אנו עומדים בפני הסגר השני.
בצל הקורונה בנינו כמנהלים שגרת ניהול חדשה מותאמת מצב והנה הגיעה החלטה על סגר שני.
אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו הסגר כמנהלים?
אתגר הגמישות הארגונית
במהלך השינויים התכופים למדנו את החשיבות של הגמישות:
- גמישות בניהול המשאב האנושי בהתאמה לצרכים – איך להגדיר את שעות העבודה ותפקידי העובד מבלי להתקבע בהגדרות ונהלים שאין להן תכלית או מטרה ויחד עם זאת לשמור על כבוד העובד ותחושת היציבות – שינוי שעות הפעילות של העובד, צמצום פעולות לא חיוניות, הסברה לעובדים, פעולות של תקשורת וגיבוש, התאמת תכנית העבודה והיעדים.
- גמישות מול הלקוח – איך להבין את צרכי הלקוחות המשתנים ואת מצוקתם ולחזק את הקשר עמם – למשל שינוי שעות האספקה, הגעה לבית לקוח, מענה שירותי בשעות משתנות, התאמת תמהיל המוצרים לתקופה.
- גמישות מול הספקים – תאום ציפיות מול הספקים, התאמת התמחיר ותכולת האספקה לצרכים, רגישות לזמני התשלום, התזרים של הספק.
- גמישות לוגיסטית – עבודה מהבית, אספקת ציוד טכני ועזרים לעובדים.
אתגר ההעסקה
במהלך השינויים התכופים למדנו שיש אופנים שונים ומגוונים של העסקה:
- עבודה מהבית – לוודא שלעובד יש תכנית עבודה ומשימות מוגדרות.
- שינוי בשעות המשרה – לבחון את שעות השירות, קבלת הלקוחות, האספקה.
- חל"ת –בארגונים שהעבודה מושבתת האפשרות לצאת לחלת שני (קוצר ל14 יום מינימום).
- ניצול ימי חופשה – הורדת צבירות מיותרות שמעמיסות על החוב הארגוני.
- ריכוז תפקידים – זמן להיכנס מתחת לאלונקה, לרכז תפקידים ופעולות.
אתגר ההתייעלות
- איך לסווג מה עיקר ומה תפל ולבנות סדרי עדיפויות מחדש.
- מה נחוץ ומה פחות נחוץ.
- איך להתייעל בתהליך ניהול הספקים, ניהול ההזמנות.
- איך לבצע בקרת חשבוניות.
- לבחון את המבנה הארגוני ואת הוצאות השכר בהתאמה לשינוי בהכנסות.
ההזדמנות השיווקית
- לחזק קשר עם הלקוחות – רבים מהם פנויים לתקשורת בגלל הסגר ובגלל החגים.
- לפתח מוצרים ושירותים – התקופה מצריכה יצירתיות וזיהוי של צרכי הלקוח תוך פיתוח מוצרים ושירותים לאתגרים שבפניו.
- לבלוט בשוק – יש הרבה עסקים שיתמקדו בהשרדותם, השוק פתוח למי שייזום, יוביל, יבלוט.
ההזדמנות הניהולית
- מנהיגות – העובדים מצפים למנהיגות שתוביל אותם בעת המצוקה ותציג חזון.
- תקשורת – העובדים מצפים למנהלים שידאגו להם ויתקשרו להם את המשמעויות והמידע לגבי הסגר ומה שאחריו.
- גיבוש – העובדים מצפים למנהלים שיגבשו אותם כצוות.
- סדר וארגון – הזדמנות לדאוג לבדר וארגון שבעת שגרה לא תמיד הם במיקוד – שיפוץ תשתיות, צביעה, ניקיון, ריענון לוגיסטי.
- תכניות עבודה –זו ההזדמנות לבנות תכנית עבודה ליציאה מהסגר, לשנה הבאה, לפריצה מחודשת.
האתגר האבחוני
- בחינת מערך המכירות – לבחון את מערך הכנסת הלידים ,ההמרה מליד לפגישות וסגירות, תפוקת כל יחידת מכירה, רווחיות, תסריט השיחה ללקוח, המבצעים וניהול המכר.
- בחינת מערך השכר – התאמה לחוק ומניעת חשיפה משפטית, הפקת תלושים, תפעול פנסיוני, דיווחי הנוכחות, תשלומים ביתר למוסדות ולעובדים.
- בחינת תהליכי קבלת ההחלטות והמבנה הארגוני – חלוקת האחריות והסמכות, תפקידים מיותרים, מהירות קבלת ההחלטה והזמן לביצועה, תהליכי בקרה.
מומלץ לוודא שלכל אתגר והזדמנות יש אחראי ברור, שהארגון ממוקד לתכנית פעולה ברורה ומוסכמת ושמערכת המסרים אחידה ומונעת אי וודאות.
עוד מאמרים בנושא:

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בביטוח – אלמנטארי, דירקטורים ובריאות
מבוא – חשיבות החיסכון בתחום הביטוח לעסקים וארגונים ניהול ביטוח נכון הוא חיוני לכל עסק וארגון. ביטוח אלמנטארי, ביטוח דירקטורים וביטוח בריאות הם חלק בלתי נפרד מהגנה פיננסית ורגולטורית. עם זאת, תשלומי ביטוח גבוהים או כיסויים לא מותאמים עלולים להוביל להוצאות מיותרות. בדיקה תקופתית והתאמת

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בעלויות שירותי שמירה וניקיון
מבוא – חיסכון בעלויות שירותי שמירה וניקיון בארגונים ועסקים שירותי שמירה וניקיון הם חלק מהותי בתפעול העסק, אך הם יכולים להפוך להוצאה כבדה אם לא מנוהלים נכון. בחינת ההתקשרויות עם ספקים, בדיקת כדאיות הפעלה עצמית, קביעת אומדן ותקן כוח אדם, בקרה מול מפרט השירות ובחירה

יתרון הגודל: כך החברה שלנו ממנפת את הכוח הקולקטיבי כדי לחסוך לך בעלויות
בעידן הנוכחי, תחרות מוגברת ושינויים תכופים במחירים הופכים את תהליך רכישת המוצרים והשירותים העסקיים למאתגר במיוחד. בין אם מדובר בהוצאות שוטפות של משרד, צריכת אנרגיה, שירותי תקשורת, שילוח, תחבורה או ביטוחים – השאיפה של כל עסק היא לצמצם עלויות ולהישאר רווחי. אולם, עסקים רבים מתקשים

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון בתחבורה וליסינג
מבוא ניהול צי רכב והתקשרות בהסכמי ליסינג או תחבורה פנימית יכולים בקלות להפוך לאחד מסעיפי ההוצאות הגדולים ביותר בארגון. התשלומים על ליסינג תפעולי או מימוני, עלויות ביטוח ותיקונים, דלק וכבישי אגרה – כולם מצטברים לסכומים נכבדים שפוגעים ברווחיות. מצד שני, כלי רכב הם אלמנט קריטי

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בחשמל
מבוא צריכת חשמל היא מרכיב בסיסי ובלתי נמנע בפעילותם של רוב העסקים, בין אם מדובר במפעלים תעשייתיים, חנויות קמעונאיות, משרדים או חברות הייטק. תשלומי החשמל יכולים להצטבר להוצאה מהותית, בייחוד בארגונים שבהם תשתית מיזוג אוויר ומחשוב עובדים סביב השעון. במקביל, העלאת תעריפי החשמל והידוק הרגולציה

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון באנרגיה
אנרגיה מהווה משאב יסודי והכרחי לכל ארגון, בין אם מדובר בצריכת דלקים לרכבים, גז למטבח תעשייתי, דלק במכלים גדולים למפעל, או שימוש בהתקני תדלוק חכמים לצורך תחזוקת צי הרכב. בעידן שבו עלויות האנרגיה עולות באופן מתמיד, וחשיבות הקיימות הסביבתית גדלה, בעלי עסקים ומנהלים מגבירים את
מאמרים קשורים לנושא.