ליווי מסחרי מורכב מתהליך איסוף נתונים, בדיקת אפשרויות הוזלה מול ספקים שונים, בדיקת פתרונות אלטרנטיביים, הדרכה והטמעה.
בכל תחום שבו העסק מקבל שירות, קיימים נתונים המעידים על מגמות הצריכה וסיבותיהן, ובכל תחום כזה קיימת אפשרות להטמיע פתרונות חדשים אשר מוזילים עלויות באופן ממוקד ומשמעותי.
איסוף נתונים, בדיקת אפשרויות הוזלה
ליווי מסחרי בכל תחום הקשור לניהול השוטף של העסק מתחיל באיסוף ובדיקת נתונים.
הבדיקה נערכת רטרואקטיבית כדי להבין את מגמות השימוש של העסק בתחום בו מתבצעת הבדיקה (למשל, כאשר בודקים פתרונות לצריכת הדלק הכוללת על ידי העובדים, ייבדקו חשבוניות, מגמות צריכת דלק והבדלים בין המחלקות השונות, שינויים בצריכת הדלק לאורך זמן וכו׳).
בדיקה זו מאפשרת זיהוי הצרכים של העסק. כאשר כל הנתונים יושבים במקומם, נפנה לחברות אשר מספקות את השירות להשגת תנאים טובים יותר.
בשלב הזה בתהליך יתבצעו השוואות בין החברות השונות, משא ומתן ובסופו של דבר בחירת הספק עם התנאים הטובים ביותר.
בחינת אלטרנטיבות, הדרכה והטמעה
כמעט לכל צורך של עסקים וחברות קיימים מספר פתרונות אלטרנטיביים.
חשיבה מחוץ לקופסא והכרות עם פתרונות חבויים הם יתרונות משמעותיים אשר הופכים את הליווי העסקי לרווחי באמת.
מעבר לפתרונות שהם חשובים, חשוב גם שהעובדים יבינו את המשמעות של הוצאות העסק כדי שיוכלו להתנהל בצורה חכמה יותר וחסכונית עבור העסק. לבסוף, תבוצע הטמעה של המערכות החדשות ובניית מערך בקרה.
מאמר מס' 1 – מיפוי תהליכים ארגוניים (Process Mapping)
מבוא מיפוי תהליכים ארגוניים (Process Mapping) הוא כלי מרכזי בניהול ושיפור תהליכי עבודה בארגונים. מדובר בשיטה המאפשרת לארגון להבין בצורה ויזואלית וברורה כיצד התהליכים מתבצעים, לזהות צווארי בקבוק, לזהות תהליכים לא יעילים, ולהוביל לשיפורים משמעותיים בתפעול. מיפוי תהליכים נותן תמונה מדויקת של מצב קיים, תומך
כלים ושיטות לשיפור תהליכי עבודה בארגון
הקדמה במציאות העסקית של היום, שיפור תהליכי עבודה בארגון הוא מפתח להצלחה ולתחרותיות. כלים ושיטות כמו מיפוי תהליכים, ניהול תהליכים עסקיים (BPM), אוטומציה (RPA), Lean Management, ו-KAIZEN מציעים דרכים ייחודיות לייעול תהליכים ולהגברת היעילות הארגונית. בלקט המאמרים שלפניכם, נסקר את הכלים והשיטות המובילים לשיפור תהליכים,
משאבי אנוש – קידום עובדים שחושבים אחרת: יתרונות ארגוניים ותרבותיים
מבוא קידום עובדים בארגון שמביאים דעות מנוגדות, או במונח הלועזי "איפכא מסתברא", נחשב לאסטרטגיה חשובה בניהול משאבי אנוש. עובדים אלו, שמאתגרים את החשיבה הקונבנציונלית ומציעים פרספקטיבות שונות, יכולים לשמש כמנוע לחדשנות ולשיפור מתמיד בארגון. קידומם מראה שהארגון מעריך את המגוון המחשבתי ואת הערך שיש ביכולת
משאבי אנוש – יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני
מבוא יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני מהווה גישה אפקטיבית לשיפור התפקוד הארגוני, להגברת שביעות רצון העובדים ולהשגת מטרות עסקיות. הייעוץ הארגוני משתמש בתובנות פסיכולוגיות להבנת התנהגות אנושית, תקשורת בין-אישית ודינמיקות צוותיות. השילוב של כלים פסיכולוגיים מסייע לארגונים לזהות בעיות מבניות ואישיות, לפתח פתרונות מותאמים ולשפר
פיתוח מנהיגות בארגון: הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי מנהיגות לשיפור האפקטיביות הארגונית
מבוא פיתוח מנהיגות בארגון הוא תהליך חיוני המשפיע ישירות על האפקטיביות הארגונית והצלחת העסק. מנהלים ומנהיגים בארגון משפיעים לא רק על הביצועים של הצוותים שלהם, אלא גם על התרבות הארגונית, שביעות הרצון של העובדים והיכולת של הארגון להתמודד עם אתגרים משתנים. הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי
קבלת החלטות בדירקטוריון: איך להגיע להסכמות ולמנוע קונפליקטים?
מבוא קבלת החלטות בדירקטוריון היא אחד מהתהליכים הקריטיים ביותר המשפיעים על הצלחתו של ארגון. הדירקטוריון נדרש לקבל החלטות אסטרטגיות בעלות השפעה רחבה על החברה ובעלי המניות שלה. עם זאת, כאשר חברי הדירקטוריון מגיעים מרקעים שונים ומחזיקים בדעות מגוונות, תהליך קבלת ההחלטות יכול להפוך לאתגר מורכב
מאמרים קשורים לנושא.