רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » שאלות & תשובות

שאלות & תשובות

המיסים העירונים אותם משלמים בעלי עסקים נאמדים במיליוני שקלים מדי שנה, כאשר גובה הארנונה משתנה בהתאם לתחום הפעילות.

כידוע, במרכז הארץ ובייחוד בעיר תל אביב גובה הארנונה נחשב ליקר בישראל, והוא מהווה הוצאה משמעותית אשר מכבידה מאוד על בעלי עסקים.

ישנם לא מעט מקרים בהם בעלי עסקים משלמים ארנונה גבוהה יותר מכפי שהיו אמורים לשלם, וזאת כתוצאה מטעות בחישוב שטח הנכס, אזור, השימוש ותחום העיסוק וכן סוג המבנה בו מצוי הנכס. מדובר בארבעה פרמטרים אשר קובעים את גובה הארנונה, ולכן חשוב מאוד ליצור קשר עם חברה מקצועית אשר מתמחה בבדיקת תשלום הארנונה לצורך התמקחות עם הרשות המקומית לגבי גובה התשלום, ולעיתים גם קבלת החזר כספי אשר ניתן באמצעות ערכאות משפטיות, לאור תשלום ארנונה שגוי.

חיסכון בעלויות לעסקים, חברות וארגונים הינו תהליך בקרה המיושם על ידי חברות חיצוניות העוסקות ומתמחות במתן פתרונות אפקטיביים לצרכי חיסכון בעלויות.

תהליך זה מיושם באמצעות שקלול נתונים ודו"חות שונים המשקפים את מצבו הפיננסי של בית העסק, וזאת לצד בחינת ההתנהלות העסקית במספר מישורים הכוללים בין היתר את המישור החשבונאי ואת המישור המסחרי.

בהיבט החשבונאי, תהליך הבקרה למטרות חיסכון בעלויות, משלב בדיקה של החיובים בפועל, איתור חיובים חריגים וכדומה, כאשר בהיבט המסחרי, תהליך הבקרה כולל בתוכו ניהול מעקב אחר התמורות בבית העסק.

מכלול הפעולות המיושמות בתהליכי הבקרה המשמשים למטרות הטמעתן של אסטרטגיות חיסכון שונות המותאמות לאופיו וגודלו של בית העסק.

חיסכון בעלויות לעסקים הינו הליך בקרה מקצועי המיועד לצרכי בחינה מדוקדקת של מכלול ההוצאות המאפיינות את בית העסק.

תהליכי הבקרה משמשים למטרות הטמעת אסטרטגיות חיסכון בבית העסק, דבר המוביל לצמצום אפקטיבי בעלויות הניהול והתפעול לאורך זמן ובכך למעשה להגדיל את המספרים המופיעים בשורת הרווח הנקי של בית העסק.

אז איך אפשר לחסוך בעלויות התפעול של העסק שלכם? חיסכון בעלויות דורש מתן תשומת לב ייחודית לכל תהליכי העבודה בעסק ולכל ההתנהלות הכספית שלו.

אם אנחנו רוצים לחסוך בעלויות התפעול של העסק שלנו אנחנו צריכים לדעת קודם כל איך אנחנו עובדים והאם אנחנו עובדים נכון או לא. חברה חיצונית תוכל לבקר יותר טוב ובאופן אובייקטיבי את העסק שלנו כך שהיא תוכל להצביע על כשלים ועל התנהלות לא נכונה.

התנהלות עסקית נכונה חייבת לכלול תהליכי עבודה שקופים וברורים והקפדה עליהם תוכל לאפשר לנו להגיע לחיסכון משמעותי בעלויות התפעול והניהול של העסק שלנו.

שכר העבודה מהווה חלק משמעותי מההוצאות להן נדרש כל בית עסק בכל סדר גודל.

ולכן, קיימת חשיבות רבה לקיומה של בקרת שכר חיצונית באמצעותה ניתן לייעל את תחום השכר ולהפחית עלויות שכר מיותרות שמקורן בטעויות ו/או דיווחי נוכחות מוטעים המועברים למערכות האחראיות על הנפקת תלושי שכר לעובדים.

חשוב לציין שתחום בקרת השכר הינו דו-קוטבי, והוא מיועד גם לבעלי עסקים, חברות וארגונים המעוניינים לייעל את נושא השכר וגם לציבור המועסקים (שכירים) המעוניינים לבצע בדיקות שונות בנוגע לשכר עבודתם.

בקרת שכר הינו תחום שירות מקצועי המיושם על ידי חברות מובילות בתחום המספקות מענה מקצועי ומורחב בתחום השכר.

שירותיהן של חברות אלו, מסייע לבעלי עסקים, בעלי חברות וארגונים, לפעול בדרך המיטיבה ביותר בכל הנוגע לתחום השכר וניהול המשאב האנושי, וכל זאת תוך צמצום החשיפה לתביעות משפטיות בנושא שכר והגדלת שורת הרווח.

שירותי בקרת שכר לעסקים, חברות וארגונים

בקרת שכר הוא למעשה הליך בקרה המיושם משלב קליטת העובד/ת למקום העבודה ועד לשלבי הכנת תשתית ליצירתם והנפקתם של דו"חות ניהוליים חודשיים המאפשרים למעשה בקרה על שכר העובדים.

הליך זה משלב בתוכו פעולות בקרה שונות כגון: בדיקת תלושי שכר, ביצוע התאמות בכרטיסי הדיווח של העובדים, בדיקת הפרשות למטרות פנסיוניות (קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים) על פי הנדרש בחוק ופעולות בקרה נוספות באמצעותן ניתן לייעל את תחום השכר ועבודתו של חשב השכר בחברה/ארגון.

בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים, חברות וארגונים, מסתייעים בשירותי בקרת שכר חיצוניים המיושמים על ידי חברות מובילות בתחום, וזאת לנוכח היקף התביעות הנידונות בענייני שכר בבתי הדין לעבודה ברחבי הארץ.

באמצעות שירותי בקרת שכר חיצונית, גם אתם תוכלו לייעל את נושא השכר בחברתכם ולהימנע מתביעות משפטיות מצד העובדים בכל הנוגע לענייני השכר.

שירותי שכר לציבור השכירים
בקרת שכר הינו שירות המוצע גם לציבור המועסקים (שכירים) באמצעות שירותי בדיקה שונים כגון: בדיקת פיצויי פיטורים, בדיקת תלושי שכר, בדיקת גמר חשבון עם סיום ההעסקה במקום העבודה ובדיקות בנוגע לזכאות העובד לקבלת החזרי מס לשכירים מטעם רשויות המס.

חברת פתרונות אפקטיביים היא חברה מקצועית ואמינה מאוד. החברה מתמחה במתן הפתרונות הכי טובים לקהל לקוחותיה.

הקוד האתי של הפתרונות הוא מקצועי ואיכותי מאוד והוא שם את האתיקה המקצועית לפני הכול ואת הצלחת הלקוח בראש ובראשונה בהתאם לחוק.

החברה פועלת באופן מסורי ללא ניגודי עניינים ותוך שמירה על האינטרסים האישיים והמקצועיים של כל לקוח ולקוח שהיא מייצגת. החברה מתמחה בחיסכון עלויות התפעול של העסקים של הלקוחות שלה. בעזרת החברה כל עסק יכול לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים מעלויות התפעול שלו. אם אתם רוצים לחסוך ולחתוך את עלויות הניהול השוטף של העסק שלכם אז אנחנו נשמח לעזור לכם ואנחנו מומחים בכך.

אודות חברת פתרונות אפקטיביים

חברת פתרונות אפקטיביים מקפידה לעמוד בחוקי המדינה ובחוק הבינלאומי. החברה פועלת בשקיפות רבה ואמינות גדולה מאוד.

החברה מקפידה לעבוד באופן יעיל ומהיר תוך טיפול ענייני בכל עסקי הלקוחות שלנו בכל תחום בהם הם מעוניינים בכך. החברה מתמחה בחיסכון עלויות התפעול של עסקים. החברה מתמחה בחיסכון עלויות התפעול של עסקים כולל בחשבונות החשמל, הליסינג, המים, הארנונה וכל החשבונות השוטפים שיש לכל עסק. החברה עושה זאת במקצועיות רבה ורצינות והיא מתמחה בקיצוץ העלויות של כל עסק ועסק באופן מרוכז ואיכותי.

יתרונות של חברת פתרונות אפקטיביים

לחברת פתרונות אפקטיביים יש יתרונות רבים על פני המתחרות שלה בשוק. החברה מקפידה לעבוד באמינות גבוה מאוד ושמירה על כל כללי האתיקה המחמירים ביותר.

הבחירה לשכור את שירות החברה שלנו תטיב עם כל לקוח ולקוח ותאפשר לו להצליח יותר בתחום העיסוק שלו. החברה מתמחה בחיסכון עלויות הניהול של העסק שלך. על ידי ארגון נכון של החשבונות שלכם וחישוב מרוכז של העלויות אנחנו יכולים לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

המטרה המרכזית שלנו היא חיסכון כספי גדול ומשמעותי לעסקים שהם הלקוחות שלנו בין אם מדובר בעסקים קטנים או בעסקים גדולים. אנו מתמחים בחיסכון יעיל ומשמעותי בעלויות העיקריות של העסק מחשבוניות ספקים ועד חשבון החשמל או חשבונות אחרים של העסק שמכבדים עליו מאוד.

בכל ארגון ישנם – מגוון ספקים, עשרות חשבוניות,  מאות תחשיבים ובדיקות חודשיות.

לא תמיד קל לעקוב אחר כל החשבוניות והקבלות של העסק ולכן הבחירה לבדוק את ספרי החשבונות בעזרת חברה מקצועית יכולה לסייע לנו. יש חברות מקצועיות המציעות שירות של בדיקת חשבוניות ספקים. שירות זה כולל בדיקה של החשבוניות על ידי מערכת ממוחשבת ייעודית באופן יסודי ומקצועי מאוד בהתאם לחוקי המס. באמצעות בדיקה זאת יכול להיות לנו נוח יותר לנהל את העסק שלנו ואנחנו יכולים להיות בטוחים יותר שהעסק שלנו מתנהל באופן הטוב ביותר מבחינה חשבונאית.

מה אנו מעמידים לרשותך?

  1. ניסיון – שנים של התמחויות מגוונות בתחומי הסחר והשירות.
  2. מקצועיות – צוות מיומן בעל ידע מקצועי מעמיק הקשוב תמידית להתפתחות השוק.
  3. זמן – אנו מעמידים לרשותך את הזמן והמשאבים הדרושים לביצוע ניתוח מעמיק ויישום מקיף בכל תחום.
  4. מערכות מידע – מערכות ממוחשבות ייחודיות שפותחו לבדיקת חשבוניות, מערכות בילינג, חיובי יתר וחילול תרחישים מסחריים לביצוע אופטימיזציה שוטפת.
  5. שירות אישור חשבונית לתשלום – צוות האנליסטים שלנו יעבור על כל חשבוניות ההוצאות שלכם ויאשר אותם לתשלום בהתאם להסכמי הסחר / הזמנות העבודה והכל בהתאם לנוהלי העבודה וההרשאות בארגון.

בדיקת חשבוניות ספקים – יתרונות של בדיקה על ידי חברה מקצועית

בדיקת חשבוניות ספקים על ידי חברה מקצועית יכולה להפוך את ניהול העסק שלנו להרבה יותר יעיל. ניהול יעיל של העסק שלנו כולל ניהול תקין של ספרי החשבונות שלו.

אנו חוסכים לכם בעלות החשבוניות שלכם על ידי שימוש במערכות ממוחשבות ועל ידי שימוש בתוכניות מיוחדות. המטרה שלנו בבדיקת החשבוניות היא לחסוך לכם בעשרות אחוזים את עלות התשלומים לכם לספקים. אנו עושים זאת באופן מקצועי וייחודי מאוד.

בדיקת חשבוניות ספקים – למה זה חשוב לניהול תקין של העסק?

בדיקת חשבוניות ספקים היא דבר חשוב מאוד לניהול תקין של העסק. כל עסק חייב שספרי החשבונות שלו יהיו מאוזנים. מעקב אחר התשלומים שלנו לספקים יוכל לאפשר לנו לעשות תקציב לעסק שלנו ולדעת האם אנחנו עומדים בו או לא.

ניהול תקין של החשבוניות שלכם יאפשר לכם ליהנות מחיסכון גדול מאוד של ההוצאות הכספיות והכלכליות של העסק שלכם. בדיקת חשבוניות הספקים שלכם תאפשר לכם ליהנות מעסק שפועל באופן מקצועי ושוטף יותר. אנו בודקים חשבוניות על מנת לאפשר לכם לשלם בזמן ולהגיע לחיסכון כספי גדול מאוד.

בדיקת חשבוניות ספקים יכולה לאפשר לכם ליהנות מעסק שהפעילות השוטפת שלו הרבה יותר חסכונית. על מנת שתוכלו לחסוך את העלות הכספית של ניהול העסק שלכם ניהול ספרי החשבונות שלכם צריך להיות מסודר. אנו מקפידים לעשות סדר בכל תכנית חשבוניות של העסקים של הלקוחות שלנו כך שהם יוכלו ליהנות מחיסכון כספי משמעותי מאוד וגדול ככל הניתן לכל עסק ועסק.

סעיף 1 לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), התשס"ב-2002 (להלן: "החוק") קובע:

"מעסיק ימסור לעובד, לא יאוחר משלושים ימים מהיום שהעובד התחיל לעבוד אצלו, ואם היה העובד נער כהגדרתו בחוק עבודת הנוער, התשי"ג-1953 (להלן – נער) – לא יאוחר משבעה ימים, הודעה בכתב שבה יפרט את תנאי העבודה של העובד לפי הוראות חוק זה (בחוק זה – הודעה על תנאי עבודה)."

סוג עובד:

מועד מסירה:

עובד לא נער

לא יאוחר מ-30 ימים מיום תחילת העבודה

עובד נער (מי שטרם מלאו לו 18)

עד 7 ימים מיום תחילת העבודה

עובד המועסק לפני ה- 21.06.2002

בתוך 30 ימים מהיום שבו העובד דרש זאת בכתב.

סעיף 2(ד) לחוק קובע חריג לחובת המעסיק למסירת הודעה לעובד:

מסר לעובד הסכם עבודה בכתב שנכללו בו כל העניינים האמורים לפי סעיפים קטנים (א) עד (ג), במועדים האמורים בסעיף 1, יהיה בכך משום מילוי חובתו של המעסיק לפי סעיף 1."

לפיכך, מעסיק אשר ימסור לעובדו הסכם העסקה המפרט את כל תנאי עבודתו בהתאם לתנאים בחוק יעמוד בהתחייבותו למסירת הודעה לעובד.

הודעה על שינוי בתנאי העבודה

סעיף 3 לחוק קובע:

"חל שינוי בתנאי העבודה של העובד כפי שפורטו בהודעה כאמור בסעיף 2, ימסור המעסיק הודעה על כך לעובד בתוך שלושים ימים, ואם היה העובד נער – בתוך שבעה ימים, מהיום שנודע לו על השינוי; …"

החוק קובע בנוסף כי מעסיק לא יהיה מחוייב במסירת הודעה על שינוי בתנאי העסקה של עובד כאשר השינוי נבע מנסיבות שיפורטו להלן:

  1. שינוי הנובע משינוי בדין
  2. עדכון מכוח הדין או מכול הסכם של תשלומים שהוא חייב לגביהם מכוח דרגת העובד
  3. שינוי המופיע בתלוש השכר של העובד

חופשה בערב חג

סעיף 6(ב) לחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951 (להלן: "חוק חופשה שנתית") קובע:

עובד רשאי לקחת יום אחד מתוך ימי החופשה השנתית לה הוא זכאי באחד מהימים המנויים בתוספת, ובלבד שהודיע למעבידו 30 ימים מראש לפחות. מבין הימים המנויים בתוספת מצויים גם ערבי חג (לדוגמא: ערב ראש השנה, ערב פסח, ערב יום כיפור, ערב חג המולד וכו').

חשוב לציין כי חוק חופשה שנתית מתייחס  לימי חופשה מלאים, וקובע בסעיף 3(ב) ו- 3(ג) כי: "חלק של יום חופשה לא יבוא במניין".

כאשר עובד נעדר מהעבודה בערב חג, אין משמעות לשאלה כמה שעות היה אמור לעבוד באותו יום במידה והיה מגיע לעבודה ורואים ביום היעדרות זה- כיום יום חופשה מלא.

הרבה מעסיקים נוטים לחשוב כי בהתאם להטבה שנותנים לעובדים המועסקים בערב חג- לעבוד מספר נמוך של שעות מהקבוע בחוק (שעה אחת פחות מהתקן היומי), כך גם יש לנכות יום חופשה לעובד הנעדר בערב החג.

הטבה כאמור ניתנת בהתאם לשיקול דעת המעסיק ואין ליחסה אף לעובד הנעדר.

עם זאת יצוין, האמור לעיל לא חל בהתקיים הסכמים קיבוציים או צווי הרחבה ענפיים הקובעים תנאים מטיבים על החוק.

שעות העבודה בימי חול המועד

בחוקי העבודה אין כל התייחסות לשעות העבודה בימי חול המועד ולכן יש לראות ביום זה כיום עבודה רגיל.

לפיכך, היעדרות ביום חול המועד דינו כיום חופשה מלא.

עם זאת, ישנם הסכמים קיבוציים בהם נקבע יום עבודה מקוצר בימי חול המועד, ומפעל עליו חל הסכם זה, חייב לנהוג בהתאם לאמור בהסכם.

אנו ממליצים לעיין בעדכון מחודש אוגוסט 2016 בנושא: עדכונים בדיני עבודה לקראת חגי תשרי 2016.

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק