אנשים עושים עסקים עם אנשים ולכן הבסיס לכל מערכת יחסים שלנו עם הלקוחות היא תקשורת מנצחת.
לקוחות הם הבסיס של כל חברה ובלעדיהם חברה לא יכולה להתקיים.
אז מה זה שירות מצוין שמקדם את תהליכי מכירות? וכיצד הוא נשען על מיומנויות תקשורת?
שירות מצוין , ראשית מכיל בתוכו מספר מרכיבים:
- את היכולת לראות מיהו הלקוח שנמצא מולנו, לראות את האדם שמנהל את העסק, להקשיב לו הקשבה אמיתית ולייצר כימיה מתוך מרחב מאפשר.
- הקשבה אמיתית וזיהוי ניואנסים בשיחה עם הלקוח מאפשרת לזהות מהן נקודות הכאב והצרכים שלו ולהציע פתרונות ומענה אפקטיבי מתוך רצון אמיתי לסייע לו.
לקוח מזהה כאשר נותן השרות באמת רתום אליו ורוצה לתת לו ערך אמיתי שיעזור לו למנף את עצמו ואת העסק.
הקשבה אמיתית לצרכים של הלקוח, תוך שאלת שאלות מכוונות תסייע להבין את הצרכים שלו.
הקשבה אמיתית היא לא רק לשמוע את הלקוח, אלא לזהות באמת את צפונות ליבו ולהבין למה הוא זקוק.
מצוינות בשירות מתחילה ביחס אדיב, במאור פנים, בהקשבה וביצירת חוויה שהלקוח במרכז. וזאת תוך כדי יצירת מערכת יחסים המושתת על אמון וכבוד.
- לעמוד במילה ולקיים הבטחות:
אם הבטחנו ללקוחותינו דבר מה עלינו לעמוד במילה.
אי עמידה במה שהבטחנו תייצר הפרת אמון ותפגע קשות בקשר שלנו עם הלקוח.
היכולת שלנו לייצר עם הלקוחות מערכת יחסים של תקשורת מצוינת (מנצחת) הנותנת מענה לצרכיו , תשפר את נאמנות הלקוחות ותמנף גם את תהליכי המכירה.
ידוע מעל לכל ספק שלקוחות קונים שרות / מוצר באופן תדיר מאותו ספק, כשהם מרוצים מהקשר שנוצר ומהתקשורת בין נותן השירות למקבל.
תקשורת מנצחת עוסקת ביכולת שלנו לדעת לייצר מכנה משותף עם הלקוח, ליצור מרחב מכבד
להיות אמפתיים לצרכים שלו
תוך כדי מתן מענה לצרכים שלו.
אתייחס למספר מרכיבים מתוך מודל תאיז"א שפיתחתי
הלקוחות שלנו ביחסים עמנו זקוקים
ת – תקשורת מצוינת וקולחת אתנו
א – אמון
י – ידע מקצועי
ז – זמן תגובה
א – אפקטיביות
עבודה על פי מודל זה תייצר שביעות רצון אצל הלקוח ותסייע לשמר את הלקוח אצלנו
ויתרה מזאת תאפשר ללקוחות שלנו להיות שגרירים מצוינים עבורנו שבזכותם להפניות רבות (לידים חמים) שיביאו לקוחות חדשים לתוך העסק שלנו.
מצוינות בשירות בעזרת תקשורת מנצחת
ללא ספק מסייעת למנף תהליכי מכירה, לייצר מכירות תוספתיות ולשמר לקוחות.
דניאלה איילה חסקלוביץ – מנהלת יחידת יעוץ ופיתוח ארגוני
בעלת תואר שני (פסיכולוגיה, סוציולוגיה בחינוך), מנחת קבוצות ותיקה ומנוסה ובעלת ניסיון של 23 שנה בתחום ההנחיה, יעוץ ופיתוח ארגוני בליווי ארגונים מובילים במשק.שנים רבות הרצתה באקדמיה, בבית ספר תפנית למנהלים של האוניברסיטה הפתוחה, ביחידת החוץ של אוניברסיטת תל אביב ובסמינר הקיבוצים מחברת הספר "נשים ואוכל", MASTER NLP ומטפלת התנהגותית קוגניטיבית בעצימות נמוכה
- עוד באותו נושא...
מאמרים קשורים לנושא.