עסקים בעלי ציי רכב גדולים חייבים לניהולם בצורה המיטבית. במקרים רבים, יש קצין רכב הדואג לתפעול השוטף. ראשית, יש לקבל החלטה על הרכב הנדרש ועל שיטת המימון שלו.
רבים פונים למסלול הליסינג המימוני או התפעולי. ליסינג תפעולי משמעותו שהחברה משלמת חלק מערך הרכב, ובנוסף, תשלם חודשי המורכב מהחזר קרן וריבית ותוספת עבור טיפולים, תחזוקה וכדומה.
העסקה היא ל 3 שנים ולאחריה ניתן להחליף את הרכב באחר, או לשלם מלוא תמורתו הנותרת ולרכשו.
שיטה זאת נעשית כדי לא לרכוש את הרכבים ולהכביד על תזרים המזומנים.
ניתן לרכוש אותם גם עם הלוואות, והשיקולים לשיטת המימון תלויים בתנאים הניתנים.

ניהול עצמאי
חברה יכולה לנקוט בגישה השמרנית. כלומר, ליסינג מימוני או רכישה עצמאית כאשר גם רכב יד 2 או רכב במצב טוב מחברת ליסינג באה בחשבון.
השוק, לרוב, מוצף ברכבים רבים במחירים נוחים, וידוע כי רכב מאבד רבות מערכו בשנים הראשונות. כאשר פונים לדרך זאת, ניתן לנהל עצמאית והיטב את כל התחזוקה והטיפולים במוסכים נבחרים, לרכוש פוליסות ביטוח מוזלות ועוד.
קביעת נהלים נוספת יכולה להיות בנושא של נסיעה בכבישי אגרה. משאיות הובלה יכולות, לדוגמא, לנסוע לפנות בוקר, לנצל את הכבישים הריקים ולהימנע מנסיעה בכבישי אגרה.
החיסכון המצטבר יכול להיות אדיר. כך, גם לגבי אי שימוש במתחמי חנייה יקרים.
ייעוץ חיצוני
נהלי בדיקות קבועות על בסיס חודשי נדרשות ובמהלכן ניתן לבדוק כל רכב לגופו. תכנון עתידי לרכישת רכבים נוספים או להחלפת אחרים חייב להיעשות בשיקול דעת ורק בעת הצורך ועוד.
כל עסק יכול להכין תכנית חיסכון באופן עצמאי, אבל במקרים רבים, עדיף לבקש שירות חיצוני בתחום חשוב זה. יש לכך שתי סיבות חשובות מאוד.
האחת היא, שיועץ מסתכל על העסק ונתוניו ממבט חיצוני ולא חשוף לכל מיני נושאים רגשיים. כמו למשל, ספק יקר שיש אליו קשר רגשי.
יתרון אדיר שלו הוא שהוא מתמחה בתחום ומכיר את כל השוק לעומק ויודע היכן ניתן לקבל שירות מעולה במחירים טובים מאוד.
מומלץ לפנות לחברת "פתרונות אפקטיביים" לקבלת ייעוץ ושירות.
עוד מאמרים בנושא...

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים

שיטת 70/30 לניהול משאבים: כיצד לתעדף השקעות מול קיצוצים באופן אפקטיבי
מבוא בעשור האחרון מתמודדים מנכ״לים ומנהלי כספים עם לחץ כפול: מצד אחד הצורך להגדיל הכנסות באמצעות השקעות בחדשנות, ומצד אחר דרישה מתמדת לצמצום הוצאות תפעוליות לשם שמירה על רווחיות ותזרים חיובי. שיטת 70/30 מספקת מסגרת אסטרטגית גמישה לאיזון בין שני הכוחות הללו באמצעות כללי אצבע
מאמרים קשורים לנושא.