפות של הצרכנים, במטרה למקם את המוצרים שלהן כפתרון האולטימטיבי. כאשר אנו מתעמקים בתחום של "אסטרטגיית שיווק וחדירה לשוק עסקי", עולם של

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

שליטה באמנות השכנוע: כיצד להציג מצגת מנצחת

כשמדובר בהצגת רעיון מצגת מנצח, הבסיס טמון ביצירת נרטיב משכנע. היכולת שלך לספר סיפור מרתק יכולה לרתק את הקהל שלך ולגרום למסר שלך להדהד אותם ברמה עמוקה יותר. כדי לעשות זאת ביעילות, התחל בהבנת הצרכים והרצונות של הקהל שלך. מהן נקודות הכאב שלהם? מה המטרות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

סינרגיה בין ניהול מוצר ואסטרטגיות מכירות שיווקיות

ניהול מוצר ממלא תפקיד מרכזי בהנעת צמיחה עסקית. זה כרוך בתכנון אסטרטגי, פיתוח וביצוע של מוצרים או שירותים העונים על הצרכים והרצונות של לקוחות היעד. על ידי הבנת מגמות שוק, העדפות צרכנים ונופים תחרותיים, מנהלי מוצר יכולים לזהות הזדמנויות לחדשנות ובידול. אחת מהאחריות המרכזיות של

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק