השופט התחשב בנאשם שירד מנכסיו לאחר שעסקיו קרסו והודה בעבירות. בנוסף לעבודות השירות הוא נקנס ב-38,000 שקלים. החברה שלו, שנמצאת בפירוק, נקנסה בשקל אחד
שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו הטיל לאחרונה עונש מתון של 7 חודשי עבודות שירות וקנס של 38,000 שקלים על בעלים של חברת בנייה והנדסה שהודה והורשע בעבירות של אי תשלום מע"מ בסכום מצטבר של כ-760 אלף שקלים.
בגזר הדין ציין השופט כי התחשב בכך שלנאשם אין עבר פלילי, בהודאתו שחסכה מזמנו של בית המשפט ובמצב הכלכלי הקשה אליו נקלע לאחר שעסקיו קרסו.
הנאשם, שיוצג בהליך באמצעות עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית ממשרד סרור, בן-הרוש, הודה בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו במסגרת הסדר טיעון עם המדינה. לפי כתב האישום, הנאשם והחברה לא שילמו את המע"מ שהיה עליהם לשלם בהתאם לדו"חות שהגישו באוקטובר-דצמבר 2019 וצברו חוב של 763,706 שקלים.
בהסדר הטיעון הוסכם שהמדינה תעתור ל-12 חודשי מאסר אבל בטיעונים לעונש הודיעה עו"ד יבגניה קומרניצקי כי חל שינוי בעמדתה והיא דורשת רק 9 חודשי מאסר לצד מאסר על תנאי של 6-12 חודשים וקנס בשיעור 5%-10% מגובה החוב. עוד צוין כי המחדל לא הוסר עדיין שכן הנאשם והחברה לא שילמו את החוב שכבר תפח ל-1.5 מיליון שקלים.
עורכי הדין סרור ובן שטרית טענו מנגד כי המדינה החליטה להפחית מהעונש בשל מחדל חקירה משמעותי, שכן למרות העובדה שלחברה היו שלושה מורשי חתימה כתב האישום הוגש אך ורק נגד הנאשם. הסניגורים ביקשו לזקוף לזכותו את העובדה שאף שהתאפשר לו לחזור בו מהודאתו הוא החליט שלא לעשות זאת ולקח אחריות על ביצוע העבירות. עוד נטען כי הנאשם הורשע בעבירה הקלה ביותר בתיקי מע"מ.
בנוסף, טענו הסניגורים כי החוב יכוסה בסופו של דבר והכסף יגיע למדינה שכן עוד אמורות להימכר כ-40 יחידות דיור באחד הפרויקטים שלה. בנוסף התבקש בית המשפט להתחשב בכך שהנאשם נפגע קשות בשל קריסת העסק והמשפחה שנחלצה לעזרתו הוציאה מיליוני שקלים שלא יחזרו.
חומרה בינונית
השופט שלמה בנג'ו ציין כי חומרת המעשים של הנאשם בינונית בהתחשב בהיקף העבירות שביצע והנזק שנגרם לקופת המדינה. הוא הוסיף כי בנסיבות המקרה לא היה כל מקום שהמדינה תדרוש עונש של יותר מ-9 חודשי מאסר שכן לפי החוק העונש המרבי על כל עבירה הוא 3 חודשים בלבד. "לא בכדי תיקנה המאשימה את עמדתה", כתב, "וטוב עשתה".
עוד זקף השופט לטובת הנאשם את העובדה שהוא נעדר עבר פלילי ואת הודאתו שחסכה בזמן שיפוטי. כן הוא התחשב במצב הכלכלי אליו נקלע ובכך שבני משפחתו איבדו נכסים וכספים רבים בשל קריסת עסקיו.
עם זאת, לחומרה ציין השופט כי הנאשם היה מנהל חברה שהשתמש בכספים ששייכים למדינה לטובתו האישית, וכי עדיין לא שילם את החוב.
בשקלול כל הנסיבות האלה החליט השופט כי העונש שיוטל על הנאשם הוא 7 חודשי עבודות שירות לצד קנס מתון של 5% מקרן החוב בסך 38,000 שקלים וכן 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירות מע"מ. באשר לחברה, מאחר שהיא נמצאת בפירוק הוטל עליה קנס של שקל אחד בלבד.
- ב"כ המאשימה: עו"ד יבגניה קומרניצקי, תביעות מע"מ חיפה
- ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית
פורסם באתר פסק דין
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פתרונות אפקטיביים
עוד מאמרים בנושא...

תפקידו של היועץ הארגוני בעידן המודרני: ממטפל בתסמינים למעצב עתיד אסטרטגי
העולם העסקי של המאה ה־21 מתאפיין בקצב שינוי מסחרר, בתחרות מתגברת ובצורך מתמיד להתאים את הארגון לסביבה מורכבת. אם בעבר יועץ ארגוני נתפס כפתרון חירום למשברים, הרי שכיום הוא הפך לשותף אסטרטגי של הנהלות. המיקוד כבר אינו רק בכיבוי שרפות ובטיפול בתסמינים, אלא בבניית חוסן

מפת התמודדות HR עם משבר
מפת התמודדות HR עם משבר מפת ההתמודדות של HR עם משבר מתארת שישה שלבים מעגליים שכל ארגון צריך להכיר כדי לשמור על יציבות, חוסן ומשמעות אנושית בזמן אי־ודאות.כל שלב מייצג תהליך מעשי שנבדק בשטח, החל מהיערכות מוקדמת ועד לשימור הידע אחרי שהמשבר מסתיים. בשלב היערכות

ניהול משאבי אנוש בעידן אי־ודאות – משברים, לחצים וביטחון רגשי בארגון
בעידן שבו האי־ודאות הפכה לקבועה החדשה, תפקידם של מנהלי משאבי אנוש השתנה באופן דרמטי. מגפות עולמיות, משברים ביטחוניים, אינפלציה, מחסור בעובדים, ומציאות כלכלית מתחלפת – כל אלה מציבים אתגר עצום בפני מנהלי HR. בישראל, בה המציאות הביטחונית והחברתית מתערבבות עם סביבת עבודה גלובלית, ניהול אנשים

שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה
שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה מבוא בעולם העסקי התחרותי של היום, תהליכי מכירה אפקטיביים הם מה שמבדיל בין ארגון מצליח לבין אחד שנשאר מאחור. רבים מהארגונים מתייחסים אל מחלקת המכירות כאל אי בודד, אך האמת היא ששיפור מכירות הוא לא רק עניין של מוטיבציה

איך מיקרו-למידה מגבירה את מחוברות העובדים ושימורם – פורסם בwww.hrus.co.il
בסביבת העבודה המשתנה בתדירות גבוהה מאי פעם, מפגשי ההכשרה וההדרכה המסורתיים והארוכים, לרוב אינם מצליחים ללכוד את תשומת ליבם של העובדים או לענות על צרכיהם המיידיים. מנגד, מיקרו-למידה, שמשמעה הוא העברת מידע חיוני בפרקי זמן קצרים וממוקדים, מציעה פתרון מודרני שתואם את האופן שבו עובדים

עתיד ההכשרות הארגוניות – מיקרו למידה (Microlearning) ופיתוח מיומנויות בזמן אמת
עולם ההכשרות הארגוניות עובר שינוי עמוק. במקום קורסים ארוכים בני ימים שלמים, עובדים מצפים ללמידה גמישה, קצרה ומותאמת אישית. מיקרו למידה (Microlearning) – יחידות ידע קצרות וממוקדות – הפכה לסטנדרט חדש, והיא מתמזגת עם הצורך ב־פיתוח מיומנויות בזמן אמת. השילוב בין כלים אינטראקטיביים לבין בינה
מאמרים קשורים לנושא.


