חיסכון בעלויות הינו שירות מקצועי המיועד לעסקים, חברות וארגונים המעוניינים לבחון מקרוב את מכלול ההוצאות השוטפות עימן הם מתמודדים ובדרך זו להטמיע אסטרטגיות חיסכון במגוון רחב של תחומים שכל אחד מהווה סעיף הוצאה נפרד בעלויות הניהול והתפעול.
תחומים בהם ניתן להטמיע אסטרטגיות חיסכון בעלויות
חיסכון בעלויות התפעול של בית העסק, מתאפשר בכל אחד מהתחומים הרלוונטיים לפעילותו של בית העסק, החל מתחום התקשורת והתחבורה, דרך תחומי האנרגיה, החשמל והפיננסים ועד לתחום השירותים כגון: שירותי מזון והסעדה, שירותי מיכון משרדי, שירותי ניקיון ואחזקה וכדומה. המגוון הרחב של התחומים בהם ניתן להוביל לחיסכון ישיר בעלויות השוטפות, מאפשר לבעלי החברה, הארגון או בית העסק, לצמצם באופן משמעותי את היקף ההוצאות השוטפות ובכך למעשה להגדיל את שורת הרווח הנקי.

חיסכון בעלויות בתחומים שונים – כיצד?
על מנת להוביל לחיסכון מצטבר ומתמשך בעלויות של כל אחד מהתחומים השונים הרלוונטיים לתפעול בית העסק, החברה או הארגון, נדרשת פעולת בקרה מקדימה במסגרתה נבחנות ההוצאות השונות הנלוות לכל תחום ותחום באופן פרטני, כאשר מטרתה של פעולת הבקרה היא לבחון את צרכיו הנקודתיים של בית העסק בכל תחום ותחום וכפועל יוצא מכך להציג בפניו חלופות ואלטרנטיבות אשר יובילו לחיסכון המיוחל בעלויות.
בין יתר התחומים שלגביהם מיושמת פעולות הבקרה ניתן למצוא:
- תקשורת – כל ההוצאות הנלוות לצרכי התקשורת של בית העסק מטלפונים סלולאריים ועד תחזוקת IT וכדומה.
- חשמל – כל ההוצאות הנלוות לצריכת החשמל בבית העסק
- תחבורה, אנרגיה וליסינג- כל ההוצאות הנלוות לאמצעי הניידות של בית העסק (אחזקת רכבים, התקני דלק וכדומה)
- מיכון משרדי – כל ההוצאות הנלוות לרכישה, תחזוקה ותפעול של ציוד מיכון משרדי
- שירותי שמירה וניקיון – כל ההוצאות הנלוות לצרכי התחזוקה השוטפת של בית העסק
- שירותי מזון והסעדה- כל ההוצאות הנלוות לסבסוד ארוחות לעובדים וכדומה
- ביטוח – כל ההוצאות הנלוות למטרות כיסוי ביטוחי
- מדיה ופרסום – כל ההוצאות הנלוות לתפעול מערכי פרסום ושיווק בבית העסק
וזאת לצד תחומים נוספים כגון: מיסים עירוניים, שילוח מקומי ובינלאומי, פיננסים ובקרת שכר.

מפת הדרכים לצמיחה עסקית בשנת 2025
תחזיות, כלים וטכניקות לחברות קטנות ובינוניות – איך לזהות מנועי צמיחה פנימיים מבוא בשנת 2025, צמיחה עסקית אינה תוצאה של מזל – אלא תוצאה של בחירות ניהוליות מדויקות, שימוש נכון בנתונים וזיהוי מוקדם של מנועי צמיחה פנימיים. בעידן של שיבושים טכנולוגיים, תחרות מוגברת ושוק עבודה

המעבר מניהול מבוסס תחושות לניהול מבוסס נתונים
דאטה כמנוע אסטרטגי – איך למנף מידע לקבלת החלטות ניהוליות חכמות מבוא ניהול טוב היה לאורך ההיסטוריה עניין של אינטואיציה, ניסיון, חוכמת רחוב וקבלת החלטות על סמך תחושת בטן. אך בעידן הדיגיטלי, שבו כל פעולה ארגונית מייצרת נתונים, העולם עובר מהפכה – המעבר מניהול מבוסס

מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם
מאמרים קשורים לנושא.