השופט התחשב בנאשם שירד מנכסיו לאחר שעסקיו קרסו והודה בעבירות. בנוסף לעבודות השירות הוא נקנס ב-38,000 שקלים. החברה שלו, שנמצאת בפירוק, נקנסה בשקל אחד
שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו הטיל לאחרונה עונש מתון של 7 חודשי עבודות שירות וקנס של 38,000 שקלים על בעלים של חברת בנייה והנדסה שהודה והורשע בעבירות של אי תשלום מע"מ בסכום מצטבר של כ-760 אלף שקלים.
בגזר הדין ציין השופט כי התחשב בכך שלנאשם אין עבר פלילי, בהודאתו שחסכה מזמנו של בית המשפט ובמצב הכלכלי הקשה אליו נקלע לאחר שעסקיו קרסו.

הנאשם, שיוצג בהליך באמצעות עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית ממשרד סרור, בן-הרוש, הודה בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו במסגרת הסדר טיעון עם המדינה. לפי כתב האישום, הנאשם והחברה לא שילמו את המע"מ שהיה עליהם לשלם בהתאם לדו"חות שהגישו באוקטובר-דצמבר 2019 וצברו חוב של 763,706 שקלים.
בהסדר הטיעון הוסכם שהמדינה תעתור ל-12 חודשי מאסר אבל בטיעונים לעונש הודיעה עו"ד יבגניה קומרניצקי כי חל שינוי בעמדתה והיא דורשת רק 9 חודשי מאסר לצד מאסר על תנאי של 6-12 חודשים וקנס בשיעור 5%-10% מגובה החוב. עוד צוין כי המחדל לא הוסר עדיין שכן הנאשם והחברה לא שילמו את החוב שכבר תפח ל-1.5 מיליון שקלים.
עורכי הדין סרור ובן שטרית טענו מנגד כי המדינה החליטה להפחית מהעונש בשל מחדל חקירה משמעותי, שכן למרות העובדה שלחברה היו שלושה מורשי חתימה כתב האישום הוגש אך ורק נגד הנאשם. הסניגורים ביקשו לזקוף לזכותו את העובדה שאף שהתאפשר לו לחזור בו מהודאתו הוא החליט שלא לעשות זאת ולקח אחריות על ביצוע העבירות. עוד נטען כי הנאשם הורשע בעבירה הקלה ביותר בתיקי מע"מ.
בנוסף, טענו הסניגורים כי החוב יכוסה בסופו של דבר והכסף יגיע למדינה שכן עוד אמורות להימכר כ-40 יחידות דיור באחד הפרויקטים שלה. בנוסף התבקש בית המשפט להתחשב בכך שהנאשם נפגע קשות בשל קריסת העסק והמשפחה שנחלצה לעזרתו הוציאה מיליוני שקלים שלא יחזרו.
חומרה בינונית
השופט שלמה בנג'ו ציין כי חומרת המעשים של הנאשם בינונית בהתחשב בהיקף העבירות שביצע והנזק שנגרם לקופת המדינה. הוא הוסיף כי בנסיבות המקרה לא היה כל מקום שהמדינה תדרוש עונש של יותר מ-9 חודשי מאסר שכן לפי החוק העונש המרבי על כל עבירה הוא 3 חודשים בלבד. "לא בכדי תיקנה המאשימה את עמדתה", כתב, "וטוב עשתה".
עוד זקף השופט לטובת הנאשם את העובדה שהוא נעדר עבר פלילי ואת הודאתו שחסכה בזמן שיפוטי. כן הוא התחשב במצב הכלכלי אליו נקלע ובכך שבני משפחתו איבדו נכסים וכספים רבים בשל קריסת עסקיו.
עם זאת, לחומרה ציין השופט כי הנאשם היה מנהל חברה שהשתמש בכספים ששייכים למדינה לטובתו האישית, וכי עדיין לא שילם את החוב.
בשקלול כל הנסיבות האלה החליט השופט כי העונש שיוטל על הנאשם הוא 7 חודשי עבודות שירות לצד קנס מתון של 5% מקרן החוב בסך 38,000 שקלים וכן 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירות מע"מ. באשר לחברה, מאחר שהיא נמצאת בפירוק הוטל עליה קנס של שקל אחד בלבד.
- ב"כ המאשימה: עו"ד יבגניה קומרניצקי, תביעות מע"מ חיפה
- ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית
פורסם באתר פסק דין
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פתרונות אפקטיביים
עוד מאמרים בנושא...

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים
מאמרים קשורים לנושא.