המכשולים העיקריים בדרכם של עסקים קטנים, גורמים פעמים רבות לסגירה מוקדמת מידי של עסקים בשל התנהלות כלכלית לא נכונה. קראו כיצד לעשות זאת נכון.
מאמר מאת: יצחק אופנר מנהל תיקים בכיר במעוף.
מספר כללי אצבע קריטיים להישרדות העסק:
- יש לחשב בזהירות ובהגזמה כל השקעה מתוכננת, על סמך בדיקות בלבד ולא הערכות. בעלי עסקים רבים נוטים להעריך השקעות עתידיות בחסר ומנסים להסתדר עם מעט כסף. בשל הערכותיהם האופטימיות שאינן תואמות את המציאות נכנסים אותם בעלי העסקים הקטנים לחובות כבדים. על כן עשו בדיקות ובססו את ההשקעה על נתונים אמיתיים ותמיד תוסיפו למעלה ולא למטה.
- לא למכור בכל מחיר – בעלי עסקים רבים, בעיקר עסקים חדשים, נוטים למכור בזול ובכל מחיר. שימו לב מדובר בהחלטה הרסנית לעסק, לעולם אין למכור בכל מחיר. המחיר המומלץ מורכב משני פרמטרים: המחיר המקובל בשוק, והמחיר המאפשר רווחיות וקיום עסקי בכבוד. בכדי שבעל עסק יוכל להתפרנס, על שני הפרמטרים להתקיים בכל עת.
- להימנע מחובות גדולים – עסקים רבים נוטים להתגלגל לחובות שוטפים ההולכים וגדלים. ונכנסים להתחייבויות כספיות גדולות מדיי: כחוק כדאי להימנע מחובות גדולים, בעיקר באשראי השוטף. רצוי לבצע השקעות בהלוואות ארוכות טווח בהן ברור גובה ההחזר החודשי וברור מה הוא כושר ההחזר החודשי.
- עשו חשבון מלא ומדויק – לא עושים חשבון! עסקים רבים לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הקבועות של העסק, הכוללות את השכר שאותו רוצה להשתכר בעל העסק, הוצאות הרכב, משכורת למזכירה, שכ"ד וארנונה, וכן לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הישירות הכוללות, בין השאר את עלות החומרים, בעלי המקצוע ועוד, וקובעים את העלות על סמך הערכה סתמית שבדרך כלל מתבררת כאופטימית מידי ושגויה. מומלץ לעשות חשבון לכל דבר באופן מלא ומדויק.
- קבעו תקציב שיווק ועבדו עם תכנית – עסקים רבים מדי לא עושים שיווק באופן שוטף וקבוע. משמעות השיווק היא להגיע ללקוחות ולגרום להם לקנות, ולא רק לדעת על קיום העסק. יש להגדיר תקציב, לנהל ולבצע תוכנית שיווק שוטפת לכל השנה, ולא פעולה חד פעמית של פרסום, כגון הפקת פלייר או מודעה בעיתון, כיוון שלפעילות חד פעמית אקראית יש תוצאה (תגובת לקוחות) קלושה ומוגבלת מאד ולתכנית שנתית מכוונת תוצאות יש תוצאות ארוכות טווח.
עוד מאמרים בנושא...
תפקידו של יו"ר הדירקטוריון: איך מנהיגים מועצת מנהלים?
תפקיד יו"ר הדירקטוריון הוא מהחשובים והמשמעותיים ביותר בכל ארגון, שכן הוא משמש כמנהיג מועצת המנהלים ומכוון את דרכה של החברה לעבר הצלחה. יו"ר הדירקטוריון מחזיק בתפקיד ייחודי המשלב סמכות, אחריות והשפעה אסטרטגית. התפקיד דורש איזון עדין בין הנהגת מועצת המנהלים, שיתוף פעולה עם ההנהלה והובלת
ניהול קונפליקטים בדירקטוריון: איך לשמור על דיון מקצועי?
מבוא דירקטוריון הוא גוף מנהיגותי קריטי המכתיב את המדיניות והכיוון האסטרטגי של כל ארגון. עם זאת, השונות בין הדירקטורים, השפעות אישיות ומקצועיות, ותהליכי קבלת החלטות מורכבים עלולים להוביל לקונפליקטים בתוך מועצת המנהלים. במאמר זה נעמיק בדרכים לניהול קונפליקטים בדירקטוריון, נבחן את האתגרים המרכזיים הניצבים בפני
משאבי אנוש ודאטה: שילוב בין אנשים, היסטוריה טכנולוגית ותובנות
בעידן שבו הדאטה הוא אחד המשאבים היקרים ביותר, מחלקות משאבי אנוש אינן יכולות להישאר מאחור. הפעלה בנתונים מאפשרים למנהלים לקבל החלטות בסיסיות, לשפר ביצועים ארגונים ולחזות מגמות עתידיות. פוסט זה יספק מבט מעמיק על האופן שבו דאטה משמשת לניהול כוח אדם , כלים דיגיטליים שמעצימים
ניהול והובלת צוותים: מדריך מעמיק לבניית הצלחה ארגונית
ניהול צוותים בארגונים מודרניים הוא אומנות מורכבת המחברת בין אנשים, תהליכים ותוצאות. בעולם שבו יש הצלחה עסקית תלויה בשיתוף פעולה, יצירתיות ומוטיבציה, מנהלים לא רק להיות מומחים בתחומם, אלא גם להוביל צוות בצורה מעצימה ומקצועית. פוסט זה יספק לכם כל מעשיים לבניית צוותים מנצחים ,
פיתוח ארגוני והכשרות עובדים: המפתח להצלחה עסקית מתמשכת
הקדמה בסביבה העסקית הדינמית של ימינו, ארגונים לא רק ונהלים בקצב השינויים אלא גם להוביל את השוק בו הם פועלים. הכשרת עובדים אינו רק כלי להתאמת הידע המקצועי למצרכים המשתנים, אלא גם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הארגונית. במאמר זה נעמיק בשאלה למה הכשרות עובדים הם
בקרת הסכמים – כלי מרכזי לשיפור הארגון
מבוא בקרת הסכמים והתקשרויות בארגון היא פעילות חשובה לשמור על תפעולית, לשפר את תנאי ההסכמים ולחזק את הבקרה הכלכלית על פעילות הארגון. על ידי בדיקת שוטפת ואישור מחדש של הסכמים, הארגון יכול לזהות בעיות, לשפר את התנאים המסחריים ולוודא שהוא פועל בתנאים התחרותיים ביותר בשוק.
מאמרים קשורים לנושא.