לאור ההיענות הגבוהה ובשל העלייה בתחלואה,
מנהל רשות המסים, ערן יעקב, החליט על מתן ארכה של שלושה חודשים, עד לא יאוחר מה- 31.03.2022,
מנהל רשות המסים, ערן יעקב, החליט על מתן ארכה של שלושה חודשים, עד לא יאוחר מה- 31.03.2022, לתקופה במהלכה תאפשר רשות המסים למי שביקשו וקיבלו מענקי סיוע לתקופת הקורונה ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק, לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים, ללא ריבית, להחזרת המענקים. ההחלטה התקבלה בעקבות ההיענות הגבוהה להסדר שמציעה הרשות ולאור העלייה בנתוני התחלואה ופניות שהתקבלו בעניין.
כזכור, במטרה לתת לעסקים מענה מיידי ובהתאם למדיניות הממשלה, שילמה רשות המסים את מענקי הסיוע לעצמאים ובעלי שליטה ומענקי הסיוע לעסק קטן, במהירות מרבית, על סמך הצהרות המבקשים לפיהן בין היתר, הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק.
בראשית חודש יוני השנה נפתחה באזור האישי באתר רשות המסים מערכת ייעודית המציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל. במקרה של מענקים ששולמו ביתר, מוצגות מספר אפשרויות להשבת הכספים ובכללם הסדר פריסה נוח של מלוא סכום החוב בתשלומים שווים חודשיים ללא ריבית אותו ניתן לבצע באמצעות פניה למשרד השומה או המייצג. עד כה כ- 48 אלף עוסקים אישרו כי קיבלו מענק ביתר, בסכום כולל של כ- 1.22 מיליארד ₪ כאשר מתוכם כבר הושבו כ-818 מיליון ₪ מעוסקים אשר שילמו במלואו את החוב בגין המענקים או ביצעו הסדר תשלומים בגינו.
החלטה זו מצטרפת להקלה נוספת שפרסמה הרשות בחודש שעבר לפיה תאפשר לבעלי עסקים שחוו ירידה במחזור השנתי בין השנים 2019 ל 2020, וסך החוב שבגינו מבוקשת הפריסה עולה על 15 אלף ₪, לפרוס את התשלומים להחזרת המענקים עד ל- 31 ביוני 2023, במקום עד 31 בדצמבר 2022. יצוין כי לגבי יתר העסקים המועד לקבלת התשלום האחרון במסגרת ההסדר נותר לא יאוחר מיום 31.12.2022.
עוד מאמרים בנושא...
מאמר מס' 7 – שימוש בטכנולוגיות מתקדמות
מבוא בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, שילוב טכנולוגיות מתקדמות הפך לחלק בלתי נפרד מהתנהלותם של ארגונים. טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI), מערכות ניהול משאבים ארגוניים (ERP) ומערכות ניהול פרויקטים (Project Management Systems) מאפשרות אופטימיזציה של תהליכים, ניהול נכון של זמן ומשאבים, וייעול הפעילות היומיומית. השימוש
מאמר מס' 6 – KAIZEN – שיפור מתמיד
מבוא הגישה היפנית של "קייזן" (Kaizen), שמשמעותה המילולית היא "שיפור מתמיד" (קאי = שינוי, זן = טוב), מתייחסת לתפיסת עולם עסקית שממוקדת בשיפור מתמשך בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בתהליכים עסקיים, בפעילות הייצור או באיכות חיי העובדים. המושג התפתח בתעשייה היפנית לאחר מלחמת העולם
מאמר מס' 5 – Six Sigma: השיטה לשיפור תהליכים והפחתת שגיאות בארגונים
מבוא Six Sigma היא מתודולוגיה ניהולית ושיטת שיפור תהליכים שנועדה להפחית פגמים, לשפר את האיכות ולייעל את התהליכים בארגונים. השיטה פותחה בשנות ה-80 על ידי חברת מוטורולה, ולאחר מכן אומצה והורחבה על ידי חברות גדולות כמו ג'נרל אלקטריק. מאז, הפכה Six Sigma לאחת השיטות המובילות
מאמר מס' 4 – שיטת Lean Management
בעולם שבו הסתגלות היא המפתח להישרדות, עסקים חייבים להתפתח כדי לשגשג בתוך הנוף המשתנה ללא הרף של התקדמות טכנולוגית, גלובליזציה והעדפות צרכנים דינמיות. כאשר גאות השינוי שוטפת את התעשיות, אימוץ מתודולוגיות חדשניות הופך לא רק לאופציה אלא הכרח עבור אלה השואפים להישאר בקדמת העקומה. גישה
מאמר מס' 3 – אוטומציה של תהליכים (RPA – Robotic Process Automation)
מבוא אוטומציה של תהליכים באמצעות רובוטים (RPA – Robotic Process Automation) היא טכנולוגיה שמאפשרת לארגונים לשפר את היעילות של תהליכי עבודה על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן. RPA משתמשת ברובוטים תוכנתיים המבצעים פעולות שמבוצעות בדרך כלל על ידי בני אדם, כמו עיבוד נתונים,
מאמר מס' 2 – שימוש ב-BPM (Business Process Management)
מבוא ניהול תהליכים עסקיים (BPM – Business Process Management) הוא גישה מתודולוגית המשמשת לשיפור וייעול תהליכי עבודה בארגונים. BPM מתמקד בניהול ושיפור תהליכים ארגוניים באמצעות טכנולוגיה, שיטות ניהול וכלים אוטומטיים. המטרה היא לייעל את הזרימה העסקית, להפחית עלויות, לשפר את איכות התהליכים ולהגביר את שביעות
מאמרים קשורים לנושא.