מבוטחים רבים ששילמו במשך שנים על ביטוח מגלים בעת צרה שחברת הביטוח לא שם בשבילם. זה מה שאפשר לעשות כשנתקלים בסירוב.
אנחנו רוכשים ביטוח כדי שבעת צרה הוא יכסה את ההוצאות הנלוות לאירוע הביטוחי. אבל לא פעם, למרות ששילמנו על הפוליסה מדי חודש, ברגע האמת חברת הביטוח שלנו מערימה קשיים, מעכבת את התשלום שאנחנו זקוקים לו באופן מיידי, מוכנה לשלם חלקית ולעיתים אף מסרבת לשלם. מקרים רבים של סירוב מגיעים לבתי משפט.
מדד שירות חברות הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מגלה שבביטוחי בריאות שיעור התביעות שזוכות להיענות חיובית מצד החברות הוא 83%; בביטוח תאונות אישיות שיעור התביעות המשולמות הוא 78%; בביטוח אבדן כושר עבודה – 73% ובביטוח סיעוד – רק 72%.
העובדה שאלפי מבוטחים לא מקבלים פיצוי כספי באופן מידי כשהם זקוקים לו היא מקוממת. לעיתים התביעה נפסלת עקב תת סעיף שלא שמתם לב אליו כשחתמתם על רכישת הפוליסה, חריג שלא נכללה בה וכדומה.
מה לעשות כשחברת הביטוח מעכבת תשלום או מסרבת לשלם?
- ודאו שהפוליסה משולמת והיא בתוקף.
- התקשרו לחברת הביטוח ובקשו לקבל העתק מהצעת הביטוח שאתם חתומים עליה.
- בדקו שהצהרת הבריאות ויתר הפרטים שמסרתם כשרכשתם את הפוליסה נכונים.
- בדקו מה סכום הפיצוי על פי הפוליסה והאם הוא מעודכן.
- בקשו לקבל העתק נספח פוליסה רלוונטי מחברת הביטוח. יש לשים לב שהנספח רלוונטי לתאריך רכישת הביטוח.
- שמרו כל ניירת רלוונטית ומסמכים רפואיים (במקרה של ביטוח בריאות או סיעוד).
- התייעצו עם איש מקצוע אובייקטיבי בתחום הביטוח שיעריך את הסיכויים לקבלת פיצוי במקרה שלכם.
מדוע כדאי לפנות לעו"ד במקרים כאלה?
השפה בה משתמשות חברות הביטוח והפנסיה אינה ברורה בהכרח לכל הציבור, ויש להיזהר במיוחד במילוי וחתימה על טפסים שמשמעותם אינה ברורה לכם עד תום.
טיפול לא מקצועי מול חברות ביטוח ופנסיה יכול לגרום נזק שיהיה קשה לתקן. לכן חשוב שההתנהלות שלכם מול חברת הביטוח תיעשה באמצעות מי שמכיר את השפה.
בניגוד לסוכן הביטוח, שמקבל מחברת הביטוח עמלות והוא לא תמיד אובייקטיבי, עו"ד מחוייב רק כלפי טובת הלקוח.
יש מבוטחים שמתייאשים ומוותרים על ההתמודדות מול חברות הביטוח למרות שהם בטוחים שנעשה להם עוול. מנסיוני, חברות הביטוח מתייחסות אחרת לתביעה שמגיעה אליהם באמצעות עו"ד.
התנהלות נכונה ומקצועית באמצעות עורך דין בעל ניסיון מתחום הביטוח יכולה להגדיל את הסיכויים שתקבלו את המגיע לכם מחברת הביטוח.
ואם גם זה לא יצליח, עורך הדין יוכל להילחם עבורכם בצורה מיטבית גם בבית המשפט.
- עו"ד אורי בוים ממשרד עורכי הדין בוים & תומא עוסק בתביעות מול חברות ביטוח.
עוד מאמרים בנושא...
תבעה וזכתה: מדריכת טיולים תקבל חצי מיליון שקל על שעות נוספות
בית הדין לעבודה קיבל תביעה שהגישה עובדת שהועסקה בחברת תיירות. החברה טענה שחוק שעות עבודה ומנוחה לא חל על המדריכה אך טענותיה נדחו. השופטת דגית ויסמן קיבלה לאחרונה תביעה שהגישה מדריכת טיולים שהועסקה בחברת ״בין הרים״ כ-4 שנים. בתביעה טענה העובדת כי יום הדרכה ארך
מועד מסירת הודעה על תנאי עבודה
סעיף 1 לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), התשס"ב-2002 (להלן: "החוק") קובע: מאמרים קשורים לנושא. הודעה בדבר תנאי עבודה כללי מעסיק חייב למסור לעובד הודעה על תנאי עבודתו, לא יאוחר מ – 30 ימים מיום תחילת העבודה, ולגבי עובד שטרם מלאו… מועד
עדכון שכר מינימום
החוק קובע שכר מינימלי אותו רשאי המעסיק לשלם לעובדיו. מאמרים קשורים לנושא. עדכון שכר מינימום מותאם בתאריך 1.12.2017 יתעדכן שכר המינימום לפי חוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, והחל מיום זה יעמוד שכר המינימום החודשי במשק על 5,300… קנס 113,00 ₪ על חברת שלא שילמה לעובדיה שכר
סיכום תפקיד בודק שכר מוסמך
תפקיד בודק שכר מוסמך- הינו לערוך בדיקות תקופתיות כדי לוודא עמידה של תנאי העבודה והשכר של העובדים להוראות החוק. מאמרים קשורים לנושא. בודק שכר מוסמך בודק שכר מוסמך הינו מקצועי חדש שנוצר בכפוף להוראות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב – 2011…. כתיבת פרויקט
שיעור הפקדות לביטוח מנהלים
ביטוח מנהלים הוא שם מסחרי ישראלי של תוכנית ביטוח חיים משולבת חיסכון, המהווה את אחת החלופות המוכרות על ידי משרד האוצר לחיסכון פנסיוני. מאמרים קשורים לנושא. הגדלת ההפרשות לפנסיה ההסתדרות ואירגוני המעסיקים, חתמו על הסכם חדש להגדלת ההפרשות לקרן הפנסיה. הרקע לחתימת ההסכם הוא תיקון 12 לחוק
צבירת זכויות סוציאליות במהלך היעדרות מהעבודה
צבירת זכויות סוציאליות במהלך היעדרות מהעבודה מאמרים קשורים לנושא. מדריך שמירת זכויות סוציאליות בתקופת חופשה ללא תשלום כל זמן שהעובד מצוי בתקופה של חופשה ללא תשלום נשמרת המסגרת של יחסי עובד מעסיק…. היעדרות עקב שירות מילואים היעדרות של עובד עקב מילואים, לא פוגעת ברציפות תקופת
מאמרים קשורים לנושא.