עסקים בעלי ציי רכב גדולים חייבים לניהולם בצורה המיטבית. במקרים רבים, יש קצין רכב הדואג לתפעול השוטף. ראשית, יש לקבל החלטה על הרכב הנדרש ועל שיטת המימון שלו.
רבים פונים למסלול הליסינג המימוני או התפעולי. ליסינג תפעולי משמעותו שהחברה משלמת חלק מערך הרכב, ובנוסף, תשלם חודשי המורכב מהחזר קרן וריבית ותוספת עבור טיפולים, תחזוקה וכדומה.
העסקה היא ל 3 שנים ולאחריה ניתן להחליף את הרכב באחר, או לשלם מלוא תמורתו הנותרת ולרכשו.
שיטה זאת נעשית כדי לא לרכוש את הרכבים ולהכביד על תזרים המזומנים.
ניתן לרכוש אותם גם עם הלוואות, והשיקולים לשיטת המימון תלויים בתנאים הניתנים.

ניהול עצמאי
חברה יכולה לנקוט בגישה השמרנית. כלומר, ליסינג מימוני או רכישה עצמאית כאשר גם רכב יד 2 או רכב במצב טוב מחברת ליסינג באה בחשבון.
השוק, לרוב, מוצף ברכבים רבים במחירים נוחים, וידוע כי רכב מאבד רבות מערכו בשנים הראשונות. כאשר פונים לדרך זאת, ניתן לנהל עצמאית והיטב את כל התחזוקה והטיפולים במוסכים נבחרים, לרכוש פוליסות ביטוח מוזלות ועוד.
קביעת נהלים נוספת יכולה להיות בנושא של נסיעה בכבישי אגרה. משאיות הובלה יכולות, לדוגמא, לנסוע לפנות בוקר, לנצל את הכבישים הריקים ולהימנע מנסיעה בכבישי אגרה.
החיסכון המצטבר יכול להיות אדיר. כך, גם לגבי אי שימוש במתחמי חנייה יקרים.
ייעוץ חיצוני
נהלי בדיקות קבועות על בסיס חודשי נדרשות ובמהלכן ניתן לבדוק כל רכב לגופו. תכנון עתידי לרכישת רכבים נוספים או להחלפת אחרים חייב להיעשות בשיקול דעת ורק בעת הצורך ועוד.
כל עסק יכול להכין תכנית חיסכון באופן עצמאי, אבל במקרים רבים, עדיף לבקש שירות חיצוני בתחום חשוב זה. יש לכך שתי סיבות חשובות מאוד.
האחת היא, שיועץ מסתכל על העסק ונתוניו ממבט חיצוני ולא חשוף לכל מיני נושאים רגשיים. כמו למשל, ספק יקר שיש אליו קשר רגשי.
יתרון אדיר שלו הוא שהוא מתמחה בתחום ומכיר את כל השוק לעומק ויודע היכן ניתן לקבל שירות מעולה במחירים טובים מאוד.
מומלץ לפנות לחברת "פתרונות אפקטיביים" לקבלת ייעוץ ושירות.
עוד מאמרים בנושא...

מפת הדרכים לצמיחה עסקית בשנת 2025
תחזיות, כלים וטכניקות לחברות קטנות ובינוניות – איך לזהות מנועי צמיחה פנימיים מבוא בשנת 2025, צמיחה עסקית אינה תוצאה של מזל – אלא תוצאה של בחירות ניהוליות מדויקות, שימוש נכון בנתונים וזיהוי מוקדם של מנועי צמיחה פנימיים. בעידן של שיבושים טכנולוגיים, תחרות מוגברת ושוק עבודה

המעבר מניהול מבוסס תחושות לניהול מבוסס נתונים
דאטה כמנוע אסטרטגי – איך למנף מידע לקבלת החלטות ניהוליות חכמות מבוא ניהול טוב היה לאורך ההיסטוריה עניין של אינטואיציה, ניסיון, חוכמת רחוב וקבלת החלטות על סמך תחושת בטן. אך בעידן הדיגיטלי, שבו כל פעולה ארגונית מייצרת נתונים, העולם עובר מהפכה – המעבר מניהול מבוסס

מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם
מאמרים קשורים לנושא.