חיסכון בעלויות הינו שירות מקצועי המיועד לעסקים, חברות וארגונים המעוניינים לבחון מקרוב את מכלול ההוצאות השוטפות עימן הם מתמודדים ובדרך זו להטמיע אסטרטגיות חיסכון במגוון רחב של תחומים שכל אחד מהווה סעיף הוצאה נפרד בעלויות הניהול והתפעול.
תחומים בהם ניתן להטמיע אסטרטגיות חיסכון בעלויות
חיסכון בעלויות התפעול של בית העסק, מתאפשר בכל אחד מהתחומים הרלוונטיים לפעילותו של בית העסק, החל מתחום התקשורת והתחבורה, דרך תחומי האנרגיה, החשמל והפיננסים ועד לתחום השירותים כגון: שירותי מזון והסעדה, שירותי מיכון משרדי, שירותי ניקיון ואחזקה וכדומה. המגוון הרחב של התחומים בהם ניתן להוביל לחיסכון ישיר בעלויות השוטפות, מאפשר לבעלי החברה, הארגון או בית העסק, לצמצם באופן משמעותי את היקף ההוצאות השוטפות ובכך למעשה להגדיל את שורת הרווח הנקי.

חיסכון בעלויות בתחומים שונים – כיצד?
על מנת להוביל לחיסכון מצטבר ומתמשך בעלויות של כל אחד מהתחומים השונים הרלוונטיים לתפעול בית העסק, החברה או הארגון, נדרשת פעולת בקרה מקדימה במסגרתה נבחנות ההוצאות השונות הנלוות לכל תחום ותחום באופן פרטני, כאשר מטרתה של פעולת הבקרה היא לבחון את צרכיו הנקודתיים של בית העסק בכל תחום ותחום וכפועל יוצא מכך להציג בפניו חלופות ואלטרנטיבות אשר יובילו לחיסכון המיוחל בעלויות.
בין יתר התחומים שלגביהם מיושמת פעולות הבקרה ניתן למצוא:
- תקשורת – כל ההוצאות הנלוות לצרכי התקשורת של בית העסק מטלפונים סלולאריים ועד תחזוקת IT וכדומה.
- חשמל – כל ההוצאות הנלוות לצריכת החשמל בבית העסק
- תחבורה, אנרגיה וליסינג- כל ההוצאות הנלוות לאמצעי הניידות של בית העסק (אחזקת רכבים, התקני דלק וכדומה)
- מיכון משרדי – כל ההוצאות הנלוות לרכישה, תחזוקה ותפעול של ציוד מיכון משרדי
- שירותי שמירה וניקיון – כל ההוצאות הנלוות לצרכי התחזוקה השוטפת של בית העסק
- שירותי מזון והסעדה- כל ההוצאות הנלוות לסבסוד ארוחות לעובדים וכדומה
- ביטוח – כל ההוצאות הנלוות למטרות כיסוי ביטוחי
- מדיה ופרסום – כל ההוצאות הנלוות לתפעול מערכי פרסום ושיווק בבית העסק
וזאת לצד תחומים נוספים כגון: מיסים עירוניים, שילוח מקומי ובינלאומי, פיננסים ובקרת שכר.

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים

שיטת 70/30 לניהול משאבים: כיצד לתעדף השקעות מול קיצוצים באופן אפקטיבי
מבוא בעשור האחרון מתמודדים מנכ״לים ומנהלי כספים עם לחץ כפול: מצד אחד הצורך להגדיל הכנסות באמצעות השקעות בחדשנות, ומצד אחר דרישה מתמדת לצמצום הוצאות תפעוליות לשם שמירה על רווחיות ותזרים חיובי. שיטת 70/30 מספקת מסגרת אסטרטגית גמישה לאיזון בין שני הכוחות הללו באמצעות כללי אצבע

חוק "הרווחים הכלואים והשוטפים" עבר: איך הוא ישפיע על החברה שלכם ב‑2025?
חוק "הרווחים הכלואים והשוטפים" (תיקון לפקודת מס הכנסה, תשפ"ה‑2024) נכנס לתוקף בראשית 2025 ומשנה את האופן שבו חברות פרטיות מתכננות חלוקת רווחים, מנהלות תזרים ומבצעות תכנון מס. החוק קובע מנגנון תמרוץ־אכיפה חדש: תשלום קנס שנתי על רווחים שלא חולקו או חלוקת דיבידנד בשיעור מופחת. מטרתו המרכזית היא

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק שני
פרק 9: היבטים אתיים ורגולטוריים 9.1 שקיפות והגינות הטמעת בינה מלאכותית ו-AI בתהליכי HR מעלה סוגיות אתיות מורכבות. מערכות הלומדות באופן אוטונומי יכולות לייצר הטיות (Bias) ללא כוונה רעה, אך עם השלכות בעייתיות על גיוון, קידום ושוויון הזדמנויות. לכן, ארגונים מחויבים לייצר שקיפות בתהליכי העיבוד
מאמרים קשורים לנושא.