רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

​​​מאמר מאת: משה הדס, רו"ח ויועץ עיסקי ופיננסי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
השאלה הראשונה הנשאלת לפני שבכלל מתחילים היא – איזה עסק להקים ובאיזה תחום?
התשובה נובעת מתוכנו והיא טבעית: ללכת עם מה שאוהבים. עסק שהמחשבה עליו מקפיצה אותנו השכם בבוקר מהמיטה, עסק אשר מעבר לפרנסה מהווה גם אתגר אך גם סיפוק עבורנו. תחום בו יש לנו יתרון יחסי, משהו שבו נוכל להצטיין לעומת האחרים.

בדרך להקמת העסק

בניית תוכנית עיסקית היא השלב הראשוני. יש להכין תכנית עסקית בכוחות עצמנו או עם עזרה חיצונית. עצם כתיבתה יעשה לנו סדר בכל התהליך. המילה הכתובה חיונית כאן. נשתמש במודל Canvas  שהוא מודל מתומצת ואפקטיבי לכתיבת תוכנית עסקית, כאשר בתוך התהליך נשאל את עצמנו – מה הכי חשוב? ובכן התשובה פשוטה – אין הכי חשוב, הכל חשוב. עסק הוא תזמורת גדולה המנגנת בהרמוניה ואשר כל כלי בה תורם לשלמות. יחד עם זאת יש להתמקד בתחילת הרצת העסק ורק לאחר מכן לעבור ללב העניין שזה שיווק, שיווק, שיווק.

לא נתעכב

בחרנו מיקום/משרד, ריהטנו אותו, בחרנו לעצמנו רואה חשבון / יועץ מס / מנהל חשבונות, בחרנו תוכנה. עכשיו צריך להפסיק להשקיע זמן בצבע הריהוט והתאמת המדפסת למיקום הדלת, גודל הגופן של כרטיס הביקור, לוגו וכו' אם כי מדובר בדברים חשובים אך משם לא תגיע פרנסה. מה מוכרים אנחנו כבר יודעים (כי כללנו זאת ברעיון הראשוני ובתכנית העסקית), אך כעת צריך לדבר על – איך.

חזון זה לא מילה גסה

בעניין החזון זה אולי ישמע קצת מוזר אבל הנהנים מהעסק מן הראוי שיכללו בסיכומו של דבר את כל הסובבים: משפחה, עובדים, ספקים, איכות סביבה, קהילה, שלטונות מס. כדי לשרוד בעסק לאורך זמן, ובטוב, כאשר לכולם טוב, ולא רק לבעלי העסק. כשעובדים על חזון צריך לנסות ולחשוב כיצד העסק יראה גם בעתיד הקרוב והרחוק.

המטרות של העסק

לאן אני רוצה להגיע עם העסק? מה התוצאות שבהשיגי אותן אהיה מרוצה? מטרות מן הראוי שתהינה מוצגות בכתב, קצר, ומכומתות, אין בושה בכך שהמטרות תוצגנה מול השולחן בו אנו יושבים, למשל: "המטרה להגיע השנה למחזור בן מיליון דולר, ולהעמיד את כמות הלקוחות על 100"  קצר,שקוף, ברור, מכומת, ובכתב, בשום אופן לא בעל פה.
המטרה צריכה לגדול מידי שנה​, לגדול במידה סבירה ראלית אבל גידול שמצריך מאמץ, ולא גידול שהיה מגיע בין כה וכה כדי לא לדרוך במקום.

תוכנית עבודה

החלטנו לאן רוצים ללכת, כעת נכתוב תוכנית עבודה איך לבצע זאת. תוכנית עבודה תכלול את כל המהלכים שנבצע, את התזמון שלהם ואת התקציב. אותה תוכנית עבודה בשעה שהיא נעשית לטווחים ארוכים יותר משנה-שנתיים, נכון יהיה לקרוא לה תוכנית אסטרטגית. חשוב שנדבוק באותה תוכנית עבודה ולא נשנה אותה חדשות לבקרים או כאשר לא מתאים או נוח. כמובן, עם כל זאת, תהיה בה הגמישות המתאימה.

התרגשות

חשוב מאוד לחלום את העסק. כלומר  לחלום תחילה, ואחר כך  להגשים את החלום.
שימו לב למילות ההשראה הבאות: חלום, אהבה ,סיפור, משחק. האם המילים הללו רלוונטיות להתנהלות עסקית, או שמא הם חלק מסדר יום של ילדים? לתפיסתי באם ארבעת היסודות הללו לא מתקיימים בעסק, אין לעסק עתיד.
כולם מדברים על רווח, ייצוא , תזרים, אסטרטגיה, אבל מה עם לב העניין? חשוב מאוד לאהוב את מה שאני עושה, לחלום עליו בלילה כמו גם בהקיץ. העסק צריך לגרום לנו הנאה ממש כפי שמשחק טוב גורם לנו. לא נשכח מה הסיפור שאנחנו מספרים בעסק, סיפור מהסגנון שגורם לילדינו ונכדינו לתלות בנו עינים פעורות לרווחה, נוצצות, ובולעות כל מילה. לא פעם ולא פעמיים שמעתי מנהלים בכירים אומרים שהם מחליטים על עשיית עסק או שכירת מועמד לעבודה על פי הברק בעינים.

​הומור בעסקים

יהיו שיגידו שבעסקים אסור שיהיה הומור, עסק זה דבר רציני. יהיו שיגידו שהומור בעסקים אפשרי. אני גורס שהומור בעסקים חיוני. ראשית, אם לא כיף ולא מצחיק רק מרויחים כסף (שזה מאוד חשוב). לתפיסתי העסק פחות טוב ממה שהוא יכול להיות. ההומור והצחוק לא על חשבון הלקוחות, לא מעליב, לא פוגע, ללא פוליטיקה, ללא דת, ללא בדיחות גסות או גזעניות. אל תדאגו, נשארו מספיק נושאים להתלוצץ עליהם. אופטימיות מלווה בהומור ושמחה רק תגדיל את ביצועי העסק.

לחשוב הכנסות

המחשבה שלנו צריכה להיות נתונה בעיקר להגדלת ההכנסות, זה המקום שימשוך את העסק למעלה, העיסוק בהוצאות חשוב ככל שיהיה יהיה במקום שני. בשם הגדלת ההכנסות ננקוט בכל האמצעים החוקיים והמוסריים העומדים לרשותנו: הרחבת מעגלים חברתיים, שכנים, חברים, פייסבוק, אינסטגרם, מרמלדה, אטסי, לינקדין, טוויטר. נזכור שלא להסתתר מאחורי המקלדת, כלומר להישאר רק בעולם הווירטואלי. נייצר פגישות, כנסים, וכל דבר שיכול לעזור לנו. אלו שבתחילת דרכם נרשמו  כעוסק פטור, מן הראוי שיזנחו את אותם גלגלי עזר מגבילים מהר ככל האפשר. יש להירשם כעוסק מורשה ולעלות על מסלול ההמראה. הסכום בו מוגבל עוסק זעיר מהווה מגבלה בתת מודע, מעכב צמיחה.
יותר מידי בעלי עסקים בתחילת דרכם מתענינים בצבע הרכב, כמה כוחות סוס, כמה מהוצאות הרכב מוכרות למס, כמה אנרגיה משקיעים בזה. אני חושב שהמחשבה כולה או מרביתה צריכה להיות מופנית לאיך מגדילים את ההכנסות ואיך לטייב אותן, כלומר, להפוך אותן לרווחיות יותר, ולכאלו שמקבלים את התקבול בגינן מהר ככל האפשר.
כל זאת נעשה תוך כדי חיפוש מתמיד ושיפור היתרון היחסי בתחום העיסוק ונבחן כיצד הוא יכול לשרת אותנו לעינין הגדלת ההכנסות.

לתת שרות יוצא מן הכלל

שירות יוצא מן הכלל כשמו כן הוא, אנחנו נתקלים בו במספר מקומות לא רב לצערי, אך זהו ערך מוסף חיוני וחשוב מאד בעולם העסקי ולעיתים הוא חזות הכל. שירות לא מוכרח להיות משהו גשמי, יכול שזאת תהיה שיחה נוספת, המלצה או כל דבר שלא הובטח מלכתחילה אך בעיקר תשומת הלב והגישה.

עסק – לא על חשבון המשפחה

רגע לפני סיום המאמר, תובנה חשובה מאוד שמגיעה ממרחק של שנים. אגיד זאת בעדינות עד כמה שניתן – עסק יוצא מן הכלל אשר יגרום בסיכומו של דבר לאובדן הקשר עם הקרובים לנו ביותר – כדאי לחשוב שנית אם עסק כזה מתאים לנו. יש לדעת לשלב בין עסק לחיי משפחה. החיים חשובים מכדי להקדיש את כולם לעסק, טוב ככל שיהיה, שיניב רווחים גבוהים ככל שיהיו. הגישה ההוליסטית נכונה גם כאן. שילוב בהרמוניה של עסק, משפחה וכל הסובבים  אותנו. ​


מאמר מאת​: משה הדס רו"ח, יועץ עיסקי ופיננסי​ במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.​

עוד באותו נושא…

פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

כלים ושיטות לשיפור תהליכי עבודה בארגון

הקדמה במציאות העסקית של היום, שיפור תהליכי עבודה בארגון הוא מפתח להצלחה ולתחרותיות. כלים ושיטות כמו מיפוי תהליכים, ניהול תהליכים עסקיים (BPM), אוטומציה (RPA), Lean Management, ו-KAIZEN מציעים דרכים ייחודיות לייעול תהליכים ולהגברת היעילות הארגונית. בלקט המאמרים שלפניכם, נסקר את הכלים והשיטות המובילים לשיפור תהליכים,

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

משאבי אנוש – קידום עובדים שחושבים אחרת: יתרונות ארגוניים ותרבותיים

מבוא קידום עובדים בארגון שמביאים דעות מנוגדות, או במונח הלועזי "איפכא מסתברא", נחשב לאסטרטגיה חשובה בניהול משאבי אנוש. עובדים אלו, שמאתגרים את החשיבה הקונבנציונלית ומציעים פרספקטיבות שונות, יכולים לשמש כמנוע לחדשנות ולשיפור מתמיד בארגון. קידומם מראה שהארגון מעריך את המגוון המחשבתי ואת הערך שיש ביכולת

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

משאבי אנוש – יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני

מבוא יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני מהווה גישה אפקטיבית לשיפור התפקוד הארגוני, להגברת שביעות רצון העובדים ולהשגת מטרות עסקיות. הייעוץ הארגוני משתמש בתובנות פסיכולוגיות להבנת התנהגות אנושית, תקשורת בין-אישית ודינמיקות צוותיות. השילוב של כלים פסיכולוגיים מסייע לארגונים לזהות בעיות מבניות ואישיות, לפתח פתרונות מותאמים ולשפר

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

פיתוח מנהיגות בארגון: הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי מנהיגות לשיפור האפקטיביות הארגונית

מבוא פיתוח מנהיגות בארגון הוא תהליך חיוני המשפיע ישירות על האפקטיביות הארגונית והצלחת העסק. מנהלים ומנהיגים בארגון משפיעים לא רק על הביצועים של הצוותים שלהם, אלא גם על התרבות הארגונית, שביעות הרצון של העובדים והיכולת של הארגון להתמודד עם אתגרים משתנים. הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
דירקטוריון

קבלת החלטות בדירקטוריון: איך להגיע להסכמות ולמנוע קונפליקטים?

מבוא קבלת החלטות בדירקטוריון היא אחד מהתהליכים הקריטיים ביותר המשפיעים על הצלחתו של ארגון. הדירקטוריון נדרש לקבל החלטות אסטרטגיות בעלות השפעה רחבה על החברה ובעלי המניות שלה. עם זאת, כאשר חברי הדירקטוריון מגיעים מרקעים שונים ומחזיקים בדעות מגוונות, תהליך קבלת ההחלטות יכול להפוך לאתגר מורכב

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
דירקטוריון

הכנה לקראת ישיבת דירקטוריון: איך למקסם את התועלת מכל ישיבה?

מבוא ישיבות דירקטוריון הן מרכיב מרכזי בתפקודו של כל ארגון, ומהוות את הבמה המרכזית שבה מתקבלות ההחלטות האסטרטגיות החשובות ביותר. כדי שדירקטוריון יפעל ביעילות ויקבל החלטות מושכלות, ישיבות הדירקטוריון צריכות להיות מתוכננות ומנוהלות בצורה מיטבית. הכנה נכונה לקראת הישיבות יכולה למקסם את התועלת מהן, לשפר

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק