נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

שינויי מחירים והשפעת גל התחלואה באומיקרון על העסקים בישראל

סקר הערכת המגמות בעסקים הוא סקר חודשי שבו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים.

במהלך חודש מרץ נשאלו המנהלים בפרק המתחלף בשאלון הסקר על שני נושאים שונים. הנושא הראשון עסק בשינוי במחירים, והוא כלל שתי שאלות – אחת לגבי השינוי במחירי מוצרים/שירותים בשנה האחרונה (2021) והשנייה לגבי הצפי לשינויים בשנה הקרובה (2022). הנושא השני היה השפעת ההתפשטות של גל האומיקרון על פעילותם הכלכלית של העסקים בתחומים האלה:

  1. ירידה במספר הזמנות או במספר לקוחות
  2. היעדרות עובדים בגלל בידוד
  3. קשיים בהשגת תשומות או חומרי גלם.


אחוז ההשבה לפרק זה עומד על כ-70%. מדגם הסקר מייצג אוכלוסייה של כ-55 אלף עסקים במגזר העסקי המעסיקים כ-5 משרות ומעלה.

שינויים במחירי המוצרים/שירותים

בהתייחסות לשינוי במחירי המוצרים בשנה האחרונה, כ-53% מהעסקים דיווחו שמחירי מוצריהם עלו (כ-47% ציינו שמחירי מוצריהם עלו וכ-6% ציינו שמחירי מוצריהם עלו מאוד). בענף המלונאות כ-70% מהעסקים ציינו שמחירי מוצריהם/שירותיהם עלו, בענפי שירותי מזון ומשקאות (מסעדות ואולמות) – כ-73%. בנוסף על כך, כ-65% מהעסקים בענפי התעשייה דיווחו שחלה עליית מחירים בשנה האחרונה.

כ-60% מהעסקים צופים שמחירי מוצריהם/שירותיהם יישארו ללא שינוי בשנה הקרובה (2022) וכ-31% צופים המשך עלייה במחירים. יש לציין שבחודש ינואר כ-58% מהעסקים צפו שמחירי מוצריהם יעלו בשנה הקרובה (ייתכן שחלק מהעסקים העלו המחירים בחודשים אלו, ולכן כעת הם צופים יציבות במחיר).

פגיעה בפעילות הכלכלית בעקבות התפשטות גל האומיקרון

בבחינת האומדנים עבור השאלה על פגיעה בעסק בעקבות ירידה במספר הזמנות או במספר הלקוחות בגלל גל האומיקרון, ניכרת שונות בין הענפים השונים. בענפי התעשייה כ-81% מהעסקים ציינו שגל האומיקרון פגע במידה מועטה או מועטה מאוד, לעומת כ-44% בענפי המסחר הקמעוני. בנוסף על כך, כ-50% מהעסקים בענפי המסחר ציינו שגל התחלואה פגע במידה רבה או במידה רבה מאוד בהזמנות ובפעילות הלקוחות.

כ-33% מהעסקים בכלל אוכלוסיית הסקר ציינו שבידודי עובדים פגעו במידה רבה או במידה רבה מאוד בפעילות חברתם. ניכר שפגיעה זו התרחשה במרבית ענפי הכלכלה באוכלוסיית הסקר.

בענף שירותי מזון ומשקאות כ-88% מהעסקים ציינו שבידודי עובדים פגעו במידה רבה ובמידה רבה מאוד בפעילות חברתם, לעומת כ-3% בענפי שירותי מידע ותקשורת (שירותי הייטק). אפשר להניח שהמסוגלות לעבודה מרחוק בפעילות כלכלית זו מיתנה את הפגיעה בעקבות הבידודים.

כ-22% מהעסקים באוכלוסיית הסקר ציינו שקשיים בהשגת חומרי גלם הנובעים מגל האומיקרון פגעו במידה רבה/מידה רבה מאוד בפעילות הכלכלית של חברתם. בענפי התעשייה כ-35% מהעסקים ציינו זאת.​

לתוצאות הסקר המלאות

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים
המומחים של פתרונות

מחקר: מה באמת מונע ממנכ"לים לגדול?

מהם באמת החסמים שמונעים ממנכ"לים בישראל לגדול? מבוא מה באמת מונע ממנכ"לים לממש את הפוטנציאל של הארגון שלהם?האם מדובר בעומס יומיומי, ביכולת להנהיג, בהעדר חזון – או שמא בצוות שאינו מגויס או לא נמדד? כדי לענות על השאלות האלו נערך מחקר עומק בקרב 612 מנכ״לים, סמנכ״לים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

כלים וטכניקות למדידת החזר השקעה (ROI)

מבוא מדידת החזר השקעה (ROI – Return on Investment) היא כלי קריטי בארגונים לצורך הבנת יעילותם של פרויקטים והחלטות אסטרטגיות. בעולם עסקי שבו כל החלטה טומנת בחובה סיכונים והזדמנויות, מדידת ה-ROI מסייעת לקבלת החלטות מושכלות המבוססות על נתונים. במאמר זה נסקור כלים וטכניקות מרכזיים למדידת

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
ייעוץ לעסקים

אנטגוניזם מקצועי חיובי בקבלת החלטות: התגברות על הטיות קוגניטיביות

ברשת הסבוכה של קבלת החלטות, המוח שלנו מתמודד עם מספר עצום של הטיות קוגניטיביות, ולעתים קרובות מוביל אותנו שולל מבחירות רציונליות. עם זאת, בתוך המבוך הזה שוכן מושג מסקרן כמו שהוא מבטיח: אנטגוניזם מקצועי חיובי. תארו לעצמכם תרחיש שבו חילוקי דעות ונקודות מבט מגוונות לא

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.