רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » בלוג » שינוי תפקידי – כלי אפקטיבי ומחויב המציאות להתאמת המשאב האנושי לצרכים

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

שינוי תפקידי – כלי אפקטיבי ומחויב המציאות להתאמת המשאב האנושי לצרכים

כשחושבים במונחים של התייעלות באופן טבעי התפיסה היא של קיצוץ, הורדה, הפחתה וכדומה.

מנהלים שרואים צעד קדימה בוחנים את תהליכי ההתייעלות בפרספקטיבה רחבה יותר.

מהי בעצם המטרה?

המטרה היא צמיחת הארגון והצלחתו הכלכלית לאורך זמן.

נובע ממטרה זו שעובד שצבר בארגון ידע, מיומנות ויכולת שווה ערך רב.

עולה השאלה, כיצד בימים של צמצום והסתגלות ניתן לשמור על ההון האנושי בד בבד עם תהליכי התייעלות הכרחיים?

כיצד נכוון את תהליכי ההתייעלות להצלחתו העתידית של הארגון ולא רק בראייה לטווח קצר?

אחד הכלים הניהוליים החזקים שמאפשר חשיבה כזו הינו שינוי תפקידי

במסגרת תהליך זה אנו נבחן כיצד ניתן לשמר הון אנושי ועובדים בעלי יכולת שהגדרת תפקידם ופעולותיהם אינם מתאימים לצרכים הנוכחיים של הארגון?

להלן התהליכים המומלצים:

  1. מכירות, מכירות, מכירות – עובדים שחוו את התהליך התפעולי בארגון מבינים את המוצר והשירות מבפנים, פעמים רבות הם המתאימים ביותר לעבות את מערך המכירות במיוחד אם מזהים אצלהם יכולות של תקשורת בינאישית וחשיבה מסחרית.
    הכשרה של איש מכירות שמסוגל למכור את המוצר והארגון לוקחת זמן רב עד שהוא מגיע למצב של רווחיות בפעולתו וכאן יש הזדמנות להצלחה מהירה וללא עלות נוספת של גיוס תוך שימור ההון האנושי והלכידות
  2. הרחבת אחריות – באופן טבעי ככל שהאחריות בתפקיד גדלה גם עוצמתו גדלה.
    זו ההזדמנות לאור השינויים וההתייעלות לרכז יותר אחריות אצל העובדים החשובים והגדיל את עוצמתם והשפעתם החיובית על התהליך
  3. מעבר מבק אופיס לשירות – פעמים רבות עובד שנמצא בבק אופיס מפתח תשוקה ומוטיבציה לפעול ישירות מול הלקוח.
    הצפייה מבחוץ לתהליך השרותי מעניקה לעובד תובנות וידע מקצועי שמאשרות לו לחזק את השירות ללקוח ולהיות אישי יותר, מקצועי יותר וממוקד
  4. שינוי אזור טריטוריאלי –יש עובדים ותיקים שזקוקים מידי פעם שינוי וריענון.
    מכיוון שעבודה לא שינוי גורמת פעמים רבות לעייפות וסטגנציה זו הזדמנות לבצע שינוי טריטוריאלי –לשנות אזור, להרחיב אזור, להוסיף מגזרים ולאפשר לעובד לחוות ריענון וחדשנות שיביאו לידי ביטוי את יכולותיו.
  5. מניהול לביצוע – החוק הפיטרי מגדיר מצב בו עובד מצליח מקודם עד לנקודה בה הוא מגיע לקצה יכולותיו ואז מתפקד באופן שאינו מיטבי.
    פעמים רבות קידום עובד לתפקיד ניהולי שהוכח כשגוי מהווה צעד שקשה לחזור ממנו והופך עובד טוב למנהל בינוני.
    שינויים של התייעלות מהווים הזדמנות מצוינת להתאמה מחודשת. לעיתים העובד עצמו ישמח על השינוי כי לא תמיד תהיה לו העוצמה הפנימית והיכולת להציב את המראה לעצמו
  6. חניכה – פעמים רבות הידע הארגוני הולך לאיבוד כי העובדים המקצועיים אינם מקבלים תבנית מסודרת להעברתו לאחרים.
    בניית מסגרת חניכתית תאפשר לעובד המקצועי לבטא את הידע שלו ויכולתו וללמד את האחרים.
    הכרה במנהיגות המקצועית בארגון ועידודה מאפשרים מיצוי טוב יותר של הפוטנציאל של עובדים אלה.
  7. שינוי מרכיבי התפקיד – יש פעמים שנדרש מבט אחר על התפקיד. למשל אם אנו מצפים מטכנאי שירות גם לשווק מוצרים.
    מבט רחב יותר ושינוי מספר מרכיבים יכול להפוך תפקיד להיות מרכזי בציר הפעילות של הארגון

כיצד נבצע את השינוי?

  • נבין ששינוי לעיתים קשה לעובד במיוחד אם הוא כולל שינוי הרגלים או מיומנויות. על כן ניקח בחשבון תקופה ראשונית של הסתגלות, אי וודאות, תאום ציפיות, חוסר ביטחון, וצורך בהטמעה חוזרת
  • נבצע תהליכי הדרכה וחניכה צמודים בשלב הראשון
  • נלווה את התהליך ביעדים ובכימות (שמאפשרים הצלחה)
  • נטמיע את המהלך בשלבים
  • נבקש משוב על התהליך מהעובד ונאזין לצרכיו בתוך התהליך
  • נבצע התאמות בתמריצים כולל הגנה על שכרו לטווח ראשוני
  • נפרסם את ההצלחות הראשוניות בתוך הארגון
  • נבצע שיחות העצמה לעובד

אנו נמצאים בעידן של הזדמנויות, מיצוי פוטנציאל היכולות של העובד  ועידודו להתפתח ולהשתנות עם המציאות המשתנה.

עוד מאמרים...

פתרונות אפקטיביים
פתרונות רכש

בקרת הסכמים – כלי מרכזי לשיפור הארגון

מבוא בקרת הסכמים והתקשרויות בארגון היא פעילות חשובה לשמור על תפעולית, לשפר את תנאי ההסכמים ולחזק את הבקרה הכלכלית על פעילות הארגון. על ידי בדיקת שוטפת ואישור מחדש של הסכמים, הארגון יכול לזהות בעיות, לשפר את התנאים המסחריים ולוודא שהוא פועל בתנאים התחרותיים ביותר בשוק.

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות רכש

בקרת התקשרויות – כלי הכרחי לניהול יעיל של חוזים ופרויקטים

מבוא בקרת התקשרויות היא נדבך מרכזי במימוש פרויקטים מורכבים. באמצעות תהליכים מבוקרים ומוגדרים היטב, ניתן לקבוע עמידה בתנאי החוזה, למנוע חריגות ולשמור על יציבות כלכלית ותפעולית. חשיבות הבקרה מתבטאת בכל שלב, החל משלב תכנון הפרויקט ועד לסגירת החשבון הסופי, תוך שמירה על עקרונות של שקיפות,

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות לרואי חשבון ויועצי מס

ניהול סיכונים עבור רואי חשבון: איך לשמור על מקצועיות והגנה משפטית

מבוא רואי חשבון מתמודדים עם מגוון אתגרים לעבודה. במתן שירותים פיננסיים, כל טעות קטנה עלולה לגרור השלכות משמעותיות – הן מבחינת האחריות המשפטית והן מבחינת המוניטין מקצועי. לכן, ניהול סיכונים הוא נדבך קריטי שמסייע לפעילות מקצועית, תקינה ובטוחה. ניהול סיכונים אפקטיבי כולל שלושה מרכיבים עיקריים:

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות לרואי חשבון ויועצי מס

שיתוף פעולה עם יועצים חיצוניים: איך למנף מומחיות חיצונית להצלחה ארגונית

מבוא בעולם העסקים המודרני, הארגונים יכולים להתמודד עם מגוון רחב של משימות מורכבות שדורשות מומחיות גבוהה וידע מעמיק בתחומים שונים. אחד הפתרונות האפקטיביים הוא שיתוף פעולה עם יועצים חיצוניים, הספקים ערך מוסף ומביאים עימם ידע ויחודיים ייחודיים. יועצים חיצוניים, שונים יועצי מס, מומחים פיננסיים או

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות לרואי חשבון ויועצי מס

חדשנות טכנולוגית במשרד רואי החשבון: כלים שחייבים להכיר

רואי החשבון ויועצי מס נמצאים בלב העולם פיננסי, וכיום, יותר מתמיד, משחקת תפקיד מרכזי בייעול עבודתם. הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים מאפשרים אוטומציה של תהליכים, ניתוח נתונים מורכב ובקרה מדויקת על מערכות מס, זאת תוך צמצום טעויות אנוש ושיפור המהירות והבקשה של שירותים המוצעים. מאמר זה מעורר

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

יישום חיסכון בעלויות בארגון: השיטות המתקדמות לבקרה חשבונאית והפחתת הוצאות

מבוא חיסכון בעלויות בארגונים הפך לאסטרטגיה מרכזית בתהליכי ניהול תפעוליים וחשבונאיים בעידן של תחרות גוברת ודרישות שוק מחמירות. אחת הדרכים המשמעותיות שבהן ארגונים יכולים להשיג חיסכון זה היא באמצעות בקרה חשבונאית ובחינה שיטתית של עלויות בתחומי התפעול והמנהלה – תחומים שאינם מהווים את ליבת העסק

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק