פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » עדכונים, פרסומים, חקיקה, פסקי דין » פסקי דין » הבנק אפשר לחברה לחרוג ממסגרת החשבון, ויצר "ציפייה לגיטימית"

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

הבנק אפשר לחברה לחרוג ממסגרת החשבון, ויצר "ציפייה לגיטימית"

ביהמ"ש הפך את החלטתו של הבנק הבינלאומי הראשון בנוגע לשני שיקים של לקוחה שלו שלא כובדו. השופטת הסבירה שהבנק התנהל באופן סלחני ולא עקבי, ובכך יצר יסוד סביר להניח שגם הפעם יאפשר חריגה.

בית משפט השלום בקריות קיבל חלקית את ערעורה של חברה העוסקת בפרויקטים בתחום האלומיניום, נגד הבנק הבינלאומי הראשון, וביקר את התנהלות הבנק שהפך את חשבון החברה למוגבל. השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים הורתה לגרוע שני שיקים ממניין השיקים המסורבים של החברה.

החברה פתחה ביוני 2015 חשבון בנק בסניף קריית ביאליק של הבנק הבינלאומי הראשון. ביולי 2016, מניין השיקים המסורבים של החברה בשל אי כיסוי מספיק, הגיע ל-11, ולכן חשבונה הוגבל, היות שחוק שיקים ללא כיסוי קובע כי חשבונו של לקוח יהפוך למוגבל אם סורבו 10 שיקים או יותר.

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מסגרת חשבון

בעקבות זאת החברה הגישה ערעור על החלטת הבנק, בו ביקשה מבית המשפט להורות על גריעת 11 השיקים מרשימת השיקים המסורבים ולהורות על ביטול ההגבלה על חשבונה.

בערעורה של החברה נטענו טענות רבות. רובן ככולן התמקדו בעמדהה שהיה היה לה "יסוד סביר להניח" שלבנק יש חובה לפרוע שיקים בחשבונה, וזאת מכוח הנוהג שנוצר בין הצדדים, שכן מאז שפתחה את החשבון קיבלה עשרות פעמים אישור לחריגה מצוות הבנק, שידע שהיא תדאג תמיד לבצע הפקדה מתאימה.

מנגד, מנהל הסניף טען בין היתר כי הבנק לא אישר לחברה חריגות, אך היו מקרים בודדים שבהם, לפנים משורת הדין, הסניף נעתר לבקשות של נציג של החברה, שביקש לעכב שיקים שנמשכו באופן חד פעמי.

השופטת זערורה-עבדאלחלים הסבירה כי מדפי החשבון עלה כי מאז פתיחת החשבון ועד לחודש יולי 2016, היו בחשבון חריגות של אלפי שקלים, ובמקרים אלו החברה אכן נהגה להפקיד באותו יום או יום למחרת – אל מול משיכת שיקים מחשבונה – סכומים שונים, לצורך כיסוי החריגות. במרבית המקרים, סכומי ההפקדות עלו על סכומי החריגה.

גם אחרי מכתבי התראה

"במהלך השנים 2015 – 2016 חשבון הבנק של המערערת היה ביתרת חובה במספר הזדמנויות, ואף על פי כן, אפשר לה המשיב חריגה בחשבון ופרע את השיקים, לרבות בשל קיומו של שיק דחוי שהופקד לגבייה. אציין כי המערערת הצביעה בסיכומיה על 59 שיקים שונים אותם כיבד המשיב חרף חריגה ממסגרת האשראי שניתנה למערערת", כתבה השופטת.

לפיכך השופטת קבעה כי התנהלותו של הבנק כלפי החברה הייתה "סלחנית, סבלנית ולא עקבית". השופטת הוסיפה כי הבנק נהג לאפשר לחברה חריגה לימים בודדים, גם לפני ואחרי שליחת מכתבי ההתראה.

לפי השופטת, התנהלות זו הביאה ליצירת מה שנקרא "יסוד סביר", ו"ציפייה לגיטימית" אצל המערערת, שהבנק לא יסרב לה שיקים על אף החריגה.

ציפייה זו, הסבירה השופטת, שלפיה הבנק יפעל על פי הנוהג שבין הצדדים הייתה לגיטימית עד למועד שבו הבנק החל לפעול לסירוב השיקים, שכן במועד זה הבנק למעשה החל לבטא את אי הסכמתו לחריגה וסירב לכבד שיקים שאין להם כיסוי, ולכן משלב זה ואילך החברה הייתה צריכה להניח שהבנק עלול לסרב שיקים נוספים במידה שהיא תחרוג ממסגרת האשראי.

בהתאם לכך, השופטת הורתה על גריעתם של שני שיקים (שסורבו באותו יום במרץ 2016) ממניין השיקים המסורבים. לאחר מועד זה, כאמור, החברה כבר לא יכלה להסתמך על התנהלות הבנק.

התוצאה הייתה שהערעור התקבל חלקית, וכן כי חשבונה של החברה לא ייחשב מוגבל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עו"ד רונן מטלון עוסק/ת ב- בנקים
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסק דין

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל

רשות המיסים קבעה מספר הקלות מיוחדות למשרתי המילואים במלחמת חרבות ברזל ההקלות כוללות פריסת תשלומים של חובות מס, אורכות להגשת דוחות שנתיים והצהרות הון, אי הטלת עיצומים, הארכת תוקף של אישורי ניכוח מס במקור ואי דרישת הצהרת הון הקלות אלה הן בנוסף לאורכות שניתנו במסגרת הארכת תקופות ודחיית

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

תפקיד הייעוץ העסקי בתכנון אסטרטגי

תפקיד הייעוץ העסקי בתכנון אסטרטגי תכנון אסטרטגי הוא המצפן שמנחה ארגונים לעבר עתידם הרצוי. זה כרוך בהגדרת יעדים, הגדרת אסטרטגיות וקבלת החלטות שיעצבו את כיוון העסק. עם זאת, ללא הדרכה ומומחיות מתאימים, תכנון אסטרטגי יכול להפוך למשימה מרתיעה. כאן נכנס לתמונה הייעוץ העסקי. יועצים עסקיים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

שיפור נאמנות הלקוחות עם ציון Net Promoter

בעולם העסקים הסבוך, פענוח הדפוסים האניגמטיים של נאמנות הלקוחות דומה לפיצוח קוד סודי שמכיל את המפתח להצלחה בת קיימא. ציון ה-Net Promoter Score (NPS) בולט כמגדלור, המאיר את הדרך להבנה מעמיקה יותר של סנטימנטים והתנהגויות של לקוחות. דמיינו לעצמכם שימוש בכלי רב עוצמה שלא רק

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

שליטה באסטרטגיות מיתוג: ניהול תדמית הארגון לצורך מיצוב ובידול

בריקוד הסבוך של העסקים, שבו התחרות שולטת ונאמנות הצרכנים תלויה בחוט עדין, שליטה באמנות המיתוג דומה לאחיזה בחרב עוצמתית בדייקנות. דמיינו עולם שבו כל אינטראקציה, כל בחירת צבע, כל מיקום לוגו טומן בחובו את  הפוטנציאל לעצב את האופן שבו הארגון שלכם נתפס – זו המהות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

יומן עדכונים בנושא זכויות בתקופת מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 06.03.2024 עלה לאוויר סיוע במימון טיפול זוגי למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 06.03.2024 עלה לאוויר סיוע במימון טיפול רגשי, טיפול נפשי וטיפול משלים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 26.02.2024 עלה לאוויר הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 30.01.2024 עלה לאוויר מענק למשרת מילואים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש - פרסומים בתקשורת

משאבי אנוש – הלב האמיתי של הארגון – פורסם בynet

ההון האנושי הוא גורם קריטי להצלחתם של ארגונים. אם אתם נמשכים לעבודה עם אנשים ורוצים להיפתח למגוון תפקידים המהווים את לב הארגון – עולם משאבי האנוש הוא התחום עבורכם. איך משלבים בין מיומנויות של משאבי אנוש לבין ניהול ארגוני? ומהו התואר שנותן לכם את הכלים

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק