מבוטחים רבים ששילמו במשך שנים על ביטוח מגלים בעת צרה שחברת הביטוח לא שם בשבילם. זה מה שאפשר לעשות כשנתקלים בסירוב.
אנחנו רוכשים ביטוח כדי שבעת צרה הוא יכסה את ההוצאות הנלוות לאירוע הביטוחי. אבל לא פעם, למרות ששילמנו על הפוליסה מדי חודש, ברגע האמת חברת הביטוח שלנו מערימה קשיים, מעכבת את התשלום שאנחנו זקוקים לו באופן מיידי, מוכנה לשלם חלקית ולעיתים אף מסרבת לשלם. מקרים רבים של סירוב מגיעים לבתי משפט.
מדד שירות חברות הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מגלה שבביטוחי בריאות שיעור התביעות שזוכות להיענות חיובית מצד החברות הוא 83%; בביטוח תאונות אישיות שיעור התביעות המשולמות הוא 78%; בביטוח אבדן כושר עבודה – 73% ובביטוח סיעוד – רק 72%.
העובדה שאלפי מבוטחים לא מקבלים פיצוי כספי באופן מידי כשהם זקוקים לו היא מקוממת. לעיתים התביעה נפסלת עקב תת סעיף שלא שמתם לב אליו כשחתמתם על רכישת הפוליסה, חריג שלא נכללה בה וכדומה.
מה לעשות כשחברת הביטוח מעכבת תשלום או מסרבת לשלם?
- ודאו שהפוליסה משולמת והיא בתוקף.
- התקשרו לחברת הביטוח ובקשו לקבל העתק מהצעת הביטוח שאתם חתומים עליה.
- בדקו שהצהרת הבריאות ויתר הפרטים שמסרתם כשרכשתם את הפוליסה נכונים.
- בדקו מה סכום הפיצוי על פי הפוליסה והאם הוא מעודכן.
- בקשו לקבל העתק נספח פוליסה רלוונטי מחברת הביטוח. יש לשים לב שהנספח רלוונטי לתאריך רכישת הביטוח.
- שמרו כל ניירת רלוונטית ומסמכים רפואיים (במקרה של ביטוח בריאות או סיעוד).
- התייעצו עם איש מקצוע אובייקטיבי בתחום הביטוח שיעריך את הסיכויים לקבלת פיצוי במקרה שלכם.
מדוע כדאי לפנות לעו"ד במקרים כאלה?
השפה בה משתמשות חברות הביטוח והפנסיה אינה ברורה בהכרח לכל הציבור, ויש להיזהר במיוחד במילוי וחתימה על טפסים שמשמעותם אינה ברורה לכם עד תום.
טיפול לא מקצועי מול חברות ביטוח ופנסיה יכול לגרום נזק שיהיה קשה לתקן. לכן חשוב שההתנהלות שלכם מול חברת הביטוח תיעשה באמצעות מי שמכיר את השפה.
בניגוד לסוכן הביטוח, שמקבל מחברת הביטוח עמלות והוא לא תמיד אובייקטיבי, עו"ד מחוייב רק כלפי טובת הלקוח.
יש מבוטחים שמתייאשים ומוותרים על ההתמודדות מול חברות הביטוח למרות שהם בטוחים שנעשה להם עוול. מנסיוני, חברות הביטוח מתייחסות אחרת לתביעה שמגיעה אליהם באמצעות עו"ד.
התנהלות נכונה ומקצועית באמצעות עורך דין בעל ניסיון מתחום הביטוח יכולה להגדיל את הסיכויים שתקבלו את המגיע לכם מחברת הביטוח.
ואם גם זה לא יצליח, עורך הדין יוכל להילחם עבורכם בצורה מיטבית גם בבית המשפט.
- עו"ד אורי בוים ממשרד עורכי הדין בוים & תומא עוסק בתביעות מול חברות ביטוח.
עוד מאמרים בנושא...
בחינת הוזלה ציוד ומיכון משרדי
ציוד משרדי מהווה מרכיב חשוב וחלק בלתי נפרד מסביבת העבודה. ציוד משרדי הינו חיוני לפעילות השוטפת של העסק ומספק אפשרות להתייעלות וחיסכון בעלויות. מאמרים קשורים לנושא. בחינת כיסוי ביטוח בחינת כיסוי ביטוח לעסקים וחברות מתבצעת על ידי חברות מקצועיות ובעלות מומחיות בתחום. פוליסת ביטוח המעניקה
זכויות עובדים בעת מחלה
עובד בבידוד ? איך משלמים לו? עובד מצוי בימי מחלה האם מותר להודיע לעובד על חופשה ללא תשלום? מאמרים קשורים לנושא. מדריך שמירת זכויות סוציאליות בתקופת חופשה ללא תשלום כל זמן שהעובד מצוי בתקופה של חופשה ללא תשלום נשמרת המסגרת של יחסי עובד מעסיק…. תשלום
הליך שימוע ופיטורי עובד
להלן מספר כללים והנחיות להליך השימוע: נכון להיום מעסיק המעוניין לפטר עובד או להעבירו תפקיד מחויב בקיום הליך השימוע. מאמרים קשורים לנושא. המדריך המלא לביצוע שימוע מהמומחים של פתרונות אפקטיביים זכות השימוע אינה מעוגנת באופן מפורש בחוק או בתקנה, אלא הינה זכות יסוד של עובד
דעו את זכויותיכם – דמי אבטלה בתקופת חופשה ללא תשלום
בנסיבות שנוצרו בעקבות משבר הקורונה, הוחלט על הוצאתך לחופשה ללא תשלום. מאמרים קשורים לנושא. מדריך שמירת זכויות סוציאליות בתקופת חופשה ללא תשלום כל זמן שהעובד מצוי בתקופה של חופשה ללא תשלום נשמרת המסגרת של יחסי עובד מעסיק…. הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת דמי אבטלה השפעת התפשטות
הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת דמי אבטלה
השפעת התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לתקופות בידוד משפיעים על עסקים רבים בישראל, אשר בחלקם הוחלט להוציא חלק מהעובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת), לצמצם אחוזי משרה, לקצץ בשכר ואף לנקוט בהליכי פיטורים. מאמרים קשורים לנושא. תקנות שעת חרום הוראות מיוחדות לעניין ביטוח אבטלה בעקבות
הליסינג התפעולי ממשיך לצנוח גם ב-2019
גם שנת 2019 לא חייכה לענף הליסינג התפעולי. יותר ויותר עובדים וחברות הבינו שהם משלמים מחיר יקר עבור סמל הסטטוס ועברו לאפיקים אחרים, כך עולה מנתוני סקרים שנערכו לאחרונה. מאמרים קשורים לנושא. ליסינג מסלול ליסינג הינו מסלול אטרקטיבי להשכרה של רכב לתקופה ארוכה, באמצעות יצירת
מאמרים קשורים לנושא.