במהלך יותר מ- 18 שנות פעילות, הבנו שכמו בחיי היום-יום, גם עולם הניהול מתחלק לשניים:
יש מנהלים ששורדים – ויש מנהלים שמשפיעים.
תפיסת ההישרדות – על פי תפיסה זו, האדם מקבל את המציאות העתידית כגורל או כמזל, ולכן, עליו לזרום עם הקיים, לחיות כאן ועכשיו, ולקוות שמסלול חייו יגיע למקום חיובי. בתפיסה זו, מיקוד השליטה של האדם הינו חיצוני ומישהו אחר חיצוני (גורל / מזל) קובע את אשר יקרה לו.
תפיסת ההשפעה – על פי תפיסה זו, האדם משפיע על גורלו ומכוון את עצמו (בחירה חופשית). בתפיסה זו, מיקוד השליטה של האדם הוא פנימי, ובכוחו להשפיע על המציאות העתידית שלו.
אחד הכלים המרכזיים ביותר בבניית המציאות העתידית הזו היא חזון!
חזון הוא תמונת המציאות הרצויה, אותה הארגון מבקש להשיג או לקדם כחלק מן האסטרטגיה העסקית הכוללת שלו. או במילים אחרות, תמונת מצב עתידית של המציאות אותה אתה מעוניין לייצר.
רבים נוטים לבלבל בין חזון לחלום: חלום הוא פנטזיה שאין בכוונתך להגשים – חזון הוא מציאות שאינה קיימת אך בכוונתך לגרום לה לקרות.
מי שיוצר לעצמו חזון הופך לשותף בבניית עתידו!
ואיפה זה פוגש אותנו בתור מנהלים?
החיבור בין החזון והערכים של החברה מעצב את האופן בו אנו פועלים, ומחייב אותנו לבחון כל דבר מחדש, לשפר את הקיים, להגדיל שווקים וקהלים, לייצר פתרונות ייחודיים ולהביא ערך ללקוחות שלנו, לעובדים שלנו ולחברה שלנו.
מנהלים מצליחים שואפים לעתיד מוצלח יותר כלכלית, ארגונית ותרבותית, ועל ידי בניית חזון – מתקשרים את המציאות הזו לעצמם ולעובדיהם, בונים שפה משותפת, ערכים משותפים, תמונה חדה וברורה מה על כל אחד לעשות על מנת להיות שותף במציאות זו ורותמים את הסביבה למימוש כל אלו. לכן אני תמיד נוהג לומר:
תנסחו לכם חזון = תנסחו לכם את הדרך להצלחה!
כדי לא להשאיר אתכם בלי השראה, הנה 9 דוגמאות שאהבתי במיוחד למותגים שעשו את זה נכון:
אבי פרץ, מחבר מאמר זה, בעל וותק של מעל ל-18 שנים כמנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים אותה הוביל ל2 אקזיטים, וניסיון ייעוץ ללמעלה מ- 1000 מנכ"לים בשוק הישראלי, תוך הטמעת מודלים להתייעלות עסקית.
"מטרת העל שלי בחיים היא להנגיש את החלום שיש להרבה מאיתנו: להתפתח ולהתקדם, לחלום חלומות ברי השגה, לעבוד קשה, ולהשיג אותם – תוך מתן השראה ודוגמא לילדים שלנו ולסובבים אותנו, ועל ידי הסבת נחת, הכרת תודה, הוקרה והמון כבוד והערכה להורים שלנו."
עוד מאמרים בנושא...
מאמר מס' 10 – פיתוח צוותים והעצמת עובדים
במציאות העסקית הדינמית של ימינו, הארגונים מתמודדים עם אתגרים הולכים וגוברים, הכוללים תחרות גוברת, טכנולוגיות חדשות ושינויים בסביבה העסקית. על מנת לעמוד באתגרים אלו ולהבטיח את הצלחתם ארוכת הטווח, ארגונים נדרשים לטפח ולהעצים את הצוותים שלהם. פיתוח צוותים והעצמת עובדים הפכו לכלים מרכזיים בניהול המודרני,
מאמר מס' 9 – שיפור חוויית העובדים (Employee Experience)
בשנים האחרונות, ניהול המשאב האנושי בארגונים עבר מהפכה של ממש. אם בעבר נחשב העובד בעיקר כגורם לייצור וכתוצאה ישירה של עלות לעסק, כיום, ארגונים רבים מבינים כי ההון האנושי הוא הנכס היקר ביותר שלהם. מחקרים מראים כי ארגונים המשקיעים בחוויית העובדים (Employee Experience) נהנים משיפור
מאמר מס' 8 – מעקב והערכה שוטפת של ביצועים (KPI – Key Performance Indicators)
בכל ארגון, עסק או פרויקט, המטרה היא להשיג יעדים מסוימים, לשפר תהליכים ולהגיע לתוצאות אופטימליות. כדי לוודא שהארגון פועל במסלול הנכון וששום דבר לא מתפספס בדרך, יש צורך בכלים שיאפשרו מעקב והערכה שוטפת של ביצועים. אחד הכלים המרכזיים לכך הוא מדדי הביצוע המרכזיים, הידועים גם
מאמר מס' 7 – שימוש בטכנולוגיות מתקדמות
מבוא בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, שילוב טכנולוגיות מתקדמות הפך לחלק בלתי נפרד מהתנהלותם של ארגונים. טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI), מערכות ניהול משאבים ארגוניים (ERP) ומערכות ניהול פרויקטים (Project Management Systems) מאפשרות אופטימיזציה של תהליכים, ניהול נכון של זמן ומשאבים, וייעול הפעילות היומיומית. השימוש
מאמר מס' 6 – KAIZEN – שיפור מתמיד
מבוא הגישה היפנית של "קייזן" (Kaizen), שמשמעותה המילולית היא "שיפור מתמיד" (קאי = שינוי, זן = טוב), מתייחסת לתפיסת עולם עסקית שממוקדת בשיפור מתמשך בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בתהליכים עסקיים, בפעילות הייצור או באיכות חיי העובדים. המושג התפתח בתעשייה היפנית לאחר מלחמת העולם
מאמר מס' 5 – Six Sigma: השיטה לשיפור תהליכים והפחתת שגיאות בארגונים
מבוא Six Sigma היא מתודולוגיה ניהולית ושיטת שיפור תהליכים שנועדה להפחית פגמים, לשפר את האיכות ולייעל את התהליכים בארגונים. השיטה פותחה בשנות ה-80 על ידי חברת מוטורולה, ולאחר מכן אומצה והורחבה על ידי חברות גדולות כמו ג'נרל אלקטריק. מאז, הפכה Six Sigma לאחת השיטות המובילות
מאמרים קשורים לנושא.