תשלומים בסך 595,505 ₪ לא נרשמו בספרי העסק של קבלן בניין מאזור חיפה, כך עלה במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך לאחרונה בצפון. במסגרת המבצע, הגיעו המבקרים לקבלן שעבד באתר בנייה בחיפה, וגילו כי עשרות צ'קים שונים בסכום כולל של מעל חצי מיליון ₪ שהועברו לחשבונו לא נרשמו בספרי העסק.
הקבלן הסביר למבקרים כי: "לא ידעתי שצריך לרשום מיד כל צ'ק". בעקבות ממצאי הביקורת נחקר הקבלן והועבר להמשך טיפול ביחידת התביעות. באתר בנייה אחר בעיר, מצאו המבקרים כי קבלן שיפוצים נוסף לא רשם בספרי החשבונות שלו תשלומים בסכום 20,000 ₪. כשנשאל על כך ענה: "כנראה התפספס".
ביקורות אלו נערכו על ידי פקיד שומה חיפה ופקיד שומה נצרת, ובמסגרתן נבדקו 127 בתי עסק, מתוכם ב-44 נמצא אי רישום הכנסות כחוק. העסקים שנבדקו היו מענפי המסחר, מתן השירותים וקבלנים באתרי בניה.
במהלך הביקורות הגיעו המבקרים גם למאפייה, שם מצאו כי קניית ביקורת שערכו במקום מוקדם יותר לא נרשמה בספרים. בדיקה מעמיקה בספרי העסק העלתה כי תשלומים בסכום של 8,000 ₪ לא נרשמו גם הם בספרים. בעל המקום טען כי: "הקופה הייתה מקולקלת". בביקורת במרפאת שיניים בנוף הגליל מצאו המבקרים חמישה צ'קים שונים בסכום כולל של 4,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המרפאה הסביר למבקרים : "אני רושם את הצ'קים בזמן הפירעון". במרפאה אחרת בעיר, בדיקה ביומן הרופא העלתה כי תשלומים מלקוחות שונים עבור טיפולי שיניים בסכום כולל של 3,500 ₪ לא נרשמו כחוק. כשנשאל על כך העובד במקום ענה: "אני עדכנתי את הרופא, הוא היה צריך להוציא קבלות".
מבצעי ביקורות אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
עוד מאמרים בנושא...

מפת הדרכים לצמיחה עסקית בשנת 2025
תחזיות, כלים וטכניקות לחברות קטנות ובינוניות – איך לזהות מנועי צמיחה פנימיים מבוא בשנת 2025, צמיחה עסקית אינה תוצאה של מזל – אלא תוצאה של בחירות ניהוליות מדויקות, שימוש נכון בנתונים וזיהוי מוקדם של מנועי צמיחה פנימיים. בעידן של שיבושים טכנולוגיים, תחרות מוגברת ושוק עבודה

המעבר מניהול מבוסס תחושות לניהול מבוסס נתונים
דאטה כמנוע אסטרטגי – איך למנף מידע לקבלת החלטות ניהוליות חכמות מבוא ניהול טוב היה לאורך ההיסטוריה עניין של אינטואיציה, ניסיון, חוכמת רחוב וקבלת החלטות על סמך תחושת בטן. אך בעידן הדיגיטלי, שבו כל פעולה ארגונית מייצרת נתונים, העולם עובר מהפכה – המעבר מניהול מבוסס

מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם
מאמרים קשורים לנושא.