המכשולים העיקריים בדרכם של עסקים קטנים, גורמים פעמים רבות לסגירה מוקדמת מידי של עסקים בשל התנהלות כלכלית לא נכונה. קראו כיצד לעשות זאת נכון.
מאמר מאת: יצחק אופנר מנהל תיקים בכיר במעוף.
מספר כללי אצבע קריטיים להישרדות העסק:
- יש לחשב בזהירות ובהגזמה כל השקעה מתוכננת, על סמך בדיקות בלבד ולא הערכות. בעלי עסקים רבים נוטים להעריך השקעות עתידיות בחסר ומנסים להסתדר עם מעט כסף. בשל הערכותיהם האופטימיות שאינן תואמות את המציאות נכנסים אותם בעלי העסקים הקטנים לחובות כבדים. על כן עשו בדיקות ובססו את ההשקעה על נתונים אמיתיים ותמיד תוסיפו למעלה ולא למטה.
- לא למכור בכל מחיר – בעלי עסקים רבים, בעיקר עסקים חדשים, נוטים למכור בזול ובכל מחיר. שימו לב מדובר בהחלטה הרסנית לעסק, לעולם אין למכור בכל מחיר. המחיר המומלץ מורכב משני פרמטרים: המחיר המקובל בשוק, והמחיר המאפשר רווחיות וקיום עסקי בכבוד. בכדי שבעל עסק יוכל להתפרנס, על שני הפרמטרים להתקיים בכל עת.
- להימנע מחובות גדולים – עסקים רבים נוטים להתגלגל לחובות שוטפים ההולכים וגדלים. ונכנסים להתחייבויות כספיות גדולות מדיי: כחוק כדאי להימנע מחובות גדולים, בעיקר באשראי השוטף. רצוי לבצע השקעות בהלוואות ארוכות טווח בהן ברור גובה ההחזר החודשי וברור מה הוא כושר ההחזר החודשי.
- עשו חשבון מלא ומדויק – לא עושים חשבון! עסקים רבים לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הקבועות של העסק, הכוללות את השכר שאותו רוצה להשתכר בעל העסק, הוצאות הרכב, משכורת למזכירה, שכ"ד וארנונה, וכן לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הישירות הכוללות, בין השאר את עלות החומרים, בעלי המקצוע ועוד, וקובעים את העלות על סמך הערכה סתמית שבדרך כלל מתבררת כאופטימית מידי ושגויה. מומלץ לעשות חשבון לכל דבר באופן מלא ומדויק.
- קבעו תקציב שיווק ועבדו עם תכנית – עסקים רבים מדי לא עושים שיווק באופן שוטף וקבוע. משמעות השיווק היא להגיע ללקוחות ולגרום להם לקנות, ולא רק לדעת על קיום העסק. יש להגדיר תקציב, לנהל ולבצע תוכנית שיווק שוטפת לכל השנה, ולא פעולה חד פעמית של פרסום, כגון הפקת פלייר או מודעה בעיתון, כיוון שלפעילות חד פעמית אקראית יש תוצאה (תגובת לקוחות) קלושה ומוגבלת מאד ולתכנית שנתית מכוונת תוצאות יש תוצאות ארוכות טווח.
עוד מאמרים בנושא...
משאבי אנוש – שיטות הערכה וביצועים בעידן החדש
הערכת ביצועי עובדים תמיד הייתה חלק קריטי בניהול משאבי אנוש, אך בעידן הנוכחי של דינמיות ושינויים מהירים, נדרשת גישה מתקדמת ומתמשכת יותר. המודלים המסורתיים להערכת ביצועים, שהתבססו על מפגשי משוב שנתיים, כבר אינם מספקים את המענה הנדרש לארגונים שמתמודדים עם צרכים משתנים של עובדים, לקוחות
כיצד לשפר את איכות החיים באמצעות ייעוץ בריאות כולל: תזונה, ספורט, ניהול זמן ותמיכה מנטלית
בשנים האחרונות, ההבנה של החשיבות באורח חיים בריא מקבלת תשומת לב רחבה יותר. המודעות לבריאות כוללת תזונה נכונה, פעילות גופנית, שינה איכותית, ניהול זמן ויעדים, ומענה לצרכים מנטליים ופיזיים. כדי לספק את הכלים והמידע הנדרשים להשגת אורח חיים מאוזן, ייעוץ בריאות הופך לגורם מכריע בתהליך
פתרונות בריאות: מציאת האיזון הנכון בין אורח חיים עסקי לבריאות הגוף והנפש
מבוא בעולם המודרני, שבו הקריירה הפכה לחלק מרכזי בחיים, חשוב למצוא את האיזון הנכון בין דרישות העבודה לבין שמירה על בריאות הגוף והנפש. אנשים בעלי קריירות עמוסות נוטים להקריב את בריאותם הפיזית והמנטלית לטובת הצלחה מקצועית, מה שעלול להוביל לשחיקה, ירידה בפרודוקטיביות ותחושת אי-שביעות רצון
מאמר מס' 10 – פיתוח צוותים והעצמת עובדים
במציאות העסקית הדינמית של ימינו, הארגונים מתמודדים עם אתגרים הולכים וגוברים, הכוללים תחרות גוברת, טכנולוגיות חדשות ושינויים בסביבה העסקית. על מנת לעמוד באתגרים אלו ולהבטיח את הצלחתם ארוכת הטווח, ארגונים נדרשים לטפח ולהעצים את הצוותים שלהם. פיתוח צוותים והעצמת עובדים הפכו לכלים מרכזיים בניהול המודרני,
מאמר מס' 9 – שיפור חוויית העובדים (Employee Experience)
בשנים האחרונות, ניהול המשאב האנושי בארגונים עבר מהפכה של ממש. אם בעבר נחשב העובד בעיקר כגורם לייצור וכתוצאה ישירה של עלות לעסק, כיום, ארגונים רבים מבינים כי ההון האנושי הוא הנכס היקר ביותר שלהם. מחקרים מראים כי ארגונים המשקיעים בחוויית העובדים (Employee Experience) נהנים משיפור
מאמר מס' 8 – מעקב והערכה שוטפת של ביצועים (KPI – Key Performance Indicators)
בכל ארגון, עסק או פרויקט, המטרה היא להשיג יעדים מסוימים, לשפר תהליכים ולהגיע לתוצאות אופטימליות. כדי לוודא שהארגון פועל במסלול הנכון וששום דבר לא מתפספס בדרך, יש צורך בכלים שיאפשרו מעקב והערכה שוטפת של ביצועים. אחד הכלים המרכזיים לכך הוא מדדי הביצוע המרכזיים, הידועים גם
מאמרים קשורים לנושא.