מחירו של הסולר מורכב מכמה מרכיבים:
- שער בסיס – ע"פ המפורסם באתר בתי הזיקוק – מחיר שונה מחברה לחברה.
- בלו – ע"פ פרסומי משרד האוצר
- הובלה ואשראי – עלות ההובלה של הספק ועלות ימי האשראי שהלקוח מעונין לקבל ( שוטף 60/30 ככול שהשוטף נמוך יותר כך עלות האשראי נמוכה יותר.
- מרווח שיווק – אותו מרווח שחברת הדלק מעוניינת להרוויח על כל ליטר סולר
- מע"מ – נקבע ע"י משרד האוצר.
כיצד נקבע מי לקוח בהנחה ומי לקוח במרווח שיווק:
לקוחות שרוכשים למעלה מ-4,000 ליטר סולר בחודש יש לבחון אפשרות למעבר למרווח שיווק.
כיצד נזהה שהלקוח מקבל סולר במרווח שיווק:
- בכל ראשון לחודש מקבל הלקוח (צריך בכל אופן) את מחיר הסולר אותו הוא ישלם לפי ההסכם עם חברת הדלק.
- כאשר אנחנו נבחן את החשבונית אנו נראה כי ההנחה משתנה מחודש לחודש ואינה קבוע כמו בהתקני תדלוק.
- מחירון הסולר בצוברים שונה ממחירון הסולר בהתקני תדלוק.
כאשר אנו מנהלים משא ומתן במרווח שיווק אנו נדבר בשפה של מחירי נטו ללקוח או ירידה לפרטי מבנה המחיר הקיים/ ההצעה שקבלנו ללא מע"מ.
חשוב מאוד כשאנחנו פונים לספק הקיים/ לספק חדש אנו נציג פניו את המחיר נטו לחודש הנוכחי ולא מחיר לחודש לפני מכיוון שהמחירון שונה מחודש לחודש.

מה מנכ"לים בעולם עושים כדי להקטין הוצאות תפעול ב־15% בשנה?
טכניקות יישומיות לישראל לפי סקטור: תעשייה, שירותים, טכנולוגיה הקטנת הוצאות תפעול בשיעור דו־ספרתי היא יעד שאפתני, אך מנכ"לים רבים ברחבי העולם מצליחים לעמוד בו באופן עקבי. ההצלחה אינה נובעת מקיצוצים רוחביים, אלא ממהלכים שמבוססים על ניתוח נתונים, איחוד תהליכים, הפחתת מורכבות ואימוץ אוטומציה במקומות הנכונים.

שאלון האבחון הפיננסי למנכ״לים – בדיקת מיצוי זכויות, מס והטבות מנהלים
מנכ״לים ובעלי חברות רגילים לנהל תקציבים גדולים, קבלת החלטות אסטרטגיות ומו״מ בסטנדרטים גבוהים. אבל דווקא בתחום הכי אישי ורגיש – המצב הפיננסי של עצמם – רבים מקבלים החלטות “על אוטומט”, או מתעלמים מבדיקות פשוטות שחוסכות סכומים משמעותיים בכל שנה. השילוב בין עומס ניהולי, חוסר מודעות

ניהול רכש חכם: איך להקטין את העלויות בלי לפגוע באיכות
בעולם העסקי התחרותי של ימינו, ניהול רכש חכם הפך מאתגר ליתרון אסטרטגי. המנהלים המובילים כבר מבינים שהדרך לשיפור רווחיות אינה בהכרח בקיצוץ הוצאות אגרסיבי, אלא באופטימיזציה חכמה של תהליכי הרכש. ניהול נכון מאפשר לארגון ליהנות מחיסכון ניכר – מבלי לפגוע באיכות, באמינות או בשביעות רצון

3 מודלים להגדלת רווחיות מיידית – בלי לגייס עוד לקוחות
רוב המנכ"לים והמנהלים מחפשים להגדיל רווחים על ידי שיווק אגרסיבי, הגדלת כוח מכירות או גיוס לקוחות חדשים. אבל האמת? יש דרכים מהירות, מדויקות ויעילות להגדיל רווחיות מבלי להוסיף לקוח אחד חדש. בעידן של תחרות עזה, מחסור בכוח אדם, ושחיקת מחירים – הגדלת רווחיות פנימית היא

תרבות של למידה – איך בונים ארגון שלא מפחד להיכשל ולהשתפר
במציאות ארגונית שמשתנה בקצב מואץ, ארגונים שלא לומדים פשוט מפסיקים להיות רלוונטיים. תרבות של למידה כבר אינה בגדר מותרות אלא תנאי הכרחי להתמודדות עם תחרות, חידושים טכנולוגיים, דרישות לקוחות ואתגרי משבר. ארגון לומד אינו מסתפק בימי עיון ובקורסים – הוא מטמיע למידה בשגרה, בשיח ובקבלת

שיטת "Zero-Based Procurement" – כך חוסכים מיליונים בלי לפגוע באיכות
מבוא בעולם שבו חיסכון בעלויות הפך להכרח אסטרטגי ולא רק מטרה תפעולית, יותר ויותר ארגונים מאמצים את הגישה החדשנית של Zero-Based Procurement – רכש מבוסס אפס. בשונה מהנחות רכש מסורתיות, כאן אין "תקציב אוטומטי" משנה שעברה. כל הוצאה צריכה לעבור הצדקה מהתחלה, ללא קשר למה

מחקר: מה באמת מונע ממנכ"לים לגדול?
מהם באמת החסמים שמונעים ממנכ"לים בישראל לגדול? מבוא מה באמת מונע ממנכ"לים לממש את הפוטנציאל של הארגון שלהם?האם מדובר בעומס יומיומי, ביכולת להנהיג, בהעדר חזון – או שמא בצוות שאינו מגויס או לא נמדד? כדי לענות על השאלות האלו נערך מחקר עומק בקרב 612 מנכ״לים, סמנכ״לים

מה מנכ"לים בישראל יכולים ללמוד מה-OECD ומה-WEF?
העולם העסקי משתנה בקצב מסחרר, ומנהלים בכירים נדרשים לאמץ תובנות גלובליות כדי להישאר תחרותיים בשוק המקומי. ארגונים כמו ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי) ו-WEF (הפורום הכלכלי העולמי) מהווים מקור מרכזי לנתונים, מגמות, וכלי מדיניות שמשפיעים על קבלת החלטות ברמה האסטרטגית. עבור מנכ"ל ישראלי, השאלה

מפת הדרכים לצמיחה עסקית בשנת 2025
תחזיות, כלים וטכניקות לחברות קטנות ובינוניות – איך לזהות מנועי צמיחה פנימיים מבוא בשנת 2025, צמיחה עסקית אינה תוצאה של מזל – אלא תוצאה של בחירות ניהוליות מדויקות, שימוש נכון בנתונים וזיהוי מוקדם של מנועי צמיחה פנימיים. בעידן של שיבושים טכנולוגיים, תחרות מוגברת ושוק עבודה
מאמרים קשורים לנושא.

