פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

כתיבת תוכנית עסקית

לפני שצוללים לתוך המורכבות של כתיבת תוכנית עסקית, חשוב להבין את מטרתה ומשמעותה. תוכנית עסקית

קרא עוד »
קטגוריות
ארכיונים
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

הורשע בקיזוז פיקטיבי של מע״מ בסך 47 מיליון שקל – וישלם על זה מס

איש עסקים ערער על שומות פקיד השומה חיפה שהוצאו לו לאחר שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות. בית המשפט דחה את הערעור וקבע כי המע״מ שקוזז שלא כדין הוא רווח שיש לשלם עליו מס.

הבעלים והמנהל של שתי חברות שעסקו במסחר בזהב הורשע בעבירות לפי חוק מס ערך מוסף לאחר שהודה בניכוי הוצאות פיקטיבי. לאחר מכן הוא חויב במס הכנסה על הסכומים שניכה שלא כדין בשנים 2010-2013 ולמעשה נכנסו לכיסו כדיבידנד. לאחרונה דחה בית המשפט את ערעורו על שומות המס.

האיש הורשע ב-69 עבירות לפי חוק מע״מ לאחר שנקבע כי הוא והחברות שעמד בראשן השתמשו ב-887 חשבוניות פיקטיביות כדי לצמצם את הוצאות המע״מ. בסך הכל עמד סכום המע״מ שנוכה שלא כדין על כ-47 מיליון שקל.

על המנהל הושת עונש מאסר בפועל של 54 חודשים וקנס בסך 700,000 שקל.

לאחר ההרשעה פקיד שומה חיפה הוציא למערער שומות על הכנסה בגובה המע״מ שקוזז שלא כדין. הוא טען כי יש לייחס את ההכנסה למערער כמשיכת דיבידנד.

בערעור על שומות המס טען המערער כי אין מקום לחייב אותו במס מאחר שהוא הורשע בקיזוז חשבוניות ״זרות״ (שהוצאו לא בין הצדדים האמיתיים לעסקה) ולא בקיזוז חשבוניות ״פיקטיביות״. הוא הוסיף כי במסגרת ההליך הפלילי לא הוכח שהכספים שקוזזו נשארו בידי החברות או הועברו אליו. הוא הבהיר כי הכספים שולמו לשותף עסקי שלו שהוציא את אותן חשבוניות בעייתיות. לטענתו, החברות שהיו בבעלותו מעולם לא חילקו דיבידנד ומדובר בפיקציה מוחלטת.

פקיד השומה השיב כי המערער, באמצעות החברות, קיבל לידיו מס תשומות שאותו לא שילמו החברות מעולם, תוך שימוש בתחבולות שונות ובמערך שלם של חברות שלכאורה קונות ומוכרות זהב. לשיטתו, מס תשומות זה הגיע לידי החברות בהן שלט המערער ומהן למערער עצמו.

״הלבין זהב שחור״

השופטת אורית וינשטיין מבית המשפט המחוזי בחיפה הבהירה כי כתב האישום ייחס למערער ולחברות שבבעלותו הונאת מס מסועפת, מתוחכמת ורבת משתתפים שכתוצאה ממנה נגרע מקופת המדינה מס בסך כולל של למעלה מ-90 מיליון שקל.

על פי כתב האישום, בו הודה המערער, הוא והחברות פעלו יחד עם אדם נוסף לקבלת חשבוניות פיקטיביות ויצרו מצג שווא של רכישת ומכירת זהב לגיטימית. בפועל, לא התקיימו עסקאות אמת  וכל הפעילות נועדה ״להכשיר״ את הזהב השחור שקנו והכנסתו לשוק המקומי.

השופטת דחתה את טענת המערער בעניין החשבוניות הזרות וקבעה כי מכתב האישום וגזר הדין עולה שמדובר בחשבוניות פיקטיביות באופן מובהק. ״כל הוצאות החשבוניות, העברות הכספים והדיווחים נועדו, כפי שהודה המערער, ליצור ״כסות חשבונאית״ להחדרת הזהב השחור לשוק המקומי הישראלי״, כתבה.

היא הוסיפה כי כל מערך החברות והחשבוניות שהמערער הוביל נועד ליצור מסך עשן במטרה ״להלבין״ את הזהב ״השחור״. ״המערער היה מ״אדריכלי״ התוכנית הפלילית להונאת אוצר המדינה״.

זאת ועוד, המערער לא הוכיח שהסכום שנכנס לכיסו היה נמוך יותר מסך ההכנסות שנוצרו לחברות שבשליטתו בגין ניכוי התשומות בחשבוניות הפיקטיביות.

לפיכך דחתה השופטת את הערעור וקבעה כי את 47 מיליון השקלים שהגיעו לידי המערער יש למסות כדיבידנד.

המערער חויב בהוצאות בסך 45,000 שקל.

לפסק הדין המלא בתיק 1409-06-18

  • ב״כ המערער: עו״ד יואב ציוני
  • ב״כ המשיב: עו״ד רונית ליפשיץ, פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)

עו״ד אורן סבן עוסק/ת ב- מיסים
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסק דין

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
פסקי דין

העיריה השתהתה בתביעת חוב ארנונה – ותפסיד 143 אלף שקל

ב-9 השנים שחלפו מאז היווצרות החוב הספיקה החברה להתפרק ובעליה פתח חברה חדשה. טענת העירייה שמרוץ ההתיישנות עצר משום שרק בשלב מאוחר נודע לה שהבעלים הבריח נכסים לחברה החדשה – נדחתה. מאמרים קשורים לנושא. הפסידה בתביעת חוב מול לקוחות בגלל הנהלת חשבונות לקויה חברה שמוכרת

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מאמרים

חברת החזרי מס גבתה מלקוח עמלה של 95 אלף ש': מה ביהמ"ש חשב על כך?

את העמלה גבתה "חברת השקעות" באמצעות העברת רבע מחסכונותיו הפנסיוניים של הלקוח לחשבון נאמנות, כשבפועל לא עשתה עבורו דבר. מאמרים קשורים לנושא. חברת ליסינג הסתירה מלקוח שהמנוע הוחלף – ההסכם בוטל בפסק דין שמטיל צל כבד על התנהלות חברות הליסינג מתח בית המשפט ביקורת חריפה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מאמרים

בימ"ש ביטל עיצום כספי שהטילה הממונה על שוק ההון: טעתה בפירוש החוק

מתי מותר לממונה על שוק ההון לקנוס עסק בשל הצבת תנאים להעברת כספים לקופת גמל? מאמרים קשורים לנושא. בימ"ש ביטל שומות של מיליוני שקלים: מע"מ טעה בפרשנות החוק בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל שומות מס וקנסות שהוציא מע"מ עכו לשתי חברות להסרת שיער בגין דיווח

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
זכויות עובדים

מפעל ישלם כ-120,000 שקל לשני פועלים ותיקים שפוטרו שנתיים לפני פרישה

המעסיקה, טענה כי השניים פוטרו בשל בעיות משמעת, אולם גרסתה נדחתה וזכתה לביקורת. מאמרים קשורים לנושא. לא חוקי: ההחלטה על הפיטורים נלקחה עוד לפני השימוע מנכ"לית, שפוטרה לאחר שהחברה נרכשה על ידי קבוצה גדולה, זכתה בפיצויים של כ-180 אלף שקל בין היתר עקב פגמים בהליך…

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
זכויות עובדים

אפליה בבנק: כ-190 אלף ש' לגמלאי שקופח

כבר ב-2012 קבע בית הדין הארצי לעבודה כי "הסכם הקשישים" שעליו הוחתמו עובדים מבוגרים נגוע באפליה מחמת גיל. למרות זאת, הבנק המשיך לנהוג על-פיו כשהיה לו נוח. מאמרים קשורים לנושא. אפליה על רקע לאום בפסק דין חשוב של בית הדין האזורי לעבודה נקבעה אפליה על

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
זכויות עובדים

כ-200 אלף ש' פיצויים לנהג משאית ששכרו לא תאם את ההסכם הקיבוצי

הנהג טען כי החברה לא שילמה לו על שעות נוספות וחישבה את פיצויי הפיטורים שלו על בסיס שגוי. מאמרים קשורים לנושא. כ-206,000 שקל פיצויים לעובד שלא קיבל שעות נוספות החברה טענה כי מדובר במשרת אמון המחריגה את העובד מחוק שעות עבודה ומנוחה, אך עמדתה נדחתה….

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה