סעיף 1 לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), התשס"ב-2002 (להלן: "החוק") קובע:
"מעסיק ימסור לעובד, לא יאוחר משלושים ימים מהיום שהעובד התחיל לעבוד אצלו, ואם היה העובד נער כהגדרתו בחוק עבודת הנוער, התשי"ג-1953 (להלן – נער) – לא יאוחר משבעה ימים, הודעה בכתב שבה יפרט את תנאי העבודה של העובד לפי הוראות חוק זה (בחוק זה – הודעה על תנאי עבודה)."
סוג עובד: | מועד מסירה: |
עובד לא נער | לא יאוחר מ-30 ימים מיום תחילת העבודה |
עובד נער (מי שטרם מלאו לו 18) | עד 7 ימים מיום תחילת העבודה |
עובד המועסק לפני ה- 21.06.2002 | בתוך 30 ימים מהיום שבו העובד דרש זאת בכתב. |
סעיף 2(ד) לחוק קובע חריג לחובת המעסיק למסירת הודעה לעובד:
"נמסר לעובד הסכם עבודה בכתב שנכללו בו כל העניינים האמורים לפי סעיפים קטנים (א) עד (ג), במועדים האמורים בסעיף 1, יהיה בכך משום מילוי חובתו של המעסיק לפי סעיף 1."
לפיכך, מעסיק אשר ימסור לעובדו הסכם העסקה המפרט את כל תנאי עבודתו בהתאם לתנאים בחוק יעמוד בהתחייבותו למסירת הודעה לעובד.
הודעה על שינוי בתנאי העבודה
סעיף 3 לחוק קובע:
"חל שינוי בתנאי העבודה של העובד כפי שפורטו בהודעה כאמור בסעיף 2, ימסור המעסיק הודעה על כך לעובד בתוך שלושים ימים, ואם היה העובד נער – בתוך שבעה ימים, מהיום שנודע לו על השינוי; …"
החוק קובע בנוסף כי מעסיק לא יהיה מחוייב במסירת הודעה על שינוי בתנאי העסקה של עובד כאשר השינוי נבע מנסיבות שיפורטו להלן:
- שינוי הנובע משינוי בדין
- עדכון מכוח הדין או מכול הסכם של תשלומים שהוא חייב לגביהם מכוח דרגת העובד
- שינוי המופיע בתלוש השכר של העובד
עוד מאמרים
![פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה](https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/07/קבלת-החלטות-300x95.png)
"תסמונת המלט" פענוח חוסר החלטיות בחברה המודרנית
בעולם שבו אפשרויות בחירה שופעות ואפשרויות נמתחות בפנינו אינסוף, האדם המודרני מתמודד עם סבל מוזר שנראה כרודף את ההחלטות שלנו – תסמונת המלט. ממש כמו
![פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה](https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/07/איפכא-מסתברא-300x95.png)
אנטגוניזם מקצועי חיובי בקבלת החלטות: התגברות על הטיות קוגניטיביות
ברשת הסבוכה של קבלת החלטות, המוח שלנו מתמודד עם מספר עצום של הטיות קוגניטיביות, ולעתים קרובות מוביל אותנו שולל מבחירות רציונליות. עם זאת, בתוך המבוך
![פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה](https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/07/QMS-300x95.png)
בקרת איכות בארגונים – יישום QMS
הבנת המהות של מערכת ניהול איכות (QMS) מערכת ניהול איכות (QMS) היא קבוצה של מדיניות, תהליכים ונהלים המיושמים על ידי ארגון כדי להבטיח שהמוצרים או
![פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה](https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/07/USP-300x95.png)
הבנת המהות של USP – מה מייחד אותך?
על מנת לשלוט בהצעת המכירה הייחודית שלך (USP), חיוני להבין תחילה את המהות שלה ומה מבדיל אותך מהמתחרים שלך. ה-USP שלך הוא מסר הליבה שמגדיר
![פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה](https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/07/סטוריטלינג-300x95.png)
מה זה סטוריטלינג?
בעולם מוצף במידע ובטווחי תשומת לב חולפים, הכוח של סיפור סיפורים הופיע ככלי רב עוצמה לעסקים לרתק את הקהל שלהם. יצירת נרטיב משכנע אינו קשור
![פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה](https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/07/מיתוג-300x95.png)
מיתוג עסקי
הפסיכולוגיה של המיתוג: הבנת המוח הצרכני מיתוג אינו רק יצירת לוגו או סלוגן קליט; זה הרבה יותר מזה. זה נוגע לפסיכולוגיה של המוח הצרכני, משפיע
מאמרים קשורים לנושא.