המכשולים העיקריים בדרכם של עסקים קטנים, גורמים פעמים רבות לסגירה מוקדמת מידי של עסקים בשל התנהלות כלכלית לא נכונה. קראו כיצד לעשות זאת נכון.
מאמר מאת: יצחק אופנר מנהל תיקים בכיר במעוף.
מספר כללי אצבע קריטיים להישרדות העסק:
- יש לחשב בזהירות ובהגזמה כל השקעה מתוכננת, על סמך בדיקות בלבד ולא הערכות. בעלי עסקים רבים נוטים להעריך השקעות עתידיות בחסר ומנסים להסתדר עם מעט כסף. בשל הערכותיהם האופטימיות שאינן תואמות את המציאות נכנסים אותם בעלי העסקים הקטנים לחובות כבדים. על כן עשו בדיקות ובססו את ההשקעה על נתונים אמיתיים ותמיד תוסיפו למעלה ולא למטה.
- לא למכור בכל מחיר – בעלי עסקים רבים, בעיקר עסקים חדשים, נוטים למכור בזול ובכל מחיר. שימו לב מדובר בהחלטה הרסנית לעסק, לעולם אין למכור בכל מחיר. המחיר המומלץ מורכב משני פרמטרים: המחיר המקובל בשוק, והמחיר המאפשר רווחיות וקיום עסקי בכבוד. בכדי שבעל עסק יוכל להתפרנס, על שני הפרמטרים להתקיים בכל עת.
- להימנע מחובות גדולים – עסקים רבים נוטים להתגלגל לחובות שוטפים ההולכים וגדלים. ונכנסים להתחייבויות כספיות גדולות מדיי: כחוק כדאי להימנע מחובות גדולים, בעיקר באשראי השוטף. רצוי לבצע השקעות בהלוואות ארוכות טווח בהן ברור גובה ההחזר החודשי וברור מה הוא כושר ההחזר החודשי.
- עשו חשבון מלא ומדויק – לא עושים חשבון! עסקים רבים לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הקבועות של העסק, הכוללות את השכר שאותו רוצה להשתכר בעל העסק, הוצאות הרכב, משכורת למזכירה, שכ"ד וארנונה, וכן לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הישירות הכוללות, בין השאר את עלות החומרים, בעלי המקצוע ועוד, וקובעים את העלות על סמך הערכה סתמית שבדרך כלל מתבררת כאופטימית מידי ושגויה. מומלץ לעשות חשבון לכל דבר באופן מלא ומדויק.
- קבעו תקציב שיווק ועבדו עם תכנית – עסקים רבים מדי לא עושים שיווק באופן שוטף וקבוע. משמעות השיווק היא להגיע ללקוחות ולגרום להם לקנות, ולא רק לדעת על קיום העסק. יש להגדיר תקציב, לנהל ולבצע תוכנית שיווק שוטפת לכל השנה, ולא פעולה חד פעמית של פרסום, כגון הפקת פלייר או מודעה בעיתון, כיוון שלפעילות חד פעמית אקראית יש תוצאה (תגובת לקוחות) קלושה ומוגבלת מאד ולתכנית שנתית מכוונת תוצאות יש תוצאות ארוכות טווח.
עוד מאמרים בנושא...
שיפור נאמנות הלקוחות עם ציון Net Promoter
בעולם העסקים הסבוך, פענוח הדפוסים האניגמטיים של נאמנות הלקוחות דומה לפיצוח קוד סודי שמכיל את המפתח להצלחה בת קיימא. ציון ה-Net Promoter Score (NPS) בולט כמגדלור, המאיר את הדרך להבנה מעמיקה יותר של סנטימנטים והתנהגויות של לקוחות. דמיינו לעצמכם שימוש בכלי רב עוצמה שלא רק
שליטה באסטרטגיות מיתוג: ניהול תדמית הארגון לצורך מיצוב ובידול
בריקוד הסבוך של העסקים, שבו התחרות שולטת ונאמנות הצרכנים תלויה בחוט עדין, שליטה באמנות המיתוג דומה לאחיזה בחרב עוצמתית בדייקנות. דמיינו עולם שבו כל אינטראקציה, כל בחירת צבע, כל מיקום לוגו טומן בחובו את הפוטנציאל לעצב את האופן שבו הארגון שלכם נתפס – זו המהות
יומן עדכונים בנושא זכויות בתקופת מלחמת חרבות ברזל
עדכונים שוטפים תאריך העדכון 06.03.2024 עלה לאוויר סיוע במימון טיפול זוגי למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 06.03.2024 עלה לאוויר סיוע במימון טיפול רגשי, טיפול נפשי וטיפול משלים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 26.02.2024 עלה לאוויר הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 30.01.2024 עלה לאוויר מענק למשרת מילואים
משאבי אנוש – הלב האמיתי של הארגון – פורסם בynet
ההון האנושי הוא גורם קריטי להצלחתם של ארגונים. אם אתם נמשכים לעבודה עם אנשים ורוצים להיפתח למגוון תפקידים המהווים את לב הארגון – עולם משאבי האנוש הוא התחום עבורכם. איך משלבים בין מיומנויות של משאבי אנוש לבין ניהול ארגוני? ומהו התואר שנותן לכם את הכלים
האתגרים העיקריים של סמנכ"לי משאבי אנוש
בנוף הדינמי של העולם התאגידי של ימינו, תפקידם של סמנכ"לי משאבי אנוש התפתח לתפקיד מורכב ורב פנים הדורש זריזות, חשיבה אסטרטגית והבנה חריפה של דינמיקה ארגונית. ניהול קשרי עובדים ופתרון סכסוכים ניהול קשרי עובדים ופתרון קונפליקטים הוא אתגר משמעותי נוסף העומד בפני סמנכ"לי משאבי אנוש.
אסטרטגיות לניהול משאבי אנוש
תכנון כוח אדם אסטרטגי הוא היבט מכריע בניהול משאבי אנוש. זה כרוך בניתוח וחיזוי הצרכים העתידיים של ארגון במונחים של כוח העבודה שלו. על ידי הבנת הדרישות הנוכחיות והעתידיות של העסק, אנשי משאבי אנוש יכולים לפתח אסטרטגיות כדי להבטיח שהאנשים הנכונים נמצאים בתפקידים הנכונים בזמן
מאמרים קשורים לנושא.