עסקים בעלי ציי רכב גדולים חייבים לניהולם בצורה המיטבית. במקרים רבים, יש קצין רכב הדואג לתפעול השוטף. ראשית, יש לקבל החלטה על הרכב הנדרש ועל שיטת המימון שלו.
רבים פונים למסלול הליסינג המימוני או התפעולי. ליסינג תפעולי משמעותו שהחברה משלמת חלק מערך הרכב, ובנוסף, תשלם חודשי המורכב מהחזר קרן וריבית ותוספת עבור טיפולים, תחזוקה וכדומה.
העסקה היא ל 3 שנים ולאחריה ניתן להחליף את הרכב באחר, או לשלם מלוא תמורתו הנותרת ולרכשו.
שיטה זאת נעשית כדי לא לרכוש את הרכבים ולהכביד על תזרים המזומנים.
ניתן לרכוש אותם גם עם הלוואות, והשיקולים לשיטת המימון תלויים בתנאים הניתנים.
ניהול עצמאי
חברה יכולה לנקוט בגישה השמרנית. כלומר, ליסינג מימוני או רכישה עצמאית כאשר גם רכב יד 2 או רכב במצב טוב מחברת ליסינג באה בחשבון.
השוק, לרוב, מוצף ברכבים רבים במחירים נוחים, וידוע כי רכב מאבד רבות מערכו בשנים הראשונות. כאשר פונים לדרך זאת, ניתן לנהל עצמאית והיטב את כל התחזוקה והטיפולים במוסכים נבחרים, לרכוש פוליסות ביטוח מוזלות ועוד.
קביעת נהלים נוספת יכולה להיות בנושא של נסיעה בכבישי אגרה. משאיות הובלה יכולות, לדוגמא, לנסוע לפנות בוקר, לנצל את הכבישים הריקים ולהימנע מנסיעה בכבישי אגרה.
החיסכון המצטבר יכול להיות אדיר. כך, גם לגבי אי שימוש במתחמי חנייה יקרים.
ייעוץ חיצוני
נהלי בדיקות קבועות על בסיס חודשי נדרשות ובמהלכן ניתן לבדוק כל רכב לגופו. תכנון עתידי לרכישת רכבים נוספים או להחלפת אחרים חייב להיעשות בשיקול דעת ורק בעת הצורך ועוד.
כל עסק יכול להכין תכנית חיסכון באופן עצמאי, אבל במקרים רבים, עדיף לבקש שירות חיצוני בתחום חשוב זה. יש לכך שתי סיבות חשובות מאוד.
האחת היא, שיועץ מסתכל על העסק ונתוניו ממבט חיצוני ולא חשוף לכל מיני נושאים רגשיים. כמו למשל, ספק יקר שיש אליו קשר רגשי.
יתרון אדיר שלו הוא שהוא מתמחה בתחום ומכיר את כל השוק לעומק ויודע היכן ניתן לקבל שירות מעולה במחירים טובים מאוד.
מומלץ לפנות לחברת "פתרונות אפקטיביים" לקבלת ייעוץ ושירות.
עוד מאמרים בנושא...
אופטימיזציה ותחזוקת הסכמים: דרכים לחיסכון בעלויות באמצעות תהליכים מובנים וכלים מתקדמים
מבוא בעידן שבו ארגונים מתמודדים עם תחרות גוברת ולחצים כלכליים רבים, חיסכון בעלויות וניהול אפקטיבי של הסכמים ותהליכי רכש הופכים להיות קריטיים. תחום האופטימיזציה ותחזוקת ההסכמים מציע לארגונים דרכים מתוחכמות להפיק את המרב מהמשאבים הקיימים, לייעל את התקשרויותיהם עם ספקים ולהתאים את ההוצאות לצרכים הדינמיים
ניהול ספקים חכם ורכש דיגיטלי: כלים ושיטות לשיפור תהליכים
מבוא ניהול ספקים ורכש דיגיטלי הם תחומים קריטיים בניהול עסקי, במיוחד לאור הצורך בשקיפות, מעקב אחרי הוצאות, והתייעלות כלכלית. ניהול נכון של ספקים ושל תהליכי הרכש מאפשר לארגונים להפיק ערך מירבי מכל רכישה, להוזיל עלויות ולשמור על תנאי רכש מועדפים. בעידן הדיגיטלי, כלים מתקדמים מאפשרים
הפחתת עלויות שכר ומשאבי אנוש: גישה חסכונית לשימור פרודוקטיביות
מבוא בעידן הנוכחי, ניהול עלויות משאבי אנוש ושכר מהווה אתגר עבור ארגונים רבים, בייחוד בתקופות של אי-וודאות כלכלית. השאיפה היא לשמור על רמת פרודוקטיביות גבוהה תוך הפחתת עלויות, מה שמחייב חשיבה יצירתית וגמישות ארגונית. בעזרת מודלים חדשניים כמו עבודה היברידית, אאוטסורסינג ושימוש בפרילנסרים, ניתן להפחית
שיטות לאיחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל
מבוא הפרסום הדיגיטלי הוא כלי מרכזי לשיווק מוצרים ושירותים בעידן הדיגיטלי. עם ריבוי ערוצי הפרסום, ההשקעה יכולה להיות גבוהה, במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. אחת הדרכים לצמצם עלויות היא איחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל. איחוד זה מאפשר למקסם את החזר ההשקעה (ROI) באמצעות מינוף הכלים
משאבי אנוש – הערכה רציפה (Continuous Feedback)
מבוא הערכה רציפה, או Continuous Feedback, היא אחת המגמות המרכזיות והחשובות ביותר בתחום ניהול הביצועים בעידן הנוכחי. בניגוד לשיטות ההערכה המסורתיות שבהן מתקיימת הערכת ביצועים שנתית או חצי-שנתית, הערכה רציפה מתמקדת במתן משוב מיידי ושוטף לעובדים לאורך כל השנה. המטרה של שיטה זו היא להעניק
ניהול יעדים דינמי – OKRs (Objectives and Key Results): המדריך המלא
מבוא בעידן המודרני, ארגונים נדרשים להתאים את עצמם לשינויים מהירים בשוק, לדרישות הלקוחות, ולהתפתחות הטכנולוגיה. שיטות ניהול יעדים מסורתיות, שבהן מנהלים מגדירים מטרות שנתיות, הופכות לפחות רלוונטיות בארגונים שמתמודדים עם קצב השינויים הגובר. על רקע זה התפתחה שיטת OKRs (Objectives and Key Results), המתמקדת בניהול
מאמרים קשורים לנושא.