נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

הביטוח מסרב לשלם? כך תתמודדו

מבוטחים רבים ששילמו במשך שנים על ביטוח מגלים בעת צרה שחברת הביטוח לא שם בשבילם. זה מה שאפשר לעשות כשנתקלים בסירוב.

אנחנו רוכשים ביטוח כדי שבעת צרה הוא יכסה את ההוצאות הנלוות לאירוע הביטוחי. אבל לא פעם, למרות ששילמנו על הפוליסה מדי חודש, ברגע האמת חברת הביטוח שלנו מערימה קשיים, מעכבת את התשלום שאנחנו זקוקים לו באופן מיידי, מוכנה לשלם חלקית ולעיתים אף מסרבת לשלם. מקרים רבים של סירוב מגיעים לבתי משפט.

מדד שירות חברות הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מגלה שבביטוחי בריאות שיעור התביעות שזוכות להיענות חיובית מצד החברות הוא 83%; בביטוח תאונות אישיות שיעור התביעות המשולמות הוא 78%; בביטוח אבדן כושר עבודה – 73% ובביטוח סיעוד – רק 72%.

העובדה שאלפי מבוטחים לא מקבלים פיצוי כספי באופן מידי כשהם זקוקים לו היא מקוממת. לעיתים התביעה נפסלת עקב תת סעיף שלא שמתם לב אליו כשחתמתם על רכישת הפוליסה, חריג שלא נכללה בה וכדומה.

מה לעשות כשחברת הביטוח מעכבת תשלום או מסרבת לשלם?

  • ודאו שהפוליסה משולמת והיא בתוקף.
  • התקשרו לחברת הביטוח ובקשו לקבל העתק מהצעת הביטוח שאתם חתומים עליה.
  • בדקו שהצהרת הבריאות ויתר הפרטים שמסרתם כשרכשתם את הפוליסה נכונים.
  • בדקו מה סכום הפיצוי על פי הפוליסה והאם הוא מעודכן.
  • בקשו לקבל העתק נספח פוליסה רלוונטי מחברת הביטוח. יש לשים לב שהנספח רלוונטי לתאריך רכישת הביטוח.
  • שמרו כל ניירת רלוונטית ומסמכים רפואיים (במקרה של ביטוח בריאות או סיעוד).
  • התייעצו עם איש מקצוע אובייקטיבי בתחום הביטוח שיעריך את הסיכויים לקבלת פיצוי במקרה שלכם.


מדוע כדאי לפנות לעו"ד במקרים כאלה?

השפה בה משתמשות חברות הביטוח והפנסיה אינה ברורה בהכרח לכל הציבור, ויש להיזהר במיוחד במילוי וחתימה על טפסים שמשמעותם אינה ברורה לכם עד תום.

טיפול לא מקצועי מול חברות ביטוח ופנסיה יכול לגרום נזק שיהיה קשה לתקן. לכן חשוב שההתנהלות שלכם מול חברת הביטוח תיעשה באמצעות מי שמכיר את השפה. 

בניגוד לסוכן הביטוח, שמקבל מחברת הביטוח עמלות והוא לא תמיד אובייקטיבי, עו"ד מחוייב רק כלפי טובת הלקוח.

יש מבוטחים שמתייאשים ומוותרים על ההתמודדות מול חברות הביטוח למרות שהם בטוחים שנעשה להם עוול. מנסיוני, חברות הביטוח מתייחסות אחרת לתביעה שמגיעה אליהם באמצעות עו"ד.

התנהלות נכונה ומקצועית באמצעות עורך דין בעל ניסיון מתחום הביטוח יכולה להגדיל את הסיכויים שתקבלו את המגיע לכם מחברת הביטוח.

ואם גם זה לא יצליח, עורך הדין יוכל להילחם עבורכם בצורה מיטבית גם בבית המשפט.

  • עו"ד אורי בוים ממשרד עורכי הדין בוים & תומא עוסק בתביעות מול חברות ביטוח.
  •  

פורסם באתר פסק דין

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים
מאמרים

הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת דמי אבטלה

השפעת התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לתקופות בידוד משפיעים על עסקים רבים בישראל, אשר בחלקם הוחלט להוציא חלק מהעובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת), לצמצם אחוזי משרה, לקצץ בשכר ואף לנקוט בהליכי פיטורים. מאמרים קשורים לנושא. תקנות שעת חרום הוראות מיוחדות לעניין ביטוח אבטלה בעקבות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
ליסינג

הליסינג התפעולי ממשיך לצנוח גם ב-2019

גם שנת 2019 לא חייכה לענף הליסינג התפעולי. יותר ויותר עובדים וחברות הבינו שהם משלמים מחיר יקר עבור סמל הסטטוס ועברו לאפיקים אחרים, כך עולה מנתוני סקרים שנערכו לאחרונה. מאמרים קשורים לנושא. חברת הליסינג בהליכי פירוק: האם הפיקדון יוחזר ללקוחות? חברת ליסינג סירבה להחזיר את

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
מאמרים

ניהול חוזים

אחד התחומים החשובים בניהול נכון של עסק הוא ניהול החוזים. בין אם מדובר בניהול חוזים מול ספקים, לקוחות, מספקי שירותים, ועוד חוזה השכירות בבניין, חוזי העסקה וכו׳. מאמרים קשורים לנושא. בקרת התקשרויות – כלי הכרחי לניהול יעיל של חוזים ופרויקטים מבוא בקרת התקשרויות היא נדבך

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
מאמרים

בדיקת חשבוניות ספקים – מה זה?

בכל ארגון ישנם – מגוון ספקים, עשרות חשבוניות,  מאות תחשיבים ובדיקות חודשיות. מאמרים קשורים לנושא. עזר להפיץ חשבוניות פיקטיביות וישלם 29 מיליון שקל למע"מ אחד המעורבים בפרשה חמורה של העלמת מסים ערער על כפל מס שהוטל עליו כעונש על מעשיו, ונדחה. נקבע כי האיש… ניהול ספקים חכם

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
מאמרים

חברת הליסינג בהליכי פירוק: האם הפיקדון יוחזר ללקוחות?

חברת ליסינג סירבה להחזיר את הפיקדון לאחת מלקוחותיה בטענה שהיא מצויה בהליכי פירוק ודרשה מהם להגיש תביעת חוב ככל נושה אחר. מאמרים קשורים לנושא. חברה בהליכי פירוק חויבה להחזיר 224,000 ש' – ביצעה "העדפת נושים אסורה" עסקה מפוקפקת בין 3 חברות שבמרכזה המחאה על סך

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
מאמרים

לא ניהלו יומן נוכחות – ויפצו עובדת ב-123,000 שקל

עובדת זרה שהועסקה במשך 3 שנים בקאנטרי ברמת השרון תפוצה על ידי שתי חברות הניקיון שהעסיקו אותה. עיקר הפיצוי הוא על כ-56 שעות נוספות שביצעה מידי חודש. מאמרים קשורים לנושא. לא ניהלו יומן נוכחות ויפצו עובדת ב 123,000 שקל עובדת זרה שהועסקה במשך 3 שנים

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.