במהלך יותר מ- 18 שנות פעילות, הבנו שכמו בחיי היום-יום, גם עולם הניהול מתחלק לשניים:
יש מנהלים ששורדים – ויש מנהלים שמשפיעים.
תפיסת ההישרדות – על פי תפיסה זו, האדם מקבל את המציאות העתידית כגורל או כמזל, ולכן, עליו לזרום עם הקיים, לחיות כאן ועכשיו, ולקוות שמסלול חייו יגיע למקום חיובי. בתפיסה זו, מיקוד השליטה של האדם הינו חיצוני ומישהו אחר חיצוני (גורל / מזל) קובע את אשר יקרה לו.
תפיסת ההשפעה – על פי תפיסה זו, האדם משפיע על גורלו ומכוון את עצמו (בחירה חופשית). בתפיסה זו, מיקוד השליטה של האדם הוא פנימי, ובכוחו להשפיע על המציאות העתידית שלו.
אחד הכלים המרכזיים ביותר בבניית המציאות העתידית הזו היא חזון!
חזון הוא תמונת המציאות הרצויה, אותה הארגון מבקש להשיג או לקדם כחלק מן האסטרטגיה העסקית הכוללת שלו. או במילים אחרות, תמונת מצב עתידית של המציאות אותה אתה מעוניין לייצר.
רבים נוטים לבלבל בין חזון לחלום: חלום הוא פנטזיה שאין בכוונתך להגשים – חזון הוא מציאות שאינה קיימת אך בכוונתך לגרום לה לקרות.
מי שיוצר לעצמו חזון הופך לשותף בבניית עתידו!
ואיפה זה פוגש אותנו בתור מנהלים?
החיבור בין החזון והערכים של החברה מעצב את האופן בו אנו פועלים, ומחייב אותנו לבחון כל דבר מחדש, לשפר את הקיים, להגדיל שווקים וקהלים, לייצר פתרונות ייחודיים ולהביא ערך ללקוחות שלנו, לעובדים שלנו ולחברה שלנו.
מנהלים מצליחים שואפים לעתיד מוצלח יותר כלכלית, ארגונית ותרבותית, ועל ידי בניית חזון – מתקשרים את המציאות הזו לעצמם ולעובדיהם, בונים שפה משותפת, ערכים משותפים, תמונה חדה וברורה מה על כל אחד לעשות על מנת להיות שותף במציאות זו ורותמים את הסביבה למימוש כל אלו. לכן אני תמיד נוהג לומר:
תנסחו לכם חזון = תנסחו לכם את הדרך להצלחה!
כדי לא להשאיר אתכם בלי השראה, הנה 9 דוגמאות שאהבתי במיוחד למותגים שעשו את זה נכון:
אבי פרץ, מחבר מאמר זה, בעל וותק של מעל ל-18 שנים כמנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים אותה הוביל ל2 אקזיטים, וניסיון ייעוץ ללמעלה מ- 1000 מנכ"לים בשוק הישראלי, תוך הטמעת מודלים להתייעלות עסקית.
"מטרת העל שלי בחיים היא להנגיש את החלום שיש להרבה מאיתנו: להתפתח ולהתקדם, לחלום חלומות ברי השגה, לעבוד קשה, ולהשיג אותם – תוך מתן השראה ודוגמא לילדים שלנו ולסובבים אותנו, ועל ידי הסבת נחת, הכרת תודה, הוקרה והמון כבוד והערכה להורים שלנו."
עוד מאמרים בנושא...


מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת


המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים


אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,


Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם


האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש


טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.
מאמרים קשורים לנושא.