רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

​​​מאמר מאת: משה הדס, רו"ח ויועץ עיסקי ופיננסי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
השאלה הראשונה הנשאלת לפני שבכלל מתחילים היא – איזה עסק להקים ובאיזה תחום?
התשובה נובעת מתוכנו והיא טבעית: ללכת עם מה שאוהבים. עסק שהמחשבה עליו מקפיצה אותנו השכם בבוקר מהמיטה, עסק אשר מעבר לפרנסה מהווה גם אתגר אך גם סיפוק עבורנו. תחום בו יש לנו יתרון יחסי, משהו שבו נוכל להצטיין לעומת האחרים.

בדרך להקמת העסק

בניית תוכנית עיסקית היא השלב הראשוני. יש להכין תכנית עסקית בכוחות עצמנו או עם עזרה חיצונית. עצם כתיבתה יעשה לנו סדר בכל התהליך. המילה הכתובה חיונית כאן. נשתמש במודל Canvas  שהוא מודל מתומצת ואפקטיבי לכתיבת תוכנית עסקית, כאשר בתוך התהליך נשאל את עצמנו – מה הכי חשוב? ובכן התשובה פשוטה – אין הכי חשוב, הכל חשוב. עסק הוא תזמורת גדולה המנגנת בהרמוניה ואשר כל כלי בה תורם לשלמות. יחד עם זאת יש להתמקד בתחילת הרצת העסק ורק לאחר מכן לעבור ללב העניין שזה שיווק, שיווק, שיווק.

לא נתעכב

בחרנו מיקום/משרד, ריהטנו אותו, בחרנו לעצמנו רואה חשבון / יועץ מס / מנהל חשבונות, בחרנו תוכנה. עכשיו צריך להפסיק להשקיע זמן בצבע הריהוט והתאמת המדפסת למיקום הדלת, גודל הגופן של כרטיס הביקור, לוגו וכו' אם כי מדובר בדברים חשובים אך משם לא תגיע פרנסה. מה מוכרים אנחנו כבר יודעים (כי כללנו זאת ברעיון הראשוני ובתכנית העסקית), אך כעת צריך לדבר על – איך.

חזון זה לא מילה גסה

בעניין החזון זה אולי ישמע קצת מוזר אבל הנהנים מהעסק מן הראוי שיכללו בסיכומו של דבר את כל הסובבים: משפחה, עובדים, ספקים, איכות סביבה, קהילה, שלטונות מס. כדי לשרוד בעסק לאורך זמן, ובטוב, כאשר לכולם טוב, ולא רק לבעלי העסק. כשעובדים על חזון צריך לנסות ולחשוב כיצד העסק יראה גם בעתיד הקרוב והרחוק.

המטרות של העסק

לאן אני רוצה להגיע עם העסק? מה התוצאות שבהשיגי אותן אהיה מרוצה? מטרות מן הראוי שתהינה מוצגות בכתב, קצר, ומכומתות, אין בושה בכך שהמטרות תוצגנה מול השולחן בו אנו יושבים, למשל: "המטרה להגיע השנה למחזור בן מיליון דולר, ולהעמיד את כמות הלקוחות על 100"  קצר,שקוף, ברור, מכומת, ובכתב, בשום אופן לא בעל פה.
המטרה צריכה לגדול מידי שנה​, לגדול במידה סבירה ראלית אבל גידול שמצריך מאמץ, ולא גידול שהיה מגיע בין כה וכה כדי לא לדרוך במקום.

תוכנית עבודה

החלטנו לאן רוצים ללכת, כעת נכתוב תוכנית עבודה איך לבצע זאת. תוכנית עבודה תכלול את כל המהלכים שנבצע, את התזמון שלהם ואת התקציב. אותה תוכנית עבודה בשעה שהיא נעשית לטווחים ארוכים יותר משנה-שנתיים, נכון יהיה לקרוא לה תוכנית אסטרטגית. חשוב שנדבוק באותה תוכנית עבודה ולא נשנה אותה חדשות לבקרים או כאשר לא מתאים או נוח. כמובן, עם כל זאת, תהיה בה הגמישות המתאימה.

התרגשות

חשוב מאוד לחלום את העסק. כלומר  לחלום תחילה, ואחר כך  להגשים את החלום.
שימו לב למילות ההשראה הבאות: חלום, אהבה ,סיפור, משחק. האם המילים הללו רלוונטיות להתנהלות עסקית, או שמא הם חלק מסדר יום של ילדים? לתפיסתי באם ארבעת היסודות הללו לא מתקיימים בעסק, אין לעסק עתיד.
כולם מדברים על רווח, ייצוא , תזרים, אסטרטגיה, אבל מה עם לב העניין? חשוב מאוד לאהוב את מה שאני עושה, לחלום עליו בלילה כמו גם בהקיץ. העסק צריך לגרום לנו הנאה ממש כפי שמשחק טוב גורם לנו. לא נשכח מה הסיפור שאנחנו מספרים בעסק, סיפור מהסגנון שגורם לילדינו ונכדינו לתלות בנו עינים פעורות לרווחה, נוצצות, ובולעות כל מילה. לא פעם ולא פעמיים שמעתי מנהלים בכירים אומרים שהם מחליטים על עשיית עסק או שכירת מועמד לעבודה על פי הברק בעינים.

​הומור בעסקים

יהיו שיגידו שבעסקים אסור שיהיה הומור, עסק זה דבר רציני. יהיו שיגידו שהומור בעסקים אפשרי. אני גורס שהומור בעסקים חיוני. ראשית, אם לא כיף ולא מצחיק רק מרויחים כסף (שזה מאוד חשוב). לתפיסתי העסק פחות טוב ממה שהוא יכול להיות. ההומור והצחוק לא על חשבון הלקוחות, לא מעליב, לא פוגע, ללא פוליטיקה, ללא דת, ללא בדיחות גסות או גזעניות. אל תדאגו, נשארו מספיק נושאים להתלוצץ עליהם. אופטימיות מלווה בהומור ושמחה רק תגדיל את ביצועי העסק.

לחשוב הכנסות

המחשבה שלנו צריכה להיות נתונה בעיקר להגדלת ההכנסות, זה המקום שימשוך את העסק למעלה, העיסוק בהוצאות חשוב ככל שיהיה יהיה במקום שני. בשם הגדלת ההכנסות ננקוט בכל האמצעים החוקיים והמוסריים העומדים לרשותנו: הרחבת מעגלים חברתיים, שכנים, חברים, פייסבוק, אינסטגרם, מרמלדה, אטסי, לינקדין, טוויטר. נזכור שלא להסתתר מאחורי המקלדת, כלומר להישאר רק בעולם הווירטואלי. נייצר פגישות, כנסים, וכל דבר שיכול לעזור לנו. אלו שבתחילת דרכם נרשמו  כעוסק פטור, מן הראוי שיזנחו את אותם גלגלי עזר מגבילים מהר ככל האפשר. יש להירשם כעוסק מורשה ולעלות על מסלול ההמראה. הסכום בו מוגבל עוסק זעיר מהווה מגבלה בתת מודע, מעכב צמיחה.
יותר מידי בעלי עסקים בתחילת דרכם מתענינים בצבע הרכב, כמה כוחות סוס, כמה מהוצאות הרכב מוכרות למס, כמה אנרגיה משקיעים בזה. אני חושב שהמחשבה כולה או מרביתה צריכה להיות מופנית לאיך מגדילים את ההכנסות ואיך לטייב אותן, כלומר, להפוך אותן לרווחיות יותר, ולכאלו שמקבלים את התקבול בגינן מהר ככל האפשר.
כל זאת נעשה תוך כדי חיפוש מתמיד ושיפור היתרון היחסי בתחום העיסוק ונבחן כיצד הוא יכול לשרת אותנו לעינין הגדלת ההכנסות.

לתת שרות יוצא מן הכלל

שירות יוצא מן הכלל כשמו כן הוא, אנחנו נתקלים בו במספר מקומות לא רב לצערי, אך זהו ערך מוסף חיוני וחשוב מאד בעולם העסקי ולעיתים הוא חזות הכל. שירות לא מוכרח להיות משהו גשמי, יכול שזאת תהיה שיחה נוספת, המלצה או כל דבר שלא הובטח מלכתחילה אך בעיקר תשומת הלב והגישה.

עסק – לא על חשבון המשפחה

רגע לפני סיום המאמר, תובנה חשובה מאוד שמגיעה ממרחק של שנים. אגיד זאת בעדינות עד כמה שניתן – עסק יוצא מן הכלל אשר יגרום בסיכומו של דבר לאובדן הקשר עם הקרובים לנו ביותר – כדאי לחשוב שנית אם עסק כזה מתאים לנו. יש לדעת לשלב בין עסק לחיי משפחה. החיים חשובים מכדי להקדיש את כולם לעסק, טוב ככל שיהיה, שיניב רווחים גבוהים ככל שיהיו. הגישה ההוליסטית נכונה גם כאן. שילוב בהרמוניה של עסק, משפחה וכל הסובבים  אותנו. ​


מאמר מאת​: משה הדס רו"ח, יועץ עיסקי ופיננסי​ במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.​

עוד באותו נושא…

פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

מאמר מס' 9 – שיפור חוויית העובדים (Employee Experience)

בשנים האחרונות, ניהול המשאב האנושי בארגונים עבר מהפכה של ממש. אם בעבר נחשב העובד בעיקר כגורם לייצור וכתוצאה ישירה של עלות לעסק, כיום, ארגונים רבים מבינים כי ההון האנושי הוא הנכס היקר ביותר שלהם. מחקרים מראים כי ארגונים המשקיעים בחוויית העובדים (Employee Experience) נהנים משיפור

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

מאמר מס' 8 – מעקב והערכה שוטפת של ביצועים (KPI – Key Performance Indicators)

בכל ארגון, עסק או פרויקט, המטרה היא להשיג יעדים מסוימים, לשפר תהליכים ולהגיע לתוצאות אופטימליות. כדי לוודא שהארגון פועל במסלול הנכון וששום דבר לא מתפספס בדרך, יש צורך בכלים שיאפשרו מעקב והערכה שוטפת של ביצועים. אחד הכלים המרכזיים לכך הוא מדדי הביצוע המרכזיים, הידועים גם

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

מאמר מס' 7 – שימוש בטכנולוגיות מתקדמות

מבוא בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, שילוב טכנולוגיות מתקדמות הפך לחלק בלתי נפרד מהתנהלותם של ארגונים. טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI), מערכות ניהול משאבים ארגוניים (ERP) ומערכות ניהול פרויקטים (Project Management Systems) מאפשרות אופטימיזציה של תהליכים, ניהול נכון של זמן ומשאבים, וייעול הפעילות היומיומית. השימוש

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

מאמר מס' 6 – KAIZEN – שיפור מתמיד

מבוא הגישה היפנית של "קייזן" (Kaizen), שמשמעותה המילולית היא "שיפור מתמיד" (קאי = שינוי, זן = טוב), מתייחסת לתפיסת עולם עסקית שממוקדת בשיפור מתמשך בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בתהליכים עסקיים, בפעילות הייצור או באיכות חיי העובדים. המושג התפתח בתעשייה היפנית לאחר מלחמת העולם

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

מאמר מס' 5 – Six Sigma: השיטה לשיפור תהליכים והפחתת שגיאות בארגונים

מבוא Six Sigma היא מתודולוגיה ניהולית ושיטת שיפור תהליכים שנועדה להפחית פגמים, לשפר את האיכות ולייעל את התהליכים בארגונים. השיטה פותחה בשנות ה-80 על ידי חברת מוטורולה, ולאחר מכן אומצה והורחבה על ידי חברות גדולות כמו ג'נרל אלקטריק. מאז, הפכה Six Sigma לאחת השיטות המובילות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
המומחים של פתרונות

מאמר מס' 4 – שיטת Lean Management

בעולם שבו הסתגלות היא המפתח להישרדות, עסקים חייבים להתפתח כדי לשגשג בתוך הנוף המשתנה ללא הרף של התקדמות טכנולוגית, גלובליזציה והעדפות צרכנים דינמיות. כאשר גאות השינוי שוטפת את התעשיות, אימוץ מתודולוגיות חדשניות הופך לא רק לאופציה אלא הכרח עבור אלה השואפים להישאר בקדמת העקומה. גישה

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק