במהלך יותר מ- 18 שנות פעילות, הבנו שכמו בחיי היום-יום, גם עולם הניהול מתחלק לשניים:
יש מנהלים ששורדים – ויש מנהלים שמשפיעים.
תפיסת ההישרדות – על פי תפיסה זו, האדם מקבל את המציאות העתידית כגורל או כמזל, ולכן, עליו לזרום עם הקיים, לחיות כאן ועכשיו, ולקוות שמסלול חייו יגיע למקום חיובי. בתפיסה זו, מיקוד השליטה של האדם הינו חיצוני ומישהו אחר חיצוני (גורל / מזל) קובע את אשר יקרה לו.
תפיסת ההשפעה – על פי תפיסה זו, האדם משפיע על גורלו ומכוון את עצמו (בחירה חופשית). בתפיסה זו, מיקוד השליטה של האדם הוא פנימי, ובכוחו להשפיע על המציאות העתידית שלו.
אחד הכלים המרכזיים ביותר בבניית המציאות העתידית הזו היא חזון!
חזון הוא תמונת המציאות הרצויה, אותה הארגון מבקש להשיג או לקדם כחלק מן האסטרטגיה העסקית הכוללת שלו. או במילים אחרות, תמונת מצב עתידית של המציאות אותה אתה מעוניין לייצר.
רבים נוטים לבלבל בין חזון לחלום: חלום הוא פנטזיה שאין בכוונתך להגשים – חזון הוא מציאות שאינה קיימת אך בכוונתך לגרום לה לקרות.
מי שיוצר לעצמו חזון הופך לשותף בבניית עתידו!
ואיפה זה פוגש אותנו בתור מנהלים?
החיבור בין החזון והערכים של החברה מעצב את האופן בו אנו פועלים, ומחייב אותנו לבחון כל דבר מחדש, לשפר את הקיים, להגדיל שווקים וקהלים, לייצר פתרונות ייחודיים ולהביא ערך ללקוחות שלנו, לעובדים שלנו ולחברה שלנו.
מנהלים מצליחים שואפים לעתיד מוצלח יותר כלכלית, ארגונית ותרבותית, ועל ידי בניית חזון – מתקשרים את המציאות הזו לעצמם ולעובדיהם, בונים שפה משותפת, ערכים משותפים, תמונה חדה וברורה מה על כל אחד לעשות על מנת להיות שותף במציאות זו ורותמים את הסביבה למימוש כל אלו. לכן אני תמיד נוהג לומר:
תנסחו לכם חזון = תנסחו לכם את הדרך להצלחה!
כדי לא להשאיר אתכם בלי השראה, הנה 9 דוגמאות שאהבתי במיוחד למותגים שעשו את זה נכון:
אבי פרץ, מחבר מאמר זה, בעל וותק של מעל ל-18 שנים כמנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים אותה הוביל ל2 אקזיטים, וניסיון ייעוץ ללמעלה מ- 1000 מנכ"לים בשוק הישראלי, תוך הטמעת מודלים להתייעלות עסקית.
"מטרת העל שלי בחיים היא להנגיש את החלום שיש להרבה מאיתנו: להתפתח ולהתקדם, לחלום חלומות ברי השגה, לעבוד קשה, ולהשיג אותם – תוך מתן השראה ודוגמא לילדים שלנו ולסובבים אותנו, ועל ידי הסבת נחת, הכרת תודה, הוקרה והמון כבוד והערכה להורים שלנו."
עוד מאמרים בנושא...


המומחים של פתרונות בנושא חיסכון באנרגיה
אנרגיה מהווה משאב יסודי והכרחי לכל ארגון, בין אם מדובר בצריכת דלקים לרכבים, גז למטבח תעשייתי, דלק במכלים גדולים למפעל, או שימוש בהתקני תדלוק חכמים לצורך תחזוקת צי הרכב. בעידן שבו עלויות האנרגיה עולות באופן מתמיד, וחשיבות הקיימות הסביבתית גדלה, בעלי עסקים ומנהלים מגבירים את


המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתקשורת
בעידן המודרני, תחום התקשורת מהווה נדבך קריטי בפעילות העסקית של מרבית הארגונים והחברות. בין אם מדובר בסלולאר, חיבורי אינטרנט, מרכזיות או שירותי מיקור חוץ בתחום ה־IT, עלויות התקשורת עשויות להצטבר לסכומים משמעותיים ולהכביד על תקציב הארגון. עם זאת, רבים אינם מודעים למרחב האפשרויות לצמצום ההוצאות


כיצד להפחית עלויות ותפעול בעסק שלך
מבוא הפחתת עלויות תפעול היא נושא מהותי לכל ארגון המעוניין לשמור על רווחיות גבוהה, לייעל תהליכים ולהקצות יותר משאבים לצמיחה ולחדשנות. במציאות התחרותית של ימינו, עסקים נדרשים להיות קשובים תמיד למציאת דרכים לחסוך בהוצאות, מבלי לפגוע באיכות השירות או המוצר שהם מציעים ללקוחותיהם. בשנים האחרונות


ניהול והובלה אסטרטגית: שיטות מתקדמות לפיתוח וקבלת החלטות
השפעת ליווי מקצועי על קבלת החלטות של מנכ"לים בתקופה של חוסר ודאות כלכלית, מנכ"לים עומדים בפני אתגרים משמעותיים בקבלת החלטות אסטרטגיות. ליווי מקצועי של מומחים חיצוניים מספק נקודת מבט חדשה ונתונים עדכניים המסייעים בקבלת החלטות מושכלות. חברות מובילות בישראל שזכו לייעוץ אסטרטגי דיווחו על שיפור


כלים וטכניקות למדידת החזר השקעה (ROI)
מבוא מדידת החזר השקעה (ROI – Return on Investment) היא כלי קריטי בארגונים לצורך הבנת יעילותם של פרויקטים והחלטות אסטרטגיות. בעולם עסקי שבו כל החלטה טומנת בחובה סיכונים והזדמנויות, מדידת ה-ROI מסייעת לקבלת החלטות מושכלות המבוססות על נתונים. במאמר זה נסקור כלים וטכניקות מרכזיים למדידת


שיטות מתקדמות להגדלת הכנסות: איך ארגונים ישראליים מובילים את השוק
מבוא הגדלת הכנסות היא מטרה מרכזית עבור כל ארגון, ללא תלות בגודלו או בתחום פעילותו. בסביבה העסקית המודרנית, המאופיינת בתחרותיות גבוהה ובשינויים מהירים, ארגונים נדרשים לאמץ אסטרטגיות חדשניות ולהתמקד במודלים עסקיים מותאמים לשוק. ישראל, הידועה כ"סטארט-אפ ניישן", מובילה בגישה חדשנית לניהול עסקי. במאמר זה נסקור
מאמרים קשורים לנושא.