חברה המספקת ציוד משרדי תבעה לקוחה שעברה לספק אחר באמצע תקופת ההתקשרות. טענת החברה שעל פי ההסכם על הלקוחה לשלם לה את יתרת התשלומים החודשיים נדחתה ובית המשפט קבע שמדובר בסעיף מקפח.
בית משפט השלום בעכו דחה בחודש שעבר תביעה שהגישה חברה המספקת ציוד משרדי לקבלת פיצוי מוסכם מאחת הלקוחות שלה עקב הפרת הסכם. הרשמת הבכירה ודאד יונס קבעה שאף שההסכם הופר על ידי הלקוחה, הסעיף המורה על הפיצוי המוסכם הוא תנאי מקפח ולכן לא תקף.
בכתב התביעה סיפרה התובעת שתקשרה עם הנתבעת, חברה לפינוי פסולת מן החי, בהסכם לאספקת מכונת צילום וציוד נלווה. באפריל 2011 חתמו שתי החברות על הזמנה חדשה שלפיה הנתבעת תקבל מכונת צילום מסוג אחר למשך 4 שנים בתוספת שירותי אחריות ותיקונים.

לדברי התובעת, לאחר זמן מה, בעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד הלקוחה על תפקוד המכונה החדשה ומאחר שהיא לא הצליחה לתקנה, המכונה הוחלפה במכונה מסוג שונה מזה שצוין בהזמנה המקורית. ואולם, הנתבעת לא היתה מרוצה גם ממכונה זו, ובאפריל 2013 היא הפסיקה להשתמש בה ופנתה לספק אחר.
התובעת הוסיפה שחודש לאחר מכן הנתבעת הודיעה לה על ביטול ההסכם ובסופו של דבר חדלה לשלם את החיובים החודשיים ודרשה שתגיע לאסוף את המכונה.
לטענת התובעת, הנתבעת הפרה את ההסכם ביניהן באופן בוטה ולכן עליה לשלם לה את הפיצויים המוסכמים שנקבעו בו – יתרת התשלומים החודשיים עד לתום תקופת ההתקשרות.
הנתבעת הכחישה את הדברים וטענה שהתובעת החליפה לה את מכונת הצילום מבלי להתייעץ עמה וסיפקה לה מכונה שלא תאמה את צרכי עבודתה. היא הדגישה שבעסק שלה יש מכונת צילום אחת בלבד המשמשת גם כפקס וסורק ותקינות הציוד הכרחית לעבודה השוטפת כך שלא הייתה לה ברירה אלא להתקשר עם ספק אחר.
התובעת השיבה שמדובר בהסכם הוגן והנתבעת הייתה מודעת לכל סעיפיו טרם חתימתה עליו.
סעיף מקפח בהסכם
הרשמת ודאד יונס דחתה את התביעה ופסקה שסעיף הפיצויים המוסכמים שחייב את הלקוחה להמשיך בתשלומים החודשיים גם במקרה של הפסקת ההתקשרות הוא תנאי מקפח שאינו תקף.
הרשמת הסבירה שמדובר בסעיף חד-צדדי שלמעשה מונע מהלקוחה את האפשרות להפסיק את ההתקשרות בתוך תקופת ההסכם. לדבריה, כבילת הנתבעת להסכם מבלי לאפשר לה לצאת ממנו גם אם היא לא מרוצה מהשירות אינה סבירה.
הרשמת דחתה את טענת התובעת שמדובר בהסכם הוגן וכתבה שהסכמים בין ספק ללקוח חייבים להיות מאוזנים ולהביא בחשבון גם את האינטרסים של הלקוח. לדבריה, אין לקבל מצב בו ההסכם מקנה לספק הגנת יתר תוך ניצול חולשתו של הלקוח במאזן הכוחות.
לא נקבעו הוצאות.
- שמות באי כוח הצדדים לא צוינו בפסק הדין
עו"ד אברהם מיכאל עוסק/ת ב- דיני חוזים
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

שימור לקוחות פנים־ארגוניים: הדרך לביצועים ארגוניים מושלמים
למה “לקוחות פנים־ארגוניים” הם מנוע הצמיחה הבא לקוחות פנים־ארגוניים הם העובדים, המנהלים והשותפים הפנימיים. כשמטפלים בהם כמו בלקוחות חיצוניים—עם סטנדרטים, הבטחות שירות ומדידה—הם מייצרים ערך עקבי. חיבור ישיר לביצועים: ממוטיבציה ל־ROI הקשר בין חוויית עובד לשביעות רצון לקוחות ולרווחיות הוא ישיר. ארגונים עם מחוברות עובדים

ביג דאטה ודשבורד חכם לניהול השכר
פתיחת נתוני השכר ב־Real Time משנה את המשחק: מזהים חריגות מוקדם, מתקנים טעויות לפני שהופכים לכותרת, ומקבלים החלטות על בסיס אותות — לא תחושות בטן. הנה תכנית בנייה זריזה לדשבורד חכם שמחבר נתונים, ויזואליזציות והתראות שעובדות בשבילכם. מטרות הדשבורד לרכז תמונת מצב עדכנית של תלושי

ניהול פיננסי חכם בעידן הבינה המלאכותית
מהפכת הבינה המלאכותית בעולם הפיננסי בעשור האחרון, ארגונים מכל הגדלים גילו כי ניהול פיננסי חכם אינו נשען עוד רק על גיליונות אקסל או דוחות רבעוניים. הבינה המלאכותית (AI) משנה את כללי המשחק. היא מאפשרת ניתוח בזמן אמת, חיזוי מגמות פיננסיות והפחתת טעויות אנוש. Generative AI

3 מודלים להגדלת רווחיות מיידית – בלי לגייס עוד לקוחות
רוב המנכ"לים והמנהלים מחפשים להגדיל רווחים על ידי שיווק אגרסיבי, הגדלת כוח מכירות או גיוס לקוחות חדשים. אבל האמת? יש דרכים מהירות, מדויקות ויעילות להגדיל רווחיות מבלי להוסיף לקוח אחד חדש. בעידן של תחרות עזה, מחסור בכוח אדם, ושחיקת מחירים – הגדלת רווחיות פנימית היא

תרבות של למידה – איך בונים ארגון שלא מפחד להיכשל ולהשתפר
במציאות ארגונית שמשתנה בקצב מואץ, ארגונים שלא לומדים פשוט מפסיקים להיות רלוונטיים. תרבות של למידה כבר אינה בגדר מותרות אלא תנאי הכרחי להתמודדות עם תחרות, חידושים טכנולוגיים, דרישות לקוחות ואתגרי משבר. ארגון לומד אינו מסתפק בימי עיון ובקורסים – הוא מטמיע למידה בשגרה, בשיח ובקבלת

אוטומציה בפיננסים – איך לחסוך משכורת שלמה בצוות השכר/רכש
מנהלי כספים, חשבים ומנכ"לים מתמודדים עם עומס גובר של תהליכים חוזרים, חישובים מורכבים, והעברת נתונים ידנית בין מערכות. אוטומציה פיננסית משנה את כללי המשחק: היא חוסכת זמן, מפחיתה שגיאות, ומביאה לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה – לעיתים שווה ערך למשכורת שלמה בצוות. הבשורה החשובה
מאמרים קשורים לנושא.