מינואר 2019 ועד יוני 2023 אירעו בתע"א מעילות והונאות ובהם שימוש פרטי ברכוש החברה וזיוף החזרי הוצאות; שליש מהעובדים מעריכים שניתן לבצע הונאות ורבע מעובדי הרכש נשארים בתפקיד יותר שנים מהמותר. תע"א: "אירועים ישנים שטופלו, יש 'אפס סובלנות' בתחום"
בחודש שעבר שוב דיווחה התעשייה האווירית על רווחי שיא: מכירות בשווי 1.43 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024, גידול של 12% ורווח נקי של 135 מיליון דולר, זינוק של 48%.
הרבה כסף מתגלגל בחברה הממשלתית הרווחית ביותר, שמעסיקה יותר מ-15 אלף עובדים, עובדת מול 5,100 ספקים ומחזיקה ב-46 תאגידים, מהם 26 בחו"ל. האם יש מספיק פיקוח על שימוש לא ראוי בכסף הזה, מעילות והונאות? לפי דוח מבקר המדינה – לא.
המבקר מפרט שורה ארוכה של ליקויים, אם כי לא מדווח שאיתר מקרים כאלה בביקורת שלו בחברה. זאת למרות שבשנים האחרונות התפרסמו מספר פרשיות בתחום טוהר המידות בחברה: ב-2021 נדון חבר ועד ל-6 חודשי עבודות שירות לאחר שהואשם כי ניצל את כוחו כדי לדרוש ולקבל שוחד מספקיות מזון לחברה.
ב-2020 גילה תחקיר של "שומרים" כי דיווח בנקאי לרשות האמריקאית למאבק בפשיעה פיננסית חשף העברות בסך 155 מיליון דולר מהתעשיה האווירית לשתי חברות ששמן נקשר להלבנת הון עבור השלטון האזרבייג'ני ולחקירת שוחד באיטליה. ההעברות החלו להתבצע חודשים ספורים לאחר חתימה על עסקת ענק בין החברה לאזרבייג'ן.

פורסם באתר וואלה
לכתבה המלאה לחצו כאן
אולי יעניין אותך גם...
- שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה
- איך מיקרו-למידה מגבירה את מחוברות העובדים ושימורם - פורסם בwww.hrus.co.il
- עתיד ההכשרות הארגוניות – מיקרו למידה (Microlearning) ופיתוח מיומנויות בזמן אמת
- ביקורת שכר ומשאבי אנוש – איך לגלות פערים ולתקן אותם
- הכשרת מנהלים ביניים – איך להפוך אותם למנוע ההצלחה המרכזי של הארגון
- ניהול משאבי אנוש בעידן הבינה המלאכותית – איך מגייסים, שומרים ומפתחים טאלנטים בעולם משתנה?
- שיווק מבוסס בינה מלאכותית: התאמת מסרים אישיים ללקוח בזמן אמת
- שימור לקוחות פנים־ארגוניים: הדרך לביצועים ארגוניים מושלמים
- ביג דאטה ודשבורד חכם לניהול השכר
- ניהול פיננסי חכם בעידן הבינה המלאכותית
שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה מבוא בעולם העסקי התחרותי של היום, תהליכי מכירה...
בסביבת העבודה המשתנה בתדירות גבוהה מאי פעם, מפגשי ההכשרה וההדרכה המסורתיים והארוכים, לרוב אינם מצליחים...
עולם ההכשרות הארגוניות עובר שינוי עמוק. במקום קורסים ארוכים בני ימים שלמים, עובדים מצפים ללמידה גמישה,...
בעידן שבו עובדים מודעים יותר לזכויותיהם, והרגולציה הולכת ומחמירה, ניהול ביקורת שכר הפך להיות חלק בלתי...
בכל ארגון צומח, מנהלים ביניים הם שכבת ההנעה המרכזית: הם מתרגמים אסטרטגיה לביצוע, מציפים בעיות מהשטח,...
בעולם עבודה תנודתי ומרובה שינויים, ניהול משאבי אנוש הפך מניהול אדמיניסטרטיבי לליבת האסטרטגיה העסקית....
שיווק הוא עולם דינמי שבו התחרות הולכת וגדלה והלקוחות הופכים מתוחכמים יותר. כיום, צרכנים מצפים שהמותגים...
למה “לקוחות פנים־ארגוניים” הם מנוע הצמיחה הבא לקוחות פנים־ארגוניים הם העובדים, המנהלים והשותפים הפנימיים....
פתיחת נתוני השכר ב־Real Time משנה את המשחק: מזהים חריגות מוקדם, מתקנים טעויות לפני שהופכים לכותרת, ומקבלים...
מהפכת הבינה המלאכותית בעולם הפיננסי בעשור האחרון, ארגונים מכל הגדלים גילו כי ניהול פיננסי חכם אינו נשען...
מאמרים קשורים לנושא.


