חיסכון בעלויות הינו שירות מקצועי המיועד לעסקים, חברות וארגונים המעוניינים לבחון מקרוב את מכלול ההוצאות השוטפות עימן הם מתמודדים ובדרך זו להטמיע אסטרטגיות חיסכון במגוון רחב של תחומים שכל אחד מהווה סעיף הוצאה נפרד בעלויות הניהול והתפעול.
תחומים בהם ניתן להטמיע אסטרטגיות חיסכון בעלויות
חיסכון בעלויות התפעול של בית העסק, מתאפשר בכל אחד מהתחומים הרלוונטיים לפעילותו של בית העסק, החל מתחום התקשורת והתחבורה, דרך תחומי האנרגיה, החשמל והפיננסים ועד לתחום השירותים כגון: שירותי מזון והסעדה, שירותי מיכון משרדי, שירותי ניקיון ואחזקה וכדומה. המגוון הרחב של התחומים בהם ניתן להוביל לחיסכון ישיר בעלויות השוטפות, מאפשר לבעלי החברה, הארגון או בית העסק, לצמצם באופן משמעותי את היקף ההוצאות השוטפות ובכך למעשה להגדיל את שורת הרווח הנקי.

חיסכון בעלויות בתחומים שונים – כיצד?
על מנת להוביל לחיסכון מצטבר ומתמשך בעלויות של כל אחד מהתחומים השונים הרלוונטיים לתפעול בית העסק, החברה או הארגון, נדרשת פעולת בקרה מקדימה במסגרתה נבחנות ההוצאות השונות הנלוות לכל תחום ותחום באופן פרטני, כאשר מטרתה של פעולת הבקרה היא לבחון את צרכיו הנקודתיים של בית העסק בכל תחום ותחום וכפועל יוצא מכך להציג בפניו חלופות ואלטרנטיבות אשר יובילו לחיסכון המיוחל בעלויות.
בין יתר התחומים שלגביהם מיושמת פעולות הבקרה ניתן למצוא:
- תקשורת – כל ההוצאות הנלוות לצרכי התקשורת של בית העסק מטלפונים סלולאריים ועד תחזוקת IT וכדומה.
- חשמל – כל ההוצאות הנלוות לצריכת החשמל בבית העסק
- תחבורה, אנרגיה וליסינג- כל ההוצאות הנלוות לאמצעי הניידות של בית העסק (אחזקת רכבים, התקני דלק וכדומה)
- מיכון משרדי – כל ההוצאות הנלוות לרכישה, תחזוקה ותפעול של ציוד מיכון משרדי
- שירותי שמירה וניקיון – כל ההוצאות הנלוות לצרכי התחזוקה השוטפת של בית העסק
- שירותי מזון והסעדה- כל ההוצאות הנלוות לסבסוד ארוחות לעובדים וכדומה
- ביטוח – כל ההוצאות הנלוות למטרות כיסוי ביטוחי
- מדיה ופרסום – כל ההוצאות הנלוות לתפעול מערכי פרסום ושיווק בבית העסק
וזאת לצד תחומים נוספים כגון: מיסים עירוניים, שילוח מקומי ובינלאומי, פיננסים ובקרת שכר.

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים

שיטת 70/30 לניהול משאבים: כיצד לתעדף השקעות מול קיצוצים באופן אפקטיבי
מבוא בעשור האחרון מתמודדים מנכ״לים ומנהלי כספים עם לחץ כפול: מצד אחד הצורך להגדיל הכנסות באמצעות השקעות בחדשנות, ומצד אחר דרישה מתמדת לצמצום הוצאות תפעוליות לשם שמירה על רווחיות ותזרים חיובי. שיטת 70/30 מספקת מסגרת אסטרטגית גמישה לאיזון בין שני הכוחות הללו באמצעות כללי אצבע
מאמרים קשורים לנושא.