כיצד משמרים והיכן משיגים את המצרכים למתכון מוצלח שבעקבותיו העסק יוזנק?
מאמר מאת: מיכל גליקמן, מנהלת סניף מעוף ראשון לציון.
לקוחות הינם המשאב החשוב ביותר לקיומו של העסק ויחד עם זאת לא כל בעלי העסקים משקיעים בשימור הלקוחות.
שימור לקוחות מייצר מספר תועלות לעסק כגון הרחבת סל הקניות של הלקוח, מטפח נאמנות לקוחות לרכישה חוזרת וסולידאריות המתבטאת בגיוס הלקוחות להבאת לקוחות חדשים. כל אלה בסופו של דבר מרחיבים את הכנסות העסק והרי לשם כך התכנסנו.

לאלה שעדיין מרגישים כי הם לא בעניין של מתכונים חדשים, עבורכם אספתי את הנתונים הבאים:
כמה דרכים לשימור לקוחות:
- הכן מאגר מידע של לקוחותייך הקיימים והפוטנציאלים ושמור אותה בצורה נוחה לשימוש, פשוטה לשליפה. את המאגר עדכן על בסיס שוטף, מאגר עדכני הכולל מידע מלא והערות למיון הוא יעיל ומביא תוצאות אפקטיביות.
- השתדל להעניק שירות טוב ואישי בכל עת. גם לקוח מתלונן ומרגיז אם מטפלים בצרכיו הוא בסוף לקוח חוזר.
- שמור על קשר קבוע עם הלקוחות בדרכים מגוונות: ברכות בחג, מתנות ביום ההולדת, מבצעים שוטפים בתקופות מיוחדות, חדשות העסק (ספק מידע כגון: אודות מוצרים חדשים, ספקים חדשים, שיתופי פעולה מעניינים).
- קשר ניתן לשמור באמצעות, דוא"ל, SMS, ודואר מכתבים.
- הענק תשומת לב ובזמן. אם לקוח מבקש מידע או מוצר ואינך יכול לענות באותו הרגע קח את פרטיו וחזור אליו עם תשובה. גם אם אינך יכול לספק את המוצר זאת תשובה.
- הקשב ללקוחותיך והענק להם מה שהם רוצים ולאו דווקא מה שאתה חושב שהם צריכים.
- אתר דרכים להעניק שירות משלים. מצא כיצד ניתן להרחיב את השירות או המוצר ללקוח. הנהג בעסק תיבת תלונות או בקשות לקוחות.
- אפשר לו ליצור קשר בדרכים מגוונות ובזמנים רחבים, כל אחד בהתאם ליכולת שלו: טלפון, נייד, אי-מייל, אתר אינטרנט וכו'
- צור "מועדון חברים" והענק הטבות מיוחדות רק לחברי מועדון.
- הענק הטבה על קניה מצטברת.
- הענק הטבה ללקוח אשר בעקבות המלצתו זכית בלקוח נוסף.
עוד מאמרים בנושא...

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק שני
פרק 9: היבטים אתיים ורגולטוריים 9.1 שקיפות והגינות הטמעת בינה מלאכותית ו-AI בתהליכי HR מעלה סוגיות אתיות מורכבות. מערכות הלומדות באופן אוטונומי יכולות לייצר הטיות (Bias) ללא כוונה רעה, אך עם השלכות בעייתיות על גיוון, קידום ושוויון הזדמנויות. לכן, ארגונים מחויבים לייצר שקיפות בתהליכי העיבוד

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק ראשון
מבוא בעשור האחרון, תחום משאבי אנוש עבר שינויים מהותיים בעקבות כניסת טכנולוגיות חדשות וכלים דיגיטליים מתקדמים. ארגונים כיום נדרשים להתמודד עם תחרות גוברת בשווקים, עם מורכבות בכל הקשור לניהול הון אנושי, ועם הצורך לייעל תהליכים כדי להישאר רלוונטיים. במקביל, עלייתן של מערכות בינה מלאכותית (AI)

השיטה לחיסכון בארגונים: כך תייעלו עלויות בלי לפגוע בפעילות
מבוא במציאות העסקית הדינמית של ימינו, ארגונים מחפשים דרכים חכמות להתייעלות תקציבית מבלי לפגוע באיכות השירות או התפוקות העסקיות. אחת הדרכים היעילות להשיג זאת היא באמצעות חיסכון בעלויות בתחומי תפעול ומנהלה שאינם בליבת העשייה של הארגון. בעזרת ניתוח מקצועי, בקרה שיטתית ויישום שיטת COST EFFECTIVE,

לא רק שיווק, שליחות: סיפור אהבה לרגל יום המעשים הטובים
לקוח של קבוצת דובדבני , בחורה אחת, זר כלה, ומהלך שכבש את הרשתלרגל יום המעשים הטובים שיחול ב־25 במרץ 2025, החלטנו לשתף סיפור יוצא דופן – לא רק על שיווק אפקטיבי, אלא על יוזמה, ערכים ואהבה. אסף נבון, שליח בנשמה, לקוח של פתרונות אפקטיביים ובעל

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא מדיה ופרסום
מבוא בעידן הדיגיטלי, עסקים מוציאים סכומים משמעותיים על פרסום במדיות שונות – טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, שיווק באמצעות תוכן, ואפילו משפיענים. הבעיה העיקרית היא שלא תמיד יש בקרה אפקטיבית על התקציב, ולעיתים ההחזר על ההשקעה (ROI) אינו מצדיק את ההוצאה. אז

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בציוד ומיכון משרדי
ניהול ציוד ומיכון משרדי הוא אתגר משמעותי עבור כל ארגון, קטן כגדול. מכונות צילום, מדפסות, פקסים, חומרי מתכלה (כגון נייר, טונרים וראשי דיו), מערכות ארכיון וניהול מסמכים – כולם מצריכים הוצאות קבועות, ולעיתים קרובות בלתי מבוקרות. בעידן שבו השוק מציע מגוון פתרונות דיגיטליים, שימוש מושכל
מאמרים קשורים לנושא.