נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

מי שרוצה להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי בעסק קיים, צריך להכין תוכנית עסקית. איך עושים זאת?

המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף.

​​​כל מי שרוצה להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי בעסק קיים, צריך להכין תוכנית עסקית. אין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, פשוט או מורכב, כדאי מאד שתהיה לו תוכנית עסקית בסיסית.

המטרה של תוכנית עסקית בסיסית היא לתת בידי היזם מידע על ההשקעה הנחוצה להקמה או לביצוע השינוי המתוכנן בעסק קיים, ועל הכדאיות של המהלך לעומת חלופות אחרות.
 
התוכנית "מאלצת" את היזם להיות קונקרטי ומסודר, לאסוף מידע כדי לנקוב בסכומים, במועדים, בעלויות ובהכנסות הצפויות.
 
פתרונות אפקטיביים
תוכנית עסקית
על בסיס מידע זה תבוצע החלטה מושכלת והיערכות נכונה מבחינת גיוס ההון, גיוס כוח האדם, בחירת המבנה המתאים ועוד.
 
אפילו ההערכות והסכומים בתוכנית אינם מדויקים, עדיין המצב עדיף בהרבה על ניחושים באוויר. ללא תוכנית כזו היזם עלול "לשכוח" כל מיני עלויות הקמה או הוצאות, לבנות על הכנסות לא ריאליות, ובכלל לא להעריך נכונה מול מה הוא עומד.
 
היזם עלול לגלות בשלבים מאוחרים שההון הכולל שעומד לרשותו אינו מספיק, שהרווח הצפוי אינו מצדיק את ההשקעה. אולי יגלה במאוחר שלוקח יותר מדי זמן להחזיר את ההשקעה וכדאי היה להשקיע באלטרנטיבות אחרות.
 
יש יזמים שיוצאים לדרך בלי שום תוכנית, ויש יזמים שנמרחים עם המשימה הזו משום שהם חושבים שצריך להכין איזו תוכנית מושלמת ומורכבת, שלוקחת את כל החלופות האפשריות בחשבון.

אז איך עושים זאת ומה עדיף?

עדיפה תוכנית בסיסית ופשוטה שמכסה את הרעיון ואת הנתונים הכספיים. 
 
הרעיון יתייחס אל מה העסק מציע ולאיזה קהל מטרה הוא פונה. 
הנתונים הכספיים יפרטו את העלות של מרכיבי ההשקעה הנחוצה להקמת העסק, וכן תחזית שמרנית של ההכנסות וההוצאות. 

ומה קורה בפועל הרבה פעמים?

יזמים רבים מתרשמים מכמות הלקוחות והדוחק בעסקים שהם מבקרים בהם, ואומרים לעצמם "זה לא עסק זו מדפסת כסף, גם אני רוצה". 
 
זה נכון במיוחד כשמדובר בבתי קפה ובמסעדות. ואכן, בהיעדר מודעות מספקת לעלויות של אותו עסק, לתקופה הארוכה שאותה העסק עבר עד שהגיע למצב המכירות הזה, למיקום הייחודי ועוד, הכול נראה ורוד.
 
הבעיה הופכת קשה הרבה יותר כשהיזם מתחיל לממש את חלומו ללא תכנית מסודרת, ללא איסוף הנתונים לכדי מידע תומך החלטה. יזמים רבים ממהרים לעשייה תוך אמונה ש"יהיה בסדר", ואינם ערים לחשיבות הגבוהה שבהכנת התכנית.
 
חלק מהיזמים אמנם מודע לחשיבות של הכנת תוכנית עסקית, אך עדיין חסר את הידע הנחוץ להכנתה ונרתע מהמורכבות. אלו שכבר מכירים בצורך להיעזר ביועץ נרתעים מהעלויות הגבוהות, דוחים למתי שהוא בהמשך –  "כשנצטרך". הבעיה היא שהעסקים "צריכים" את התכנית העסקית רק כשגורמי האשראי כבר מכריחים אותם להכין תוכנית, כתנאי מקדים לבחינת בקשת האשראי שלהם.
 
המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף​.

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

תפקידו של היועץ הארגוני בעידן המודרני: ממטפל בתסמינים למעצב עתיד אסטרטגי

העולם העסקי של המאה ה־21 מתאפיין בקצב שינוי מסחרר, בתחרות מתגברת ובצורך מתמיד להתאים את הארגון לסביבה מורכבת. אם בעבר יועץ ארגוני נתפס כפתרון חירום למשברים, הרי שכיום הוא הפך לשותף אסטרטגי של הנהלות. המיקוד כבר אינו רק בכיבוי שרפות ובטיפול בתסמינים, אלא בבניית חוסן

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

מפת התמודדות HR עם משבר

מפת התמודדות HR עם משבר מפת ההתמודדות של HR עם משבר מתארת שישה שלבים מעגליים שכל ארגון צריך להכיר כדי לשמור על יציבות, חוסן ומשמעות אנושית בזמן אי־ודאות.כל שלב מייצג תהליך מעשי שנבדק בשטח, החל מהיערכות מוקדמת ועד לשימור הידע אחרי שהמשבר מסתיים. בשלב היערכות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש בעידן אי־ודאות – משברים, לחצים וביטחון רגשי בארגון

בעידן שבו האי־ודאות הפכה לקבועה החדשה, תפקידם של מנהלי משאבי אנוש השתנה באופן דרמטי. מגפות עולמיות, משברים ביטחוניים, אינפלציה, מחסור בעובדים, ומציאות כלכלית מתחלפת – כל אלה מציבים אתגר עצום בפני מנהלי HR. בישראל, בה המציאות הביטחונית והחברתית מתערבבות עם סביבת עבודה גלובלית, ניהול אנשים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות מכירה

שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה

שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה מבוא בעולם העסקי התחרותי של היום, תהליכי מכירה אפקטיביים הם מה שמבדיל בין ארגון מצליח לבין אחד שנשאר מאחור. רבים מהארגונים מתייחסים אל מחלקת המכירות כאל אי בודד, אך האמת היא ששיפור מכירות הוא לא רק עניין של מוטיבציה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש - פרסומים בתקשורת

איך מיקרו-למידה מגבירה את מחוברות העובדים ושימורם – פורסם בwww.hrus.co.il

בסביבת העבודה המשתנה בתדירות גבוהה מאי פעם, מפגשי ההכשרה וההדרכה המסורתיים והארוכים, לרוב אינם מצליחים ללכוד את תשומת ליבם של העובדים או לענות על צרכיהם המיידיים. מנגד, מיקרו-למידה, שמשמעה הוא העברת מידע חיוני בפרקי זמן קצרים וממוקדים, מציעה פתרון מודרני שתואם את האופן שבו עובדים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

עתיד ההכשרות הארגוניות – מיקרו למידה (Microlearning) ופיתוח מיומנויות בזמן אמת

עולם ההכשרות הארגוניות עובר שינוי עמוק. במקום קורסים ארוכים בני ימים שלמים, עובדים מצפים ללמידה גמישה, קצרה ומותאמת אישית. מיקרו למידה (Microlearning) – יחידות ידע קצרות וממוקדות – הפכה לסטנדרט חדש, והיא מתמזגת עם הצורך ב־פיתוח מיומנויות בזמן אמת. השילוב בין כלים אינטראקטיביים לבין בינה

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.