מפת ההתמודדות של HR עם משבר מתארת שישה שלבים מעגליים שכל ארגון צריך להכיר כדי לשמור על יציבות, חוסן ומשמעות אנושית בזמן אי־ודאות.
כל שלב מייצג תהליך מעשי שנבדק בשטח, החל מהיערכות מוקדמת ועד לשימור הידע אחרי שהמשבר מסתיים.
מפת ההתמודדות היא כלי מעשי – לא רק תרשים. היא מאפשרת לכל מנהל, מנהלת HR או מנכ"ל לזהות באיזה שלב נמצא הארגון, להבין מה חסר ולפעול מידית. שילוב נכון בין מדיניות, נתונים, תקשורת ולמידה הופך את מחלקת משאבי האנוש ממגיבה – למובילה.
לחצו על הכרטיסיות
המפה מספקת לארגון מסגרת פעולה סדורה להתמודדות עם מצבי חירום, חוסר ודאות או שינוי ארגוני. היא מאפשרת להעריך מוכנות, לזהות פערים וליישם תוכניות תיקון בזמן אמת.
המפה אינה תיאוריה אלא כלי עבודה. מנהלי HR משתמשים בה לפגישות שבועיות, בניית תוכניות הדרכה ובחינת מדדים של שביעות רצון, אמון ותפקוד עובדים.
בשלב התגובה המוקד הוא שליטה במצב והבטחת תקשורת ותמיכה; בשלב ההתאוששות הדגש עובר לחזרה מדורגת לשגרה, Reboarding ותעדוף משימות מחדש.
שקיפות מפחיתה חרדה, מגבירה אמון ומאפשרת לעובדים להיות שותפים בהתמודדות. היא מחזקת את תחושת השייכות ומונעת הפצת מידע שגוי.
באמצעות סקרי דופק קצרים, מעקב אחר מדדים כמו היעדרויות, ושיחות יזומות עם מנהלים. זיהוי מוקדם מאפשר טיפול לפני שהבעיה מתרחבת.
בשלב זה נאספים נתונים מהשטח, מתבצעות רטרוספקטיבות ומופקות תובנות. על בסיסן נבנות הכשרות, נהלים ומדיניות עדכנית.
באמצעות שאלון בדיקת מוכנות ארגונית המורכב משאלות כמותיות ואיכותיות לגבי מדיניות, תקשורת, תמיכה רגשית ומוכנות טכנולוגית. התוצאה מדרגת את רמת החוסן.
בדרך כלל נדרשים כ־30–60 יום להטמעת מחזור ראשון מלא של כל השלבים, בהתאם לגודל הארגון ולרמת המוכנות ההתחלתית.
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.