אחד התחומים החשובים בניהול נכון של עסק הוא ניהול החוזים.
בין אם מדובר בניהול חוזים מול ספקים, לקוחות, מספקי שירותים, ועוד חוזה השכירות בבניין, חוזי העסקה וכו׳.
כל אינטראקציה של העסק עם נותני או מקבלי שירות מבוססת על חוזים המוסכמים על כל הצדדים בחתימה.
לכן זהו קריטי לקיים שיטה אשר שומרת על ניהול מסודר ומתוזמן של החוזים, כך שבכל רגע נתון בעל העסק יוכל להיות רגוע שהחוזים מנוהלים ונשמרים ומוכנים לשליפה על פי צורך.
בין היתר, ניהול חוזים דורש סדר, עמידה ביעדים, שמירה על לוחות זמנים.
ניהול חוזים – סדר
כל עסק זקוק למקום אחד אשר יקבץ את כל החוזים הקשורים לניהול ותחזוקת העסק ויאפשר תיעוד נוח ושליפה של מסמך בעת הצורך.
סדר בניהול החוזים הוא לא פריווילגיה אלא הכרח. בשל המשמעות המשפטית אשר כל חוזה נושא בחובו, מערכת האמון בין ספקים לבעלי עסקים ולעובדים מבוססת כולה על עמידה ביעדים, בלוחות הזמנים ובתנאים המפורטים בכל חוזה וחוזה.
תיוק, תיארוך, מעקב אחר פקיעת תוקף, לוחות זמנים, יעדים וכו׳, באופן עקבי ומסודר, מבטיחים ניהול שוטף של העסק ומינימום הפרות חוזים אשר יכולות להוביל לפלונטרים משפטיים ואובדן אמון.
ניהול חוזים – לוחות זמנים והתראות
אחד האלמנטים המשדרים אמינות באופן האפקטיבי ביותר כלפי לקוחות, עובדים וכל אדם אשר בא באינטראקציה עם עסק הוא עמידה בלוחות זמנים.
לוחות זמנים מאפשרים לכל בעל עסק לתעדף את ההשקעה שלו בכל רגע נתון, לנהל את הזמן שלו באופן אולטימטיבי ולהגדיר יעדים באופן הממקסם רווחים.
לכן, חוזים מתבססים גם על היכולת של ספק שירות לספק את מה שהובטח בזמן שהוקצב והוסכם עליו מראש.
ניהול התראות ולוחות זמנים מאפשר מעקב אחר ההתנהלות השוטפת של העסק, עמידה ביעדים ובהסכמים וקבלת ונתינת שירותים בזמן, כך שכל עסק יודע היכן הוא עומד ומה צריך לשפר.
בין אם מדובר במענה על צורך של לקוח או של החברה, ניהול נכון של לוחות הזמנים כולל התראות מתוזמנות מראש אשר מאפשרות תיעדוף אוטומטי של ההחלטות לגבי השקעת זמן, אנרגיה ומשאבים.
עוד מאמרים…

ניהול ספקים חכם – איך למשא ומתן יעיל וחיסכון של עשרות אחוזים
ניהול ספקים חכם – איך למשא ומתן יעיל וחיסכון של עשרות אחוזים בעולם העסקי של היום, ניהול ספקים הוא אחד הכלים החזקים ביותר להקטנת הוצאות והגדלת הרווחיות. מניסיוננו בליווי למעלה מ-5,000 ארגונים בישראל, ראינו שארגונים המיישמים אסטרטגיה נכונה לניהול ספקים יכולים לחסוך בין 15%-40% מהוצאותיהם

איך להימנע מהוצאות מיותרות: מדריך מקיף לחיסכון בעלויות ועסקיות
כל עסק, קטן או גדול, מתמודד עם אתגר משמעותי של הוצאות מיותרות שנובעות מחוסר בקרה על מלאי, טעויות תפעוליות ותקלות שונות. למעשה, מחקרים מראים שעסקים יכולים לאבד בין 20% ל-30% מההכנסות השנתיות שלהם בגלל בזבוז כספי שניתן למנוע. במאמר זה נבחן לעומק כיצד ניתן לזהות,

מיקור חוץ ואוטומציה: איך עסקים חוסכים מהעלויות התפעוליות
בעידן הדיגיטלי, עסקים רבים מגלים שמיקור חוץ ואוטומציה אינם רק כלים לחיסכון בזמן, אלא אסטרטגיות מרכזיות להפחתת עלויות משמעותית. למעשה, מחקרים מראים שעסקים שמשלבים נכון את שני הכלים הללו יכולים להפחית עלויות תפעוליות בין 30% ל-60%. במאמר זה נבחן לעומק כיצד outsourcing וכלים טכנולוגיים תורמים להפחתת עלויות קבועות של כוח אדם, מייעלים
מאמרים קשורים לנושא.
