איך לנהל נכון את המשבר ולהיערך "ליום שאחרי" בחברה?
משבר ה"קורונה" בעיצומו, והסוף טרם נראה באופק,אבל כבר עכשיו, אנחנו בחברת "פתרונות אפקטיביים"צופים כי בין 20%-30%! מהעובדים במשק לא יחזרו לעבודתם בסוף המשבר.
איך הגענו לנתון הזה? הסבר קצר.
מתוך ניתוח של למעלה מ – 200 ארגונים שבהם מטפלת החברה עולה כי להערכתם הם יאבדו למעלה מ – 30% מהמחזור בממוצע בתקופת המשבר.
הוצאות השכר הממוצעת בארגונים עומדת על כ – 40% על פי מודל שפיתחנו ב"פתרונות אפקטיבים",
ביצענו ניתוח של כוח האדם בארגונים בשגרה ובימי משבר.
בין היתר בדקנו נתונים כמו תפקיד העובד,
התפקיד הנוסף שלו לאור המשבר, נחיצותו המיידית, ההערכה לנחיצות עתידית, יכולות לעבוד מהבית, ביצועים, סוגית שכר וכיוב'.
לדברי אבי פרץ, מנכ"ל 'פתרונות אפקטיביים', מומחה לניהול תהליכים חובה של כל ארגון שמעסיק עובדים, לא להתמקד בהווה, אלא כבר להיערך ליום שאחרי.
היערכות נכונה תקבע את הישרדותו ואת החלצותו מהמשבר – ולכן על הנהלת הארגון לנהל בתקופה זו תהליכי התייעלות נכונים.
נכון להיום, מרבית מקומות העבודה הוציאו את העובדים לחל"ת ולא פיטרו אותם.
אלא שהיציאה מהמשבר – גם אם המשק יחזור לשגרה בעוד חודשיים – תארך זמן רב יותר ולכן על הארגונים לנקוט בפעולות בכל הנוגע לניהול כוח האדם.
הנה מה שאנחנו מציעים ללקוחותינו בימים אלו:
ראשית, ביצוע תכנית התייעלות לאורך זמן שמשפרת את המצב התחרותי של הארגון וחוסכת בהוצאות ברמה שוטפת.
אנו ננתח את פעילות הארגון ונאתר מוקדים אפשריים להתייעלות
בחינה ובנייה של חוקת העבודה בארגון ובחינת כל הנהלים והנוהגים והביצוע בפועל:
חופשה / הבראה / מחלה / צבירות / שעות עבודה / הטבות / מתנות / רכבים / תקציבי דלק והחזר הוצאות.בניית מנגנוני תגמול ותמרוץ מותאמים.
תדרוך וליווי מנהלים בהליכי שינוי / סיום עבודה.
בדיקה מחודשת של משאבים – גודל משרדים / רכבים.
הלוואות בערבות המדינה
אנו נציג דוח ובו כל הנקודות להתייעלות ונגיש המלצות ליישום ונלווה את היישום עד לגמר ביצוע,
שנית, שלב ביסוס העוצמה
גידול במחזור המכירות וברווחיות והקטנת הסיכונים על ידי פתיחת ערוצי שיווק ומכירה נוספים.
אנו נציג ערוצי פעילות חליפיים בהם הארגון יכול לפעול על מנת לצמוח
אנו ננתח את מערך המכירות והשיווק
ונציע המלצות לגידול במחזור וברווחיות
ניתוח ושיפור מערך הגבייה בארגון
נלווה את המנהל במימוש ההמלצות
איך זה מתבצע בפועל?
אנו נכנס את הנהלת הארגון ונלווה אותה בקבלת ההחלטות והטמעתן ברמה המיידית, כולל ליווי משפטי, יעוץ ארגוני ,תחשיבים כלכליים, התאמת תקנים ,חיסכון בעלויות התפעוליות, ליווי משאב אנושי לתהליכי הצמצום.
התוצאה תהיה תכנית פעולה ברורה של הנהלת הארגון ושיתוף העובדים ובעלי העניין
מעוניינים לשמוע עוד?
רוצים להיערך כבר עכשיו בצורה נכונה ל"יום שאחרי"?
התקשרו אלינו עכשיו – עינת 050-200-5256 , מיכל 050-200-5271 , יורם 054-707-5050 , צחי 053-229-0099 , שי 050-759-0224 .
או שלחו מייל – einat@esg.co.il
(אפשר גם בתגובה חוזרת)
ונקיים שיחת ייעוץ קצרה, ללא עלות וללא התחייבות.
בברכה, צוות "פתרונות אפקטיבים"
עוד מאמרים
ניהול סיכונים עבור רואי חשבון: איך לשמור על מקצועיות והגנה משפטית
מבוא רואי חשבון מתמודדים עם מגוון אתגרים לעבודה. במתן שירותים פיננסיים, כל טעות קטנה עלולה לגרור השלכות משמעותיות – הן מבחינת האחריות המשפטית והן מבחינת
שיתוף פעולה עם יועצים חיצוניים: איך למנף מומחיות חיצונית להצלחה ארגונית
מבוא בעולם העסקים המודרני, הארגונים יכולים להתמודד עם מגוון רחב של משימות מורכבות שדורשות מומחיות גבוהה וידע מעמיק בתחומים שונים. אחד הפתרונות האפקטיביים הוא שיתוף
חדשנות טכנולוגית במשרד רואי החשבון: כלים שחייבים להכיר
רואי החשבון ויועצי מס נמצאים בלב העולם פיננסי, וכיום, יותר מתמיד, משחקת תפקיד מרכזי בייעול עבודתם. הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים מאפשרים אוטומציה של תהליכים, ניתוח נתונים
יישום חיסכון בעלויות בארגון: השיטות המתקדמות לבקרה חשבונאית והפחתת הוצאות
מבוא חיסכון בעלויות בארגונים הפך לאסטרטגיה מרכזית בתהליכי ניהול תפעוליים וחשבונאיים בעידן של תחרות גוברת ודרישות שוק מחמירות. אחת הדרכים המשמעותיות שבהן ארגונים יכולים להשיג
בקרה חשבונאית לחיסכון בעלויות: אסטרטגיות לניהול חכם של התקשרויות וספקים
מבוא בניהול הארגון המודרני, בקרה חשבונאית וניהול חכם של התקשרויות מסחריות מהווים מפתח לחיסכון כספי ולייעול כלל המשאבים. כל התקשרות עם ספק או שותף מסחרי
אופטימיזציה ותחזוקת הסכמים: דרכים לחיסכון בעלויות באמצעות תהליכים מובנים וכלים מתקדמים
מבוא בעידן שבו ארגונים מתמודדים עם תחרות גוברת ולחצים כלכליים רבים, חיסכון בעלויות וניהול אפקטיבי של הסכמים ותהליכי רכש הופכים להיות קריטיים. תחום האופטימיזציה ותחזוקת
מאמרים קשורים לנושא.