כיצד משמרים והיכן משיגים את המצרכים למתכון מוצלח שבעקבותיו העסק יוזנק?
מאמר מאת: מיכל גליקמן, מנהלת סניף מעוף ראשון לציון.
לקוחות הינם המשאב החשוב ביותר לקיומו של העסק ויחד עם זאת לא כל בעלי העסקים משקיעים בשימור הלקוחות.
שימור לקוחות מייצר מספר תועלות לעסק כגון הרחבת סל הקניות של הלקוח, מטפח נאמנות לקוחות לרכישה חוזרת וסולידאריות המתבטאת בגיוס הלקוחות להבאת לקוחות חדשים. כל אלה בסופו של דבר מרחיבים את הכנסות העסק והרי לשם כך התכנסנו.

לאלה שעדיין מרגישים כי הם לא בעניין של מתכונים חדשים, עבורכם אספתי את הנתונים הבאים:
כמה דרכים לשימור לקוחות:
- הכן מאגר מידע של לקוחותייך הקיימים והפוטנציאלים ושמור אותה בצורה נוחה לשימוש, פשוטה לשליפה. את המאגר עדכן על בסיס שוטף, מאגר עדכני הכולל מידע מלא והערות למיון הוא יעיל ומביא תוצאות אפקטיביות.
- השתדל להעניק שירות טוב ואישי בכל עת. גם לקוח מתלונן ומרגיז אם מטפלים בצרכיו הוא בסוף לקוח חוזר.
- שמור על קשר קבוע עם הלקוחות בדרכים מגוונות: ברכות בחג, מתנות ביום ההולדת, מבצעים שוטפים בתקופות מיוחדות, חדשות העסק (ספק מידע כגון: אודות מוצרים חדשים, ספקים חדשים, שיתופי פעולה מעניינים).
- קשר ניתן לשמור באמצעות, דוא"ל, SMS, ודואר מכתבים.
- הענק תשומת לב ובזמן. אם לקוח מבקש מידע או מוצר ואינך יכול לענות באותו הרגע קח את פרטיו וחזור אליו עם תשובה. גם אם אינך יכול לספק את המוצר זאת תשובה.
- הקשב ללקוחותיך והענק להם מה שהם רוצים ולאו דווקא מה שאתה חושב שהם צריכים.
- אתר דרכים להעניק שירות משלים. מצא כיצד ניתן להרחיב את השירות או המוצר ללקוח. הנהג בעסק תיבת תלונות או בקשות לקוחות.
- אפשר לו ליצור קשר בדרכים מגוונות ובזמנים רחבים, כל אחד בהתאם ליכולת שלו: טלפון, נייד, אי-מייל, אתר אינטרנט וכו'
- צור "מועדון חברים" והענק הטבות מיוחדות רק לחברי מועדון.
- הענק הטבה על קניה מצטברת.
- הענק הטבה ללקוח אשר בעקבות המלצתו זכית בלקוח נוסף.
עוד מאמרים בנושא...

המהפכה השקטה: כיצד ארגונים מפחיתים עלויות באמצעות קיימות?
מבוא בעידן שבו שינויי האקלים ומחסור במשאבים עומדים בראש סדר היום הגלובלי, ארגונים ניצבים בפני לחץ גובר לאמץ פרקטיקות מקיימות. מעבר לעמידה ברגולציות, צרכנים ומשקיעים מעדיפים יותר ויותר חברות המחויבות לשמירה על הסביבה. מאמר זה בוחן כיצד עסקים מבצעים מהפכה שקטה בפעילותם על ידי שילוב

איך בונים מודל תמחור שמקסים רווחים ולא מרחיק לקוחות? תובנות מהשטח
מבוא תמחור הוא אחד מאבני היסוד של כל עסק, בין אם מדובר בחברה גלובלית המספקת פתרונות SaaS (Software as a Service) ובין אם מדובר במפעל משפחתי קטן המייצר מוצרי בוטיק לשוק המקומי. קביעת מחיר המוצר או השירות משפיעה ישירות על רווחיות העסק, על יכולת התחרות

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון במיסים עירוניים – ארנונה והיטלי פיתוח לרשות המקומית
מבוא – חשיבות ניהול מושכל של מיסים עירוניים בארגונים ועסקים מיסים עירוניים מהווים הוצאה מהותית עבור מגוון עסקים וארגונים, ובכלל זה תשלומי ארנונה, היטלי פיתוח ואגרות מקומיות נוספות. ניהול מושכל של תחומים אלו יכול להביא לחיסכון משמעותי ולהפחתת החבות הכוללת מול הרשות המקומית. כאשר מדברים

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בעלויות משטחים ואריזות
מבוא – חשיבות חיסכון בתחום האריזות והמשטחים לעסקים וארגונים בכל עסק שעוסק במכירה, ייצור או שילוח, עלויות האריזה והמשטחים מהוות מרכיב מהותי בתקציב התפעולי. שימוש בקרטונים, קופסאות, אריזות גמישות ופלסטיק, מדבקות ומשטחי עץ נדרש באופן יומיומי. עם זאת, לא פעם ניתן למצוא הוצאות מיותרות בשל

המומחים של פתרונות אפקטיבים בנושא פיננסים – עמלות בנקים, צ’קים ומיחזור הלוואות – מדריך מקיף
בעידן הכלכלי התחרותי של היום, עסקים וארגונים נדרשים לנהל את פעילותם הפיננסית בצורה מיטבית, תוך שמירה על שקיפות ועלויות נמוכות. ניהול נכון של עמלות בנקאיות, טיפול בצ’קים ומיחזור הלוואות הם כלים מרכזיים לשיפור ניהול התזרים, הפחתת עלויות ושיפור רווחיות העסק. מאמר זה מציג סקירה מעמיקה

המומחים של פתרונות אפקטיביים – חיסכון וניהול הוצאות בכל תחומי הארגון
מבוא – ניהול נכון להפחתת עלויות והגדלת הרווחיות בכל ארגון, ניהול חכם של ההוצאות תורם לשיפור הרווחיות תוך שמירה על איכות השירות והתפעול. תחומים כמו תקשורת, אנרגיה, תחבורה, שילוח בינלאומי, פיננסים ושירותי שמירה דורשים בקרה שוטפת ובחינת חלופות על מנת לצמצם עלויות. המומחים של פתרונות
מאמרים קשורים לנושא.