המכשולים העיקריים בדרכם של עסקים קטנים, גורמים פעמים רבות לסגירה מוקדמת מידי של עסקים בשל התנהלות כלכלית לא נכונה. קראו כיצד לעשות זאת נכון.
מאמר מאת: יצחק אופנר מנהל תיקים בכיר במעוף.
מספר כללי אצבע קריטיים להישרדות העסק:
- יש לחשב בזהירות ובהגזמה כל השקעה מתוכננת, על סמך בדיקות בלבד ולא הערכות. בעלי עסקים רבים נוטים להעריך השקעות עתידיות בחסר ומנסים להסתדר עם מעט כסף. בשל הערכותיהם האופטימיות שאינן תואמות את המציאות נכנסים אותם בעלי העסקים הקטנים לחובות כבדים. על כן עשו בדיקות ובססו את ההשקעה על נתונים אמיתיים ותמיד תוסיפו למעלה ולא למטה.
- לא למכור בכל מחיר – בעלי עסקים רבים, בעיקר עסקים חדשים, נוטים למכור בזול ובכל מחיר. שימו לב מדובר בהחלטה הרסנית לעסק, לעולם אין למכור בכל מחיר. המחיר המומלץ מורכב משני פרמטרים: המחיר המקובל בשוק, והמחיר המאפשר רווחיות וקיום עסקי בכבוד. בכדי שבעל עסק יוכל להתפרנס, על שני הפרמטרים להתקיים בכל עת.
- להימנע מחובות גדולים – עסקים רבים נוטים להתגלגל לחובות שוטפים ההולכים וגדלים. ונכנסים להתחייבויות כספיות גדולות מדיי: כחוק כדאי להימנע מחובות גדולים, בעיקר באשראי השוטף. רצוי לבצע השקעות בהלוואות ארוכות טווח בהן ברור גובה ההחזר החודשי וברור מה הוא כושר ההחזר החודשי.
- עשו חשבון מלא ומדויק – לא עושים חשבון! עסקים רבים לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הקבועות של העסק, הכוללות את השכר שאותו רוצה להשתכר בעל העסק, הוצאות הרכב, משכורת למזכירה, שכ"ד וארנונה, וכן לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הישירות הכוללות, בין השאר את עלות החומרים, בעלי המקצוע ועוד, וקובעים את העלות על סמך הערכה סתמית שבדרך כלל מתבררת כאופטימית מידי ושגויה. מומלץ לעשות חשבון לכל דבר באופן מלא ומדויק.
- קבעו תקציב שיווק ועבדו עם תכנית – עסקים רבים מדי לא עושים שיווק באופן שוטף וקבוע. משמעות השיווק היא להגיע ללקוחות ולגרום להם לקנות, ולא רק לדעת על קיום העסק. יש להגדיר תקציב, לנהל ולבצע תוכנית שיווק שוטפת לכל השנה, ולא פעולה חד פעמית של פרסום, כגון הפקת פלייר או מודעה בעיתון, כיוון שלפעילות חד פעמית אקראית יש תוצאה (תגובת לקוחות) קלושה ומוגבלת מאד ולתכנית שנתית מכוונת תוצאות יש תוצאות ארוכות טווח.
עוד מאמרים בנושא...

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בביטוח – אלמנטארי, דירקטורים ובריאות
מבוא – חשיבות החיסכון בתחום הביטוח לעסקים וארגונים ניהול ביטוח נכון הוא חיוני לכל עסק וארגון. ביטוח אלמנטארי, ביטוח דירקטורים וביטוח בריאות הם חלק בלתי נפרד מהגנה פיננסית ורגולטורית. עם זאת, תשלומי ביטוח גבוהים או כיסויים לא מותאמים עלולים להוביל להוצאות מיותרות. בדיקה תקופתית והתאמת

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בעלויות שירותי שמירה וניקיון
מבוא – חיסכון בעלויות שירותי שמירה וניקיון בארגונים ועסקים שירותי שמירה וניקיון הם חלק מהותי בתפעול העסק, אך הם יכולים להפוך להוצאה כבדה אם לא מנוהלים נכון. בחינת ההתקשרויות עם ספקים, בדיקת כדאיות הפעלה עצמית, קביעת אומדן ותקן כוח אדם, בקרה מול מפרט השירות ובחירה

יתרון הגודל: כך החברה שלנו ממנפת את הכוח הקולקטיבי כדי לחסוך לך בעלויות
בעידן הנוכחי, תחרות מוגברת ושינויים תכופים במחירים הופכים את תהליך רכישת המוצרים והשירותים העסקיים למאתגר במיוחד. בין אם מדובר בהוצאות שוטפות של משרד, צריכת אנרגיה, שירותי תקשורת, שילוח, תחבורה או ביטוחים – השאיפה של כל עסק היא לצמצם עלויות ולהישאר רווחי. אולם, עסקים רבים מתקשים

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון בתחבורה וליסינג
מבוא ניהול צי רכב והתקשרות בהסכמי ליסינג או תחבורה פנימית יכולים בקלות להפוך לאחד מסעיפי ההוצאות הגדולים ביותר בארגון. התשלומים על ליסינג תפעולי או מימוני, עלויות ביטוח ותיקונים, דלק וכבישי אגרה – כולם מצטברים לסכומים נכבדים שפוגעים ברווחיות. מצד שני, כלי רכב הם אלמנט קריטי

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בחשמל
מבוא צריכת חשמל היא מרכיב בסיסי ובלתי נמנע בפעילותם של רוב העסקים, בין אם מדובר במפעלים תעשייתיים, חנויות קמעונאיות, משרדים או חברות הייטק. תשלומי החשמל יכולים להצטבר להוצאה מהותית, בייחוד בארגונים שבהם תשתית מיזוג אוויר ומחשוב עובדים סביב השעון. במקביל, העלאת תעריפי החשמל והידוק הרגולציה

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון באנרגיה
אנרגיה מהווה משאב יסודי והכרחי לכל ארגון, בין אם מדובר בצריכת דלקים לרכבים, גז למטבח תעשייתי, דלק במכלים גדולים למפעל, או שימוש בהתקני תדלוק חכמים לצורך תחזוקת צי הרכב. בעידן שבו עלויות האנרגיה עולות באופן מתמיד, וחשיבות הקיימות הסביבתית גדלה, בעלי עסקים ומנהלים מגבירים את
מאמרים קשורים לנושא.