עסקים בעלי ציי רכב גדולים חייבים לניהולם בצורה המיטבית. במקרים רבים, יש קצין רכב הדואג לתפעול השוטף. ראשית, יש לקבל החלטה על הרכב הנדרש ועל שיטת המימון שלו.
רבים פונים למסלול הליסינג המימוני או התפעולי. ליסינג תפעולי משמעותו שהחברה משלמת חלק מערך הרכב, ובנוסף, תשלם חודשי המורכב מהחזר קרן וריבית ותוספת עבור טיפולים, תחזוקה וכדומה.
העסקה היא ל 3 שנים ולאחריה ניתן להחליף את הרכב באחר, או לשלם מלוא תמורתו הנותרת ולרכשו.
שיטה זאת נעשית כדי לא לרכוש את הרכבים ולהכביד על תזרים המזומנים.
ניתן לרכוש אותם גם עם הלוואות, והשיקולים לשיטת המימון תלויים בתנאים הניתנים.
ניהול עצמאי
חברה יכולה לנקוט בגישה השמרנית. כלומר, ליסינג מימוני או רכישה עצמאית כאשר גם רכב יד 2 או רכב במצב טוב מחברת ליסינג באה בחשבון.
השוק, לרוב, מוצף ברכבים רבים במחירים נוחים, וידוע כי רכב מאבד רבות מערכו בשנים הראשונות. כאשר פונים לדרך זאת, ניתן לנהל עצמאית והיטב את כל התחזוקה והטיפולים במוסכים נבחרים, לרכוש פוליסות ביטוח מוזלות ועוד.
קביעת נהלים נוספת יכולה להיות בנושא של נסיעה בכבישי אגרה. משאיות הובלה יכולות, לדוגמא, לנסוע לפנות בוקר, לנצל את הכבישים הריקים ולהימנע מנסיעה בכבישי אגרה.
החיסכון המצטבר יכול להיות אדיר. כך, גם לגבי אי שימוש במתחמי חנייה יקרים.
ייעוץ חיצוני
נהלי בדיקות קבועות על בסיס חודשי נדרשות ובמהלכן ניתן לבדוק כל רכב לגופו. תכנון עתידי לרכישת רכבים נוספים או להחלפת אחרים חייב להיעשות בשיקול דעת ורק בעת הצורך ועוד.
כל עסק יכול להכין תכנית חיסכון באופן עצמאי, אבל במקרים רבים, עדיף לבקש שירות חיצוני בתחום חשוב זה. יש לכך שתי סיבות חשובות מאוד.
האחת היא, שיועץ מסתכל על העסק ונתוניו ממבט חיצוני ולא חשוף לכל מיני נושאים רגשיים. כמו למשל, ספק יקר שיש אליו קשר רגשי.
יתרון אדיר שלו הוא שהוא מתמחה בתחום ומכיר את כל השוק לעומק ויודע היכן ניתן לקבל שירות מעולה במחירים טובים מאוד.
מומלץ לפנות לחברת "פתרונות אפקטיביים" לקבלת ייעוץ ושירות.
עוד מאמרים בנושא...
כלים ושיטות לשיפור תהליכי עבודה בארגון
הקדמה במציאות העסקית של היום, שיפור תהליכי עבודה בארגון הוא מפתח להצלחה ולתחרותיות. כלים ושיטות כמו מיפוי תהליכים, ניהול תהליכים עסקיים (BPM), אוטומציה (RPA), Lean Management, ו-KAIZEN מציעים דרכים ייחודיות לייעול תהליכים ולהגברת היעילות הארגונית. בלקט המאמרים שלפניכם, נסקר את הכלים והשיטות המובילים לשיפור תהליכים,
משאבי אנוש – קידום עובדים שחושבים אחרת: יתרונות ארגוניים ותרבותיים
מבוא קידום עובדים בארגון שמביאים דעות מנוגדות, או במונח הלועזי "איפכא מסתברא", נחשב לאסטרטגיה חשובה בניהול משאבי אנוש. עובדים אלו, שמאתגרים את החשיבה הקונבנציונלית ומציעים פרספקטיבות שונות, יכולים לשמש כמנוע לחדשנות ולשיפור מתמיד בארגון. קידומם מראה שהארגון מעריך את המגוון המחשבתי ואת הערך שיש ביכולת
משאבי אנוש – יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני
מבוא יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני מהווה גישה אפקטיבית לשיפור התפקוד הארגוני, להגברת שביעות רצון העובדים ולהשגת מטרות עסקיות. הייעוץ הארגוני משתמש בתובנות פסיכולוגיות להבנת התנהגות אנושית, תקשורת בין-אישית ודינמיקות צוותיות. השילוב של כלים פסיכולוגיים מסייע לארגונים לזהות בעיות מבניות ואישיות, לפתח פתרונות מותאמים ולשפר
פיתוח מנהיגות בארגון: הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי מנהיגות לשיפור האפקטיביות הארגונית
מבוא פיתוח מנהיגות בארגון הוא תהליך חיוני המשפיע ישירות על האפקטיביות הארגונית והצלחת העסק. מנהלים ומנהיגים בארגון משפיעים לא רק על הביצועים של הצוותים שלהם, אלא גם על התרבות הארגונית, שביעות הרצון של העובדים והיכולת של הארגון להתמודד עם אתגרים משתנים. הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי
קבלת החלטות בדירקטוריון: איך להגיע להסכמות ולמנוע קונפליקטים?
מבוא קבלת החלטות בדירקטוריון היא אחד מהתהליכים הקריטיים ביותר המשפיעים על הצלחתו של ארגון. הדירקטוריון נדרש לקבל החלטות אסטרטגיות בעלות השפעה רחבה על החברה ובעלי המניות שלה. עם זאת, כאשר חברי הדירקטוריון מגיעים מרקעים שונים ומחזיקים בדעות מגוונות, תהליך קבלת ההחלטות יכול להפוך לאתגר מורכב
הכנה לקראת ישיבת דירקטוריון: איך למקסם את התועלת מכל ישיבה?
מבוא ישיבות דירקטוריון הן מרכיב מרכזי בתפקודו של כל ארגון, ומהוות את הבמה המרכזית שבה מתקבלות ההחלטות האסטרטגיות החשובות ביותר. כדי שדירקטוריון יפעל ביעילות ויקבל החלטות מושכלות, ישיבות הדירקטוריון צריכות להיות מתוכננות ומנוהלות בצורה מיטבית. הכנה נכונה לקראת הישיבות יכולה למקסם את התועלת מהן, לשפר
מאמרים קשורים לנושא.