כל עסק מקבל שירותים וסחורות מספקים ומנהל רישום ומעקב.
כאשר ספק מספק שירות לעסק הוא מגיש לו חשבונית המפרטת את מהות העסקה.
חשבונית זו כולל חישוב מע״מ, פירוט כזה או אחר של השירותים או הסחורה שסופקו, עלותם ומועד לתשלום.
כל עסק יכול להרוויח כאשר חשבוניות אלה נבדקות, מאומתות ונלקחות בחשבון בהוצאותיו של העסק.
אז מה צריך לבדוק כאשר רוצים לוודא שהחשבונית שהוגשה תקינה?
לפני הכל, יש לבדוק שהספק שהגיש את החשבונית הוא ספק מוכר לעסק. יש לבדוק את המוצרים או השירותים המתוארים בחשבונית ולוודא שהם תואמים להזמנה שבוצעה מהספק.
יש לוודא שהסכום הוא הסכום שהוסכם בין העסק לספק עבור השירות. יש לבדוק את התאריך שעל החשבונית. במידה והחשבונית אינה עומדת באחד מהקריטריונים האלה היא אינה תקינה ויש ליצור קשר עם הספק.
טיפול לא נכון בחשבונית עלול לגרום למשבר מול הספקים
כל טיפול בחשבונית שהוגשה על ידי ספק הוא תהליך רב שלבי אשר בסופו החשבונית מאושרת והספק מקבל תשלום על פי התנאים שנקבעו מראש.
כאשר המערכת אינה מתופעלת כיאות ובצורה עקבית ומסודרת, חשבוניות עלולות להישכח, להעלם לפני או אחרי שלב האישור, להיות קשות לאיתור וכו׳.
חלק מהאמינות והשמירה על עובדת שוטפת אל מול הספקים כוללת בתוכה עבודה נכונה עם חשבוניות, המאפשרת איתור מהיר של כל חשבונית והעברת מידע לגבי הסטטוס שלה, עמידה בזמנים שנקבעו מראש עבור תשלום ופניה מהירה במקרה הצורך כאשר חשבונית אינה תקינה.
אחסון, איתור וחתימה דיגיטלית
כל חשבונית ספקים צריכה להיות מתויקת ולהישמר אצל בעל העסק במשך 7 שנים. לכן בעלי עסקים חייבים לפנות מקום ומשאבים לאחסון החשבוניות ותיוקן באופן מסודר ושיטתי.
במידה וקיים ספק לגבי חשבונית מסוימת, החשבונית צריכה להיות מאופסנת כך שהיא זמינה לשליפה מהירה או להיות מאוחסנת באופן דיגיטלי.
כדי להקל על בעלי עסקים, יש אפשרות כיום להעלות חשבוניות למחשב ולהוסיף להן חתימה דיגיטלית.
חתימה דיגיטלית מחייבת את בעל העסק לשמור את החשבונית רק עד הגשת הדוח של אותה שנה.
כיצד ייעוץ עסקי יכול לשנות את עתיד החברה שלך
הנוף העסקי הוא שטח משתנה ללא הרף, עם אינספור אתגרים והזדמנויות שיכולים לעצב את עתידה של חברה. בסביבה דינמית שכזו,לבלוט מעל כולם זה לא רק חשוב; זה חיוני להישרדות. כאן נכנס לתמונה הייעוץ העסקי. תאר לעצמך צוות מומחים לצידך, חמוש בידע, בניסיון ובנקודות המבט הרעננות
היערכות והתמודדות עם אירוע כופרה (Ransomware) בארגון – דרכי פעולה מומלצות
כופרה מהווה סוג של נוזקה אשר מטרתה לשלול מהגורם המותקף גישה לנכס הסייבר והמידע המאוחסן בו. כתנאי להסרת מגבלת הגישה, התוקף עשוי להציג תנאים שונים לגורם המותקף, דוגמת תשלום "דמי כופר". המידע המובא כאן נועד לסייע לאנשי ונשות המקצוע ולמקבלי ההחלטות בארגון בהיערכות והתמודדות עם
מתקפת כופרה, זה העסק שלך!
איך ניתן להתכונן ולהגן מפני מתקפת כופרה? כל המידע וההמלצות שיעזרו לך להערך. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במתקפות סייבר על עסקים, ארגונים ואזרחים. מתקפות כופרה עלולות להוביל לנזקים משמעותיים לעסק – אובדן ימי עבודה, עלויות שחזור, אובדן מידע עסקי ומידע על לקוחות ואף להשבתת
שיטות נפוצות לגניבת סיסמאות ודרכי התמודדות
סיסמאות הן קו ההגנה הראשון נגד מתקפות סייבר אך הן גם אחת החוליות החלשות ביותר. להאקרים יש מגוון טכניקות להשגת סיסמאות, המדריך של מערך הסייבר הלאומי יעזור לכם להכיר שיטות אלה ולנקוט צעדים כדי למנוע אותן. גלישת כתף – פשוטה כמשמעותה: מישהו הציץ לכם מעבר
מדריך לזיהוי והגנה של תקיפות על מערכות גישה מרחוק לארגונים
מערך הסייבר הלאומי מפרסם מדריך לזיהוי והגנה של תקיפות על מערכות גישה מרחוק לארגונים בשיתוף ארגוני הסייבר המובילים של ארה"ב. מערך הסייבר מערך הסייבר הלאומי, מערך הסייבר של ארה"ב (CISA), המשרד לביטחון לאומי ארה"ב (NSA), FBI, והמרכז העולמי לשיתוף מידע וניתוח מידע (MS-ISAC) מפרסמים היום
מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים
כחלק מבחינת מצב האשראי, ועל מנת לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים, אנו מפרסמים מדד שיגדיר את רמת הידידותיות של בנקים לעסקים קטנים ובינוניים מהן מטרות המדד? לאפשר לכל בנק לבחון את עצמו ביחס לבנקים אחרים בביצועיו לפי מרכיבי המדד תוך עידוד
מאמרים קשורים לנושא.