השופט התחשב בנאשם שירד מנכסיו לאחר שעסקיו קרסו והודה בעבירות. בנוסף לעבודות השירות הוא נקנס ב-38,000 שקלים. החברה שלו, שנמצאת בפירוק, נקנסה בשקל אחד
שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו הטיל לאחרונה עונש מתון של 7 חודשי עבודות שירות וקנס של 38,000 שקלים על בעלים של חברת בנייה והנדסה שהודה והורשע בעבירות של אי תשלום מע"מ בסכום מצטבר של כ-760 אלף שקלים.
בגזר הדין ציין השופט כי התחשב בכך שלנאשם אין עבר פלילי, בהודאתו שחסכה מזמנו של בית המשפט ובמצב הכלכלי הקשה אליו נקלע לאחר שעסקיו קרסו.
הנאשם, שיוצג בהליך באמצעות עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית ממשרד סרור, בן-הרוש, הודה בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו במסגרת הסדר טיעון עם המדינה. לפי כתב האישום, הנאשם והחברה לא שילמו את המע"מ שהיה עליהם לשלם בהתאם לדו"חות שהגישו באוקטובר-דצמבר 2019 וצברו חוב של 763,706 שקלים.
בהסדר הטיעון הוסכם שהמדינה תעתור ל-12 חודשי מאסר אבל בטיעונים לעונש הודיעה עו"ד יבגניה קומרניצקי כי חל שינוי בעמדתה והיא דורשת רק 9 חודשי מאסר לצד מאסר על תנאי של 6-12 חודשים וקנס בשיעור 5%-10% מגובה החוב. עוד צוין כי המחדל לא הוסר עדיין שכן הנאשם והחברה לא שילמו את החוב שכבר תפח ל-1.5 מיליון שקלים.
עורכי הדין סרור ובן שטרית טענו מנגד כי המדינה החליטה להפחית מהעונש בשל מחדל חקירה משמעותי, שכן למרות העובדה שלחברה היו שלושה מורשי חתימה כתב האישום הוגש אך ורק נגד הנאשם. הסניגורים ביקשו לזקוף לזכותו את העובדה שאף שהתאפשר לו לחזור בו מהודאתו הוא החליט שלא לעשות זאת ולקח אחריות על ביצוע העבירות. עוד נטען כי הנאשם הורשע בעבירה הקלה ביותר בתיקי מע"מ.
בנוסף, טענו הסניגורים כי החוב יכוסה בסופו של דבר והכסף יגיע למדינה שכן עוד אמורות להימכר כ-40 יחידות דיור באחד הפרויקטים שלה. בנוסף התבקש בית המשפט להתחשב בכך שהנאשם נפגע קשות בשל קריסת העסק והמשפחה שנחלצה לעזרתו הוציאה מיליוני שקלים שלא יחזרו.
חומרה בינונית
השופט שלמה בנג'ו ציין כי חומרת המעשים של הנאשם בינונית בהתחשב בהיקף העבירות שביצע והנזק שנגרם לקופת המדינה. הוא הוסיף כי בנסיבות המקרה לא היה כל מקום שהמדינה תדרוש עונש של יותר מ-9 חודשי מאסר שכן לפי החוק העונש המרבי על כל עבירה הוא 3 חודשים בלבד. "לא בכדי תיקנה המאשימה את עמדתה", כתב, "וטוב עשתה".
עוד זקף השופט לטובת הנאשם את העובדה שהוא נעדר עבר פלילי ואת הודאתו שחסכה בזמן שיפוטי. כן הוא התחשב במצב הכלכלי אליו נקלע ובכך שבני משפחתו איבדו נכסים וכספים רבים בשל קריסת עסקיו.
עם זאת, לחומרה ציין השופט כי הנאשם היה מנהל חברה שהשתמש בכספים ששייכים למדינה לטובתו האישית, וכי עדיין לא שילם את החוב.
בשקלול כל הנסיבות האלה החליט השופט כי העונש שיוטל על הנאשם הוא 7 חודשי עבודות שירות לצד קנס מתון של 5% מקרן החוב בסך 38,000 שקלים וכן 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירות מע"מ. באשר לחברה, מאחר שהיא נמצאת בפירוק הוטל עליה קנס של שקל אחד בלבד.
- ב"כ המאשימה: עו"ד יבגניה קומרניצקי, תביעות מע"מ חיפה
- ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית
פורסם באתר פסק דין
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פתרונות אפקטיביים
עוד מאמרים בנושא...

ביקורת שכר ומשאבי אנוש – איך לגלות פערים ולתקן אותם
בעידן שבו עובדים מודעים יותר לזכויותיהם, והרגולציה הולכת ומחמירה, ניהול ביקורת שכר הפך להיות חלק בלתי נפרד מתפקידי משאבי אנוש. שילוב נכון בין חשבות שכר ל־HR מאפשר לזהות טעויות מוקדם, לספק שקיפות פנימית ולחזק את אמון העובדים. במאמר זה נציג כיצד לבצע ביקורת אפקטיבית, אילו

הכשרת מנהלים ביניים – איך להפוך אותם למנוע ההצלחה המרכזי של הארגון
בכל ארגון צומח, מנהלים ביניים הם שכבת ההנעה המרכזית: הם מתרגמים אסטרטגיה לביצוע, מציפים בעיות מהשטח, ומתאמים בין יחידות עסקיות, תפעול ושירות. כדי להפוך אותם ל־“כפלי כוח” אמיתיים, הכשרה אפקטיבית חייבת לשלב בין מיומנויות רכות (Soft Skills) שמייצרות אמון, שייכות ומוטיבציה – לבין בקרה תפעולית

ניהול משאבי אנוש בעידן הבינה המלאכותית – איך מגייסים, שומרים ומפתחים טאלנטים בעולם משתנה?
בעולם עבודה תנודתי ומרובה שינויים, ניהול משאבי אנוש הפך מניהול אדמיניסטרטיבי לליבת האסטרטגיה העסקית. ארגונים מובילים עושים שימוש ב־בינה מלאכותית כדי לשפר גיוס עובדים, להעלות שימור טאלנטים, ולהאיץ פיתוח קריירה מותאם־אישית. המפתח הוא חיבור נכון בין נתונים, תהליכים ותרבות: לאמץ טכנולוגיה שמעצימה אנשים, ולא מחליפה

שיווק מבוסס בינה מלאכותית: התאמת מסרים אישיים ללקוח בזמן אמת
שיווק הוא עולם דינמי שבו התחרות הולכת וגדלה והלקוחות הופכים מתוחכמים יותר. כיום, צרכנים מצפים שהמותגים יכירו אותם לעומק, יבינו את הצרכים שלהם ויגישו להם מסרים מותאמים אישית בדיוק ברגע הנכון. כאן נכנסת לתמונה בינה מלאכותית (AI) – טכנולוגיה שמסוגלת לנתח כמויות אדירות של נתונים

שימור לקוחות פנים־ארגוניים: הדרך לביצועים ארגוניים מושלמים
למה “לקוחות פנים־ארגוניים” הם מנוע הצמיחה הבא לקוחות פנים־ארגוניים הם העובדים, המנהלים והשותפים הפנימיים. כשמטפלים בהם כמו בלקוחות חיצוניים—עם סטנדרטים, הבטחות שירות ומדידה—הם מייצרים ערך עקבי. חיבור ישיר לביצועים: ממוטיבציה ל־ROI הקשר בין חוויית עובד לשביעות רצון לקוחות ולרווחיות הוא ישיר. ארגונים עם מחוברות עובדים

ביג דאטה ודשבורד חכם לניהול השכר
פתיחת נתוני השכר ב־Real Time משנה את המשחק: מזהים חריגות מוקדם, מתקנים טעויות לפני שהופכים לכותרת, ומקבלים החלטות על בסיס אותות — לא תחושות בטן. הנה תכנית בנייה זריזה לדשבורד חכם שמחבר נתונים, ויזואליזציות והתראות שעובדות בשבילכם. מטרות הדשבורד לרכז תמונת מצב עדכנית של תלושי
מאמרים קשורים לנושא.


