נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

מבקר המדינה: התעשייה האווירית לא עושה מספיק נגד הונאות ומעילות – פורסם בוואלה

מינואר 2019 ועד יוני 2023 אירעו בתע"א מעילות והונאות ובהם שימוש פרטי ברכוש החברה וזיוף החזרי הוצאות; שליש מהעובדים מעריכים שניתן לבצע הונאות ורבע מעובדי הרכש נשארים בתפקיד יותר שנים מהמותר. תע"א: "אירועים ישנים שטופלו, יש 'אפס סובלנות' בתחום"

בחודש שעבר שוב דיווחה התעשייה האווירית על רווחי שיא: מכירות בשווי 1.43 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024, גידול של 12% ורווח נקי של 135 מיליון דולר, זינוק של 48%.

הרבה כסף מתגלגל בחברה הממשלתית הרווחית ביותר, שמעסיקה יותר מ-15 אלף עובדים, עובדת מול 5,100 ספקים ומחזיקה ב-46 תאגידים, מהם 26 בחו"ל. האם יש מספיק פיקוח על שימוש לא ראוי בכסף הזה, מעילות והונאות? לפי דוח מבקר המדינה – לא.

המבקר מפרט שורה ארוכה של ליקויים, אם כי לא מדווח שאיתר מקרים כאלה בביקורת שלו בחברה. זאת למרות שבשנים האחרונות התפרסמו מספר פרשיות בתחום טוהר המידות בחברה: ב-2021 נדון חבר ועד ל-6 חודשי עבודות שירות לאחר שהואשם כי ניצל את כוחו כדי לדרוש ולקבל שוחד מספקיות מזון לחברה.

ב-2020 גילה תחקיר של "שומרים" כי דיווח בנקאי לרשות האמריקאית למאבק בפשיעה פיננסית חשף העברות בסך 155 מיליון דולר מהתעשיה האווירית לשתי חברות ששמן נקשר להלבנת הון עבור השלטון האזרבייג'ני ולחקירת שוחד באיטליה. ההעברות החלו להתבצע חודשים ספורים לאחר חתימה על עסקת ענק בין החברה לאזרבייג'ן.

פתרונות אפקטיביים

פורסם באתר וואלה

לכתבה המלאה לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/העצמת-עובדים.png
מאמר מס' 10 - פיתוח צוותים והעצמת עובדים

במציאות העסקית הדינמית של ימינו, הארגונים מתמודדים עם אתגרים הולכים וגוברים, הכוללים תחרות גוברת, טכנולוגיות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/רווחת-עובדים.png
מאמר מס' 9 - שיפור חוויית העובדים (Employee Experience)

בשנים האחרונות, ניהול המשאב האנושי בארגונים עבר מהפכה של ממש. אם בעבר נחשב העובד בעיקר כגורם לייצור וכתוצאה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/Key-Performance-Indicators.png
מאמר מס' 8 - מעקב והערכה שוטפת של ביצועים (KPI – Key Performance Indicators)

בכל ארגון, עסק או פרויקט, המטרה היא להשיג יעדים מסוימים, לשפר תהליכים ולהגיע לתוצאות אופטימליות. כדי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שימוש-בטכנולוגיות-מתקדמות.png
מאמר מס' 7 - שימוש בטכנולוגיות מתקדמות

מבוא בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, שילוב טכנולוגיות מתקדמות הפך לחלק בלתי נפרד מהתנהלותם של ארגונים....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/KAIZEN.png
מאמר מס' 6 - KAIZEN – שיפור מתמיד

מבוא הגישה היפנית של "קייזן" (Kaizen), שמשמעותה המילולית היא "שיפור מתמיד" (קאי =...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/six-Sigma.png
מאמר מס' 5 - Six Sigma: השיטה לשיפור תהליכים והפחתת שגיאות בארגונים

מבוא Six Sigma היא מתודולוגיה ניהולית ושיטת שיפור תהליכים שנועדה להפחית פגמים, לשפר את האיכות ולייעל...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/Black-White-Monochrome-Photographer-Profile-LinkedIn-Banner-2.png
מאמר מס' 4 - שיטת Lean Management

בעולם שבו הסתגלות היא המפתח להישרדות, עסקים חייבים להתפתח כדי לשגשג בתוך הנוף המשתנה ללא הרף של התקדמות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/אוטומציה-של-תהליכים.png
מאמר מס' 3 - אוטומציה של תהליכים (RPA – Robotic Process Automation)

מבוא אוטומציה של תהליכים באמצעות רובוטים (RPA – Robotic Process Automation) היא טכנולוגיה שמאפשרת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/ארגון-2.png
מאמר מס' 2 - שימוש ב-BPM (Business Process Management)

מבוא ניהול תהליכים עסקיים (BPM – Business Process Management) הוא גישה מתודולוגית המשמשת לשיפור...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/09/Process-Mapping.png
מאמר מס' 1 - מיפוי תהליכים ארגוניים (Process Mapping)

מבוא מיפוי תהליכים ארגוניים (Process Mapping) הוא כלי מרכזי בניהול ושיפור תהליכי עבודה בארגונים. מדובר...

1 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.