מחירו של הסולר מורכב מכמה מרכיבים:
- שער בסיס – ע"פ המפורסם באתר בתי הזיקוק – מחיר שונה מחברה לחברה.
- בלו – ע"פ פרסומי משרד האוצר
- הובלה ואשראי – עלות ההובלה של הספק ועלות ימי האשראי שהלקוח מעונין לקבל ( שוטף 60/30 ככול שהשוטף נמוך יותר כך עלות האשראי נמוכה יותר.
- מרווח שיווק – אותו מרווח שחברת הדלק מעוניינת להרוויח על כל ליטר סולר
- מע"מ – נקבע ע"י משרד האוצר.
כיצד נקבע מי לקוח בהנחה ומי לקוח במרווח שיווק:
לקוחות שרוכשים למעלה מ-4,000 ליטר סולר בחודש יש לבחון אפשרות למעבר למרווח שיווק.
כיצד נזהה שהלקוח מקבל סולר במרווח שיווק:
- בכל ראשון לחודש מקבל הלקוח (צריך בכל אופן) את מחיר הסולר אותו הוא ישלם לפי ההסכם עם חברת הדלק.
- כאשר אנחנו נבחן את החשבונית אנו נראה כי ההנחה משתנה מחודש לחודש ואינה קבוע כמו בהתקני תדלוק.
- מחירון הסולר בצוברים שונה ממחירון הסולר בהתקני תדלוק.
כאשר אנו מנהלים משא ומתן במרווח שיווק אנו נדבר בשפה של מחירי נטו ללקוח או ירידה לפרטי מבנה המחיר הקיים/ ההצעה שקבלנו ללא מע"מ.
חשוב מאוד כשאנחנו פונים לספק הקיים/ לספק חדש אנו נציג פניו את המחיר נטו לחודש הנוכחי ולא מחיר לחודש לפני מכיוון שהמחירון שונה מחודש לחודש.


איך ניתן להשיג משקיע בעסק? למה צריך משקיע לעסק?
בעולם העסקים, הרעיון של אבטחת משקיע נתפס לעתים קרובות כמחליף משחק. זה כמו שיש לך נשק סודי בשרוול, מוכן להניע את העסק שלך לגבהים חדשים. אבל מה בעצם כוחם של משקיעים, ולמה העסק שלך צריך אחד כזה? דמיינו את זה: יש לכם רעיון עסקי מבריק


השיטה לחסכון Cost Effective
האם אתה מחפש שיטה מוכחת לחסוך בהוצאות התפעול של הארגון שלך? אל תחפש עוד! שיטה פורצת הדרך להצלחה – Cost Effective זה לא סוד שארגונים שואפים להשיג חיסכון בעלויות בתחומי תפעול ואדמיניסטרציה שאינם חלק מתחומי הליבה העסקיים המרכזיים שלהם. אחרי הכל, כל שקל שנחסך יכול להיות


הגדלת הכנסות ושיפור הרווחיות – שיווק ומכירות בהובלת המנכ"ל
תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו.תרבות הצריכה והקנייה מושפעת באופן דרמטי ממרכיבים שונים, כגון מצב המשק, מגיפה (קורונה), החלטות ממשלה, התנהלות הצרכן, שינויים בהרגלי הצריכה, מגמות וטרנדים ומתחרים בשוק. שווקים שבעבר היו שמרניים


המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד, אנו מקבלים לחצים מוגברים, חוסר שינה, תחושת שחיקה ובדידות. תפקיד המנכ"ל נחשב לתפקיד הבכיר ביותר בארגון, ופסגה להתקדמות אישית ומקצועית אבל…


אקטואליה – ניהול בזמן משבר
תוכן עניינים אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו המשבר כמנהלים? אתגר הגמישות הארגונית במהלך השינויים התכופים למדנו את חשיבות הגמישות הארגונית: גמישות בניהול המשאב האנושי בהתאמה לצרכים – הגדרת שעות העבודה ותפקידי העובד מבלי להתקבע בהגדרות ונהלים שאין להם תכלית, יחד עם שמירה על כבוד


זקוק לצי רכב בעסק? כך תחסוך הרבה כסף
תוכן עניינים בחירה בחברת ליסינג לציי רכב כרוכה בלא מעט קשיים. איך תדע איזה סוג רכב צריך העובד שלך? מהי עסקת "מיניליס" ואיפה באמת אפשר לצמצם עלויות? עיסקת ליסינג היא עיסקה מורכבת, לרוב ארוכת טווח, שעלולה להסתיר בחוזה עליו חותם הלקוח לא מעט מלכודות. במקרים


מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ
תוכן עניינים מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ – מנכ"ל נצל את הטבות המס שלך!!! כל עסק ועוסק משלמים מיסים על הכנסותיהם. שלושת הגופים אליהם משלמים מיסים בישראל מס הכנסה ביטוח לאומי מע"מ (מס ערך מוסף) מה זה בעצם הוצאות מוכרות ולמה


שינוי תפקידים בארגון – מעבר להתייעלות ולצמיחה
תוכן עניינים כשחושבים על התייעלות התפיסה באופן טבעי היא של קיצוץ, הורדה, הפחתה וכדומה. מנהלים שרואים צעד אחד קדימה בוחנים את תהליכי ההתייעלות בפרספקטיבה רחבה יותר. מהי בעצם מטרת ההתייעלות? המטרה היא צמיחת הארגון והצלחתו הכלכלית לאורך זמן. מכאן נובע שעובד שצבר בארגון ידע, מיומנות


התמריץ שממריץ
תוכן עניינים התמריץ שממריץ – מה אנחנו רוצים? (פרק1) הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו. בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או
מאמרים קשורים לנושא.